Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Logan 2013: rumunský klasik se ještě do důchodu nechystá
27.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čtyřdveřový Logan je u nás již nějakou dobu minulostí, vůz jako takový ale vesele žije dál. V Jižní Americe dokonce Renault představil jeho facelift.
Projekt známý pod označením X90 je na trhu od roku 2004 a za osm let své existence se stal vskutku globálním produktem. V několika karosářských variantách sjíždí z výrobních linek v Rumunsku, Kolumbii, Brazílii, Rusku, Jižní Africe, Indii, Maroku a Iránu a nosí přitom logo mateřského Renaultu, ale také Nissanu, Lady nebo Mahindry, i když u nás jej motoristé znají ze silnic pouze jako Dacii.
Řeč je pochopitelně o modelu Logan, který má podle všech automobilových měřítek nejvyšší čas na vyhřáté místečko v muzeu, a přesto se zdá, že vůz do důchodu ještě nemíří, ačkoli jej u nás pořídíte už jen jako van MCV, pickup a dodávku. Renault jistě má v záloze nástupce a pracuje na něm, ale tak brzy jej zřejmě nepředstaví, když se přinejmenším v Jižní Americe začíná prodávat modelový rok 2013.
Hlavní novinkou modernizovaného Renaultu Logan je čtyřválcová šestnáctistovka s obchodním jménem Hi-Power, která se objevila také v tamním Renaultu Sandero GT. Byla postavená tak, aby mohla spalovat benzín, etanol nebo jakýkoli jejich vzájemný poměr. Pohonná jednotka má při provozu na alkohol udávaný výkon 106 koní a 160 newtonmetrů, použitím bezolovnatého benzínu se papírové hodnoty sníží na 98 koňských sil 150 newtonmetrů. Nejvyšší rychlost činí 174, respektive 172 km/h a akcelerace na stovku trvá 11,2 a 11,8 sekundy.
Pokud jde o vzhled, podle fotek to odhadujeme na nový přední nárazník a jiné uspořádání zadních světel, první informace ale vyzdvihují spíše výbavu. Logan 2013 dostane ve standardu manuální klimatizaci, posilovač řízení, elektrické ovládání oken, centrální zamykání, mlhovky nebo palubní počítač. Zajímavé také je, že čtyřdveřový Renault lze kromě zmiňovaného agregátu 1,6 Hi-Power pořídit už jen s litrovým čtyřválcem Hi-Flex s výkonem 77 nebo 76 koní (opět podle typu natankovaného paliva).
Absence dieselu v Jižní Americe patrně nepřekvapí, jiné objemy a rozmanitější výkonové spektrum však poněkud ano. Ale to bude zřejmě i tím, že zase tak dlouhý život už tenhle „Renault” nečeká - slovy klasika rok, maximálně dva...








Nabídka motorizací Loganu pro Brazílii je značně okleštěná, standardní výbava po faceliftu však nevypadá marně
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nejnovější články
Nissan začal prodávat auto, které je velké jako Škoda Superb, ale stojí míň než úplně základní Fabie
před 3 hodinamiBMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
před 4 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins