Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault se rozhodl pohřbít jméno Mégane, při českých cenách nová generace nemá šanci bodovat
16.12.2021 | Petr Prokopec
Býval to naprostý bestseller značky a i když dosavadní generace nebyla dvakrát povedená, pořád u nás oslovovala tisíce lidí ročně. To si u čistě elektrické novinky s prťavými akumulátory za ceny okolo 1 milionu korun nedovedeme představit.
Renault Mégane kdysi býval jednou z nejzářivějších evropských hvězd. Kupříkladu v roce 2004 se na starém kontinentu prodalo 465 778 exemplářů, zatímco u takové Škody Octavia byly evidovány pouze třetinové registrace. Od té doby se nicméně mnohé změnilo. Loni tak již Mégane oslovil jen 74 536 lidí, zatímco mladoboleslavského bestselleru bylo prodáno 180 902 kusů. A jelikož letošek vyznívá pro francouzského zástupce ještě hůře, je jisté, že na návrat na výsluní může Renault zapomenout. Poděkovat za to nicméně může jen sám sobě.
Francouzi totiž na sklonku letošního léta představili nové provedení, které má s dosavadním hatchbackem má společný jen název. Na platformě CMF-EV totiž dorazil elektrický kříženec hatchbacku a SUV, u kterého na ceny startující na současných 450 tisících Kč můžeme zapomenout. A to přesto, že novinka je menší než dosavadní provedení. V případě hatchbacku bylo totiž možné počítat s délkou 4 359 milimetrů a rozvorem 2 669 mm, zatímco sedan se natáhl dokonce na 4 632 mm, respektive 2 711 mm mezi nápravami.
Mégane E-Tech, jak zní název novinky, má ovšem na kontě 4,21metrovou délku a 2,7metrový rozvor. Renault tak de facto udělal krok zpět, přestože hmotnost vzrostla na nemalých 1 624 kilogramů. Tolik navíc váží varianta s prťavými bateriemi o kapacitě 40 kWh, které jsou ekvivalentem zhruba 10litrové nádrže nafty. Pokud nicméně zatoužíte po provedení se 60 kWh, což je pořád jen obdoba 15litrové nádrže, musíte již počítat s 1 725 kg. O ty se pak sice stará elektromotor o výkonu 220 koní místo 130, jde však jen o slabé zadostiučinění.
O novince se tedy rozhodně nedá uvažovat jako o plnohodnotném rodinném automobilu, se kterým bez problému zvládnete cestu na 200 kilometrů vzdálenou chatu a zase zpátky bez nabíjení. To je ostatně disciplína, ve které selhává i taková Škoda Enyaq s bateriemi o kapacitě 82 kWh. Její reálný dojezd se totiž pohybuje okolo 350 km, což je v příkrém rozporu s továrními údaji. Renault pak verzi EV40 přisuzuje dojezd 300 km a variantě EV60 470 km, ovšem jen dle laboratorního cyklu WLTP. Sami si lépe spočítáte, kolik ujedete s podobným autem na 10 resp. 15 litrů nafty. Takových 200 resp. 300 km? To by mohlo odpovídat realitě.
Mizerný oslňující dojezd nicméně není jedinou zásadní slabinou vozu, místo toho můžeme poukázat na cenu. Základ s menším paketem totiž startuje na sumě 890 tisíc korun, přičemž v té chvíli můžete počítat s výbavou Equilibre a především s možností rychlodobíjení při maximálním výkonu 85 kW. S větším paketem je pak sice spojena kapacita až 130 kW, stejně jako i výbavové stupně Techno a Iconic, platit však budete 1 010 000 Kč, 1 085 000 Kč nebo 1 160 000 Kč.
Jelikož dotace na elektromobility jsou u nás minimální, je při výše uvedených cenách jisté, že Mégane je v Česku prakticky mrtev. Většinu registrací totiž budou mít na svědomí dealeři a pobočky mezinárodních firem s francouzskými majiteli, u nichž lze počítat s jistou národní hrdostí. Jakkoliv tedy loňských 1 009 registrací dosluhujícího Renaultu Mégane nebylo zrovna úspěchem, ta opravdová tragédie teprve přijde.



Renault Mégane E-Tech má možná šmrnc a v případě verze EV60 lze počítat s 220 koňmi, tím však pozitiva vlastně končí. Dále tu již máme ne zrovna okouzlující dojezd a hlavně šílené ceny, které v Česku pořád s malou baterkou o 60 kWh kapacity startují nad 1 milionem Kč. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 6 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Mercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 58 minutamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 2 hodinamiDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 3 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 5 hodinamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva