Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Megane R26.R: ultimativní hothatch
19.5.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Megane R26 je všem automobilovým nadšencům znám svými výbornými výkony hlavně na okruzích. Přesto vznikla verze R26.R, která vše posunuje o dimenzi dál.
Na internetu se vynořil text tiskové zprávy a pár nekvalitních obrázků docela překvapového vozu. Zatímco si třeba Audi hraje s koncepty, Renault nelení a chystá něco na způsob Porsche 911 GT3 RS, tedy okruhový speciál, který bude moci na běžné silnice.
Celkem civilní hatchback Megane R26 si vzali do parády vývojáři z továrny v Dieppe, která se specializuje na výroby sportovních variant a také vývoj komponentů pro tým Formule 1, a udělali z něj opravdu sportovní vůz s velmi zajímavými výkony.
První částí, kterou si vzali pod drobnohled, byl motor. Kované písty, upravený výfuk a zvýšený plnicí tlak, to vše dohromady znamená dalších 25 koní. Výkon benzínového, turbodmychadlem přeplňovaného dvoulitru teď dosahuje 255 koní při 5700 ot/min a krouticí moment je 335 Nm v oblasti 3200-4900 ot/min. Omezovač otáček pak zasahuje při hodnotě 7150 ot/min. Na motor navazuje 6° převodovka se zkrácenými převody.
O zpomalování se stará brzdový systém od Bremba s čtyřpístkovými brzdiči a 312 mm kotouči vpředu a 300 mm vzadu. Na všech kolech jsou obuty pneumatiky o rozměru 255/35 R18 a přenosu výkonu v zatáčkách má napomoci diferenciál s omezenou svorností.
To hlavní se ale událo uvnitř a na karoserii auta. Vše, co není opravdu potřeba, zmizelo a co šlo, bylo nahaženo díly z uhlíkových vláken. Cílem bylo udržet hmotnost na co nejnižší úrovni. Auto je čistě dvoumístné, protože uvnitř najdeme pouze dvě skořepinové sedačky od Sparca (na místě zadní lavice je vzpěra). Další velkou úsporu, celých 15 kilo, přinesla karbonová střecha, následovaná tenčími skly a odlehčenými rávky. To vše dohromady znamená výslednou hmotnost 1295 kg, tedy o 135 kg míň než v případě R26.
Výkonný motor a lehká karoserie, to zní jako velmi dobrá kombinace svědčící jízdním výkonům. A Renault tvrdí, že R26.R zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,7 s. To ja na auto této třídy, konstrukce a ceny (první odhad 32.000 EUR) opravdu výborná hodnota
Megane R26.R bude předstvaven na Mondial de Paris říjnu a současně začne jeho prodej.
Zdroj leblogauto



Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Garáž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 2 hodinamiVěříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1