Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Sandero GT line 2012: i Dacia může být tak trochu „RS”
25.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Asi nikoho by u nás nenapadlo prodávat Dacii ve sportovní verzi. V Brazílii mají stejná auta na přídi kosočtverec a možné je rázem vše.
Ano, tohle auto si říká Renault, podle jeho druhého jména je ale zřejmé, že své nové označení si tak trochu vyženilo. Ve své podstatě totiž představuje Dacii Sandero Stepway, která je i u nás velmi dobře známým obchodním artiklem - prodává se tu už pomalu pět let.
Proč toto přeznačkování asi není třeba dlouze vysvětlovat - Dacii v Jižní Americe nebude znát skoro nikdo a přitom technické řešení vozů této značky jsou na dostatečné úrovni, aby na méně náročných trzích, jako je třeba ten brazilský, představovala něco, za co se Renault nebude muset stydět. A tak tam krom Renaultu Sandero prodává třeba také Renault Duster a další modely s francouzskými geny, rumunským původem a znovu francouzskou značkou. V dnešním světě asi nic překvapivého.
S podobnými škatulaty se ale jihoamerickým pobočkám Renaultu otevřely nové možnosti. Zatímco pod značkou Dacia by bylo nabídnutí dynamicky laděného modelu vnímáno nepatřičně, se značkou známou třeba respektovanými Renaultsporty jako js Mégane RS nebo Clio RS a Twingo RS tomu tak určitě nebude. A tak se právě v Brazílii začal v roce 2010 prodávat takzvaný Renault Sandero GT line. Proč o něm tedy píšeme dnes, že by to byl cenný youngtimer? To asi ne, vůz ale právě prošel faceliftem, a tak můžeme udělat to, co jsme v roce 2010 neudělali - podívat se mu na zoubek.
Svůj rumunský původ ani tohle Sandero nezapře, přesto by bylo mýlkou tvrdit, že jde pouze o Dacii s jinou značkou. Zejména příď vozu se oproti Rumunovi značně liší - bylo tomu tak před faceliftem a je tomu tak ještě více nyní. Předek je střižený v duchu nedávných novinek Renaultu, a tak mu nejde upřít snahu o to stát se znovu Francouzem.
Zajímavější než podobné proměny jsou ale specifika verze GT line. Ta dostala především nové nárazníky s větším množstvím černých plastů, do stejné barvy oděná kola z lehkých slitin, chromovanou koncovku výfuku, černý střešní spojler a nějaké ty rychlé pruhy na bocích. Uvnitř pak najdeme specifickou přístrojovou desku, sedadla s červeným prošíváním, opěrky hlavy s logem GT line, červeně zbarvené bezpečnostní pásy a tou samou barvou vylepšené výdechy ventilace a kožené obšití volantu či „pytlíku” řadičky.
Těžko říci, jestli tohle auto vezme někoho u srdce svým vzezřením svou technikou by ale... no čistě teoreticky někoho zaujmout mohlo. Pozoruhodné přitom je, že vůz sice s faceliftem nabízí přepracovaný motor 1,6, ale jeho výsledný výkon je o 6 koní nižší než dříve. Nově tak předním kolům dodává skrze pěitstupňovou manuální převodovku maximálně 98 koní při 5 250 ot./min na benzin nebo 106 koní při těch samých otáčkách na ethanol. Ano, stejně jako většina aut prodávaných v zemi fotbalu, samby, pouličního násilí a kdo ví, čeho všeho ještě, umí i tento minisporťák jezdit také na líh.
Dynamické parametry brazilský Renault bůh ví proč zásadně nezveřejňuje, a tak si můžeme jen domýšlet, že při hmotnosti 1 055 kilogramů nemusí tohle auto jezdit vůbec špatně. Zrychlení na stovku by se mělo odehrát v čase okolo devíti sekund.
Zajímá vás cena? Za základní provedení dáte 38 470 brazilských realů, tedy asi 375 tisíc Kč. Vyloženě levné auto to tedy není...






























Sandero GT line asi dlažební kostky trhat nebude, jakožto dostupné auto s lehce nadstandardními ambicemi ale špatně nevypadá
Zdroj: Renault do Brasil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nejčtenější články
Podle neziskové organizace se Evropa vrátí na vrchol jen lpěním na elektromobilech. Od Číny a EU dostala 33 milionů Kč
27.7.2025Alpina po dekádách končí se svým legendárním logem, náhrada snad poprvé není nesmysl od pohledu
27.7.2025První elektrické Lamborghini může zemřít ještě před narozením, říká šéf, Porsche by si mělo dělat poznámky
27.7.2025Nejextrémnější Ferrari F40 jde do aukce. Brutální stroj s víc jak 700 koňmi na tunu se může stát tím nejdražším v historii
27.7.2025Dacia to se zaujetím místa Škody myslí vážně, jejího konkurenta Octavie nafotili bez maskování
27.7.2025
Živá témata na fóru
- Toyota Land Cruiser 250 || Nezastavitelná legenda 08.26. 23:02 - lukasak12
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 22:52 - Eda
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- Policejní kontroly a měření 08.26. 20:27 - řidičBOB
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.26. 14:53 - pavproch
- zvuk motoru 1.4 mpi a rachtání v převodovce 08.25. 20:49 - komat