Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault překvapuje, že nikdo nezkopíroval Dacii. Nový Duster tak vlastně není nový
30.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi předpokládali, že touto dobou bude nový Duster na trhu už čelit podobným vozům konkurence. Nestalo se, zařídili se podle toho.
Dnešním dnem se Dacia měla o trochu více rozhovořit o nové generaci SUV Duster. Tak se skutečně i stalo, ačkoliv slovo „trochu“ je třeba několikrát podtrhnout. Z technických informací jsme se totiž dozvěděli prakticky jen jedno - že čelní okno bylo posunuto o 100 milimetrů dopředu a je vzpřímenější. Výsledkem tak je delší a opticky ještě více prostornější kabina. Tím nám ale odhalené technické detaily v podstatě končí.
Je zřejmé, že rumunská automobilka si další trumfy - včetně podoby onoho prostornějšího interiéru - schovává na výstavní debut, jenž proběhne 12. září na autosalonu ve Frankfurtu. Ani tam nás ale podle všeho nečekají velká překvapení. Můžeme sice jen spekulovat, zda nový Duster bude používat tytéž motory jako předchozí provedení, jenže s ohledem na to, že je postaven na téže platformě B0, výraznější odklon nelze očekávat. A k tomu nakonec nedošlo ani v případě vzhledu.
Pokud návrháře koncernu VW Group považujete za líné, pak ti rumunští nejspíše strávili poslední roky na pláži s koktejlem s paraplíčkem v ruce, nikoliv u rýsovacích prken. Změn je totiž minimum a za ten nejmarkantnější lze považovat černé prvky lemů předních blatníků, jenž mají podle Dacie zdůraznit dobrodružnou povahu vozu.
Dále si můžeme povšimnout modifikovaných světlometů, menší proměnou prošla i čelní maska. Větší je pak chromová část nárazníku a kapota motoru dostala výraznější linie. Lehce odlišné lampy a nárazník se pak nastěhovaly dozadu, v případě boků Dacia zmiňuje nové střešní ližiny sahající blíže k čelnímu oknu a také 17palcová kola. Zda ale ta jsou standardem, není jisté.
Ve finále lze dodat ještě příchod nové barvy Atacama Orange, to je ale skutečně slabá náplast na nedostatek vizuálních novinek. Člověk se až musí ptát, proč je nový Duster... tak málo nový. Na to ale bez okolků odpovídá designový šéf celé skupiny Renault Laurens van der Acker, který připouští, že automobilka prostě neměla k větším inovacím důvod.
Doslova řekl, že Francouzi jsou překvapeni, že Duster na trhu stále nemá konkurenci. „Věděli jsme, že dříve nebo později přijde, touto dobou jsme ji ale již očekávali,“ říká van der Acker. A protože se to nestalo, drží se toho, co na trhu stále dobře funguje, pouze to lehce osvěžili. A proč že se do stejného segmentu nikdo jiný nehrne?
Podle van der Ackera za vším vězí cena, kterou se Dacia snaží držet co nejvíce při zemi - nechává tak konkurenci jen minimální prostor působením na stejném kolbišti něco vydělat. „Veškeré úspory přitom nepřichází jen od samotného vozu, důvodem je i obchodní model - kde auta vyrábíme i fakt, že využíváme obchodní sítě Renaultu. Často jsou tak obě značky prodávány pod jednou střechou.“ To vše podle něj vede k úspěchu, který je zjevně těžké zkopírovat.
S tím nelze než nesouhlasit, ostatně takový Volkswagen se o zrod přímé konkurence pro Dacii snaží již několik let. Zatím bez úspěchu. Momentálně se ovšem zdá, že Němci dostali nějaký ten čas k dobru, neboť nové rumunské SUV působí spíše dojmem faceliftu než zcela nové generace...

















Nová Dacia Duster výraznou měrou připomíná dosluhující provedení, jak je ostatně patrné na snímku zahrnujícím novinku i předchozí verze. Největší změnou je totiž posunutí čelního okna o 100 milimetrů dopředu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
včeraČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
28.9.2025Nové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí
před 11 hodinamiŠéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
včeraBývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, stát má až přes půl miliardy a zlomit všechny rekordy
včeraMuž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
včeraMax Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva