Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Trafic a Opel Vivaro 2014 oficiálně: jen s dieselem 1,6 pod kapotou
18.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové generace francouzského a německo-britského užitkáče jsou nakonec jen líbivější, ne agresivní. Uvnitř slibují větší komfort i více místa pro náklad.
Na počátku února jsme avizovali příchod nové generace modelů Renault Trafic a Opel Vivaro a trochu jsme přitom počítali, že obě novinky dorazí na ženevský autosalon. Nakonec se tak nestalo a namísto výstaviště Palexpo automobilky odhalily své vozy teprve nyní. Na první pohled je přitom zřejmé, že agresivita, která čišela zejména z ilustrace francouzského modelu, je ta tam. Místo toho tu máme dvě velmi umírněná provedení, která se navzájem liší prakticky jen předním nárazníkem, čelní maskou a kapotou, do které u Renaultu zasahuje znak.
Ve srovnání s předchůdcem (či spíše předchůdci) jde samozřejmě o výrazný posun směrem k líbivosti, kromě toho ovšem narostla také praktičnost. V rámci délky jsou totiž nové generace o 216 milimetrů delší. Tím pádem poberou větší množství nákladu, přičemž takový Renault zmiňuje, že Trafic bude k mání v neskutečných 270 variantách. K dispozici totiž budou dvě různé délky, dvě různé výšky, 11 barev exteriéru a celá řada konfigurací kabiny.
Pod kapotou se objeví jen 1,6litrové čtyřválce, lišit se ovšem budou výkonem. Tedy nikoliv v rámci značek, ale s ohledem na přeplňování. Pohonná jednotka s jedním turbodmychadlem totiž produkuje 90 nebo 115 koní, zatímco ta se dvěma nabídne 120 či 140 koní. Ta nejekonomičtější verze má přitom jezdit za 6 l/100 km, na údaje o zbytku nabídky si ovšem budeme muset počkat do konce dubna.
Ve stejné době (premiéra je totiž naplánována na veletrh užitkových vozů) nás zřejmě obě značky pozvou také do interiéru, který cestujícím slibuje výraznější komfort než dosud. Okusit to budete moci na vlastní kůži již v létě, kdy jdou nový Trafic i Vivaro do prodeje. Zajímavé přitom je, že novinka Renaultu bude vyráběna ve francouzském Sandoville, zatímco Opel bude stejně jako Vauxhall montován v britském Lutonu.


Na původních ilustracích se zejména Renault tvářil opravdu agresivně...





...produkční realita je však o poznání umírněnější. Přičemž se pomalu dá říci, že odvážnější je spíše Opel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 5 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 7 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 8 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 10 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
