Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Twingo 2014: máme nové fotky, videa, technická data i ceny
3.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský prcek by na českém trhu nemusel stát ani 250 tisíc korun. K mání bude jen s tříválci, zvolit můžete i výbavu Edition One.
České zastoupení automobilky Renault je očividně ještě na prázdninách. Ačkoliv kupříkladu užitkový Trafic byl představen v březnu stejně jako sesterský Opel Vivaro, je to pouze německá verze, která zná svou cenu. To samé pak můžeme prohlásit o dvojici Twingo/nový Smart, kde francouzský prcek spatřil světlo světa již v únoru, tedy několik měsíců před modely ForTwo a ForFour. Přesto je to opět německá verze, u které se můžeme zadívat do ceníků. V případě dvoumístného provedení v nich přitom najdeme částku 281 000 Kč, zatímco čtyřmístný Smart je o deset tisíc korun dražší.
Méně „prémiové” Twingo by logicky mohlo být levnější, což jsme ostatně předvídali již ve chvíli, kdy vešly ve známost ceny francouzského prcka na německém trhu. I u našich západních sousedů totiž novinka Renaultu vychází na 9 590 Eur (cca 264 000 Kč). Pokud přitom tamní ceník porovnáme s částkami, jež jsou vyžadovány za Smart, pak je sestup Twinga do nižší cenové kategorie více než potvrzen. Za ForTwo totiž v Německu dáte 10 895 Eur (300 000 Kč).
Pokud obdobný rozdíl mezi oběma sumami aplikujeme na české pořizovací ceny Smartu, dostáváme se na nějakých 245 tisíc korun, za které by mohl být k mání Francouz. To by sice Twingo na českém trhu oproti předchozí generaci lehce podražilo, nesmíme ovšem zapomínat na změnu koncepce či nárůst rozměrů a širší standardní výbavu. I když v posledním zmíněném ohledu záleží hlavně na konkrétní nabídce, která se může lišit trh od trhu.
Stejné ale ve všech zemích budou technické parametry, které si můžeme konečně představit do nejmenšího detailu. Začneme přitom základní verzí, kterou pohání atmosférický litrový tříválec naladěný na 70 koní a 91 Nm. S touto silou se Twingo rozjede z klidu na stovku za 14,5 sekundy, případně pak na nejvyšší rychlost 151 km/h, zatímco průměrná spotřeba byla vypočítána na 4,5 litru na sto kilometrů.
Zvolit ovšem můžete tutéž pohonnou jednotkou doplněnou systémem start/stop, kdy údaje o jízdní dynamice jsou shodné, žíznivost by ovšem měla poklesnout o tři desetiny. S 4,4litrovým průměrem pak počítá provedení Energy TCe 90, kde 0,9litrový přeplňovaný tříválec produkuje 90 koní a 135 Nm. S tímto výkonem se sprint odehraje za 10,8 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost vyšplhala na 165 km/h.
Tím dnešní článek můžeme uzavřít, nyní tedy nezbývá nic jiného než čekat, až dorazí oficiální český ceník. Jsme přitom zvědavi, zda v něm bude figurovat provedení Edition One. To by mělo být k mání výhradně se silnějším agregátem, přičemž již standardně nabídne 16palcová litá kola, boční ozdobné pruhy, polokožené čalounění, zpětnou kameru či multimediální systém R-Link. Stát by ovšem mělo o 135 tisíc korun více než základ.



































































Renault Twingo bude možné osadit atmosférickým nebo přeplňovaným tříválcem...
...verze Edition One, charakterizovaná černou nebo bílou barvou, však bude k dispozici pouze ve výkonnějším provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 4 hodinamiFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
před 6 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 7 hodinamiNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 9 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 10 hodinami