Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault zkusil prodávat jen hybridy, po fiasku mu nezbylo než se vrátit k čistě spalovacím verzím levnějším o 100 tisíc
9.10.2023 | Petr Prokopec
Renault se odvolává na „obtížné tržní podmínky”, které jej k tomuto kroku donutily, ale co to v tomto případě jsou „obtížné tržní podmínky”? Že lidé nechtějí kupovat předražené nesmysly? Proč si Francouzi vůbec mysleli, že k tomu Britové budou svolní? Právě u nich se svým přístupem narazili.
Letos v dubnu Renault odhalil faceliftované Clio. Jeho čelní partie se změnily k nepoznání, vnitřek francouzská automobilka jen lehce občerstvila. Stěžejními se ale nakonec ukázaly být změny v nabídce motorů. Značka sice u páté generace na oko zachovala možnost volby, neboť oznámila, že v nabídce zůstává mimo jiné i dieselová jedna-pětka, reálně však v mnoha zemích přistoupila k výraznému omezení nabídky jen na „politicky korektnější” verze. Na britský trh tak Clio dorazilo pouze s hybridními motory E-Tech.
Co přesně tento krok přinesl? Pokud je vaším prvním tipem fiasko, trefili jste střed terče. Ostatně s ničím jiným snad ani Francouzi nemohli počítat. Je sice hezké, že hybridní pohon složený z jedna-šestky a dvou elektromotorů produkuje 145 koní, jenž vás na stovku mohou dovézt za 9,3 sekundy a dle norem si řeknou jen o 4,2 litru na sto kilometrů, jenže pokud za něco takového musíte dát 21 295 liber, tedy bez mála 605 tisíc korun, bude vás 4 053 milimetrů dlouhý hatchback zajímat asi jako mrtvého zimník.
Přesně tak ostatně vypadá i situace v Čechách, kde Renault naštěstí ještě nenahradil zdravý rozum ideologií. Diesel sice už k mání také není, ovšem lidé mohou vedle onoho provedení E-Tech sáhnout i po litrovém agregátu v benzinové nebo plynové verzi. A bezvýhradně tak činí, za prvních devět měsíců má totiž první varianta na kontě 795 registrací a druhá 51. Jak je na tom kombinace benzinového a elektrického ústrojí? Na kontě má naprostou nulu, mimo jiné i proto, že dosud startovala na 593 tisících korun.
S faceliftem nicméně došlo na radikální zlevnění této verze, s výbavou Evolution ji totiž můžete pořídit od 483 tisíc Kč. Otázkou však je, zda to povede k nakopnutí zájmu, neboť plynová verze je o 110 tisíc korun levnější a ta benzinová stojí dokonce o 130 tisíc korun míň. Protože ale na odpověď si budeme muset pár měsíců počkat, vrátíme se zpátky do Británie. Tamní trh se totiž po hybridním fiasku též dočkal čistě benzinového motoru, který produkuje 90 koní. Bez něj by totiž Clio vážně nemělo šanci.
„Stále jsme zavázáni ke stoprocentní elektrifikaci. Abychom ovšem uspokojili potřeby některých našich zákazníků za obtížných podmínek na trhu, bude nové Clio k mání také s motorem TCe,“ uvedlo britské zastoupení. To ovšem vážně nepomáhá lidem, nýbrž pouze samo sobě. Pokud totiž chce něco prodávat, nemůže spoléhat jen na předražený nesmysl - tím hybridní pohon je v prvé řadě. A když to manažerům automobilky nedocvaklo předem, léčba trhem zabrala.
A patrně tento krok zabere i na zákazníky. Clio TCe 90 je totiž rázem k mání o 3 500 liber, tedy asi 100 tisíc Kč levněji než hybrid. Na české poměry je auto za malou louží pořád drahé (k dispozici je od 17 795 liber, tedy od nějakých 500 tisíc Kč, na ty britské však již nikoli - třeba srovnatelná Škoda Fabia, rovněž s litrovým motorem, jen naladěným na 80 koní, totiž startuje na 19 170 GBP (543 000 Kč). Ještě dražší je pak Opel Corsa, Peugeot 208 či Hyundai i20. Renault tak má rázem šanci bodovat. Ovšem jen proto, že znovu dokázal, kterak se potřeby zákazníků neslučují s ideologií raženou politiky, aktivisty a vlastně i výrobci.


















Faceliftované Clio bylo dosud na britském trhu k mání jen v hybridní verzi E-Tech. Protože ale v té chvíli veškerá konkurence byla podstatně levnější, rozrostla se nabídka znovu o benzinovou variantu. Foto: Renault
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Existuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
před 3 hodinamiPřelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Honda promarnila obrovskou příležitost, její poslední novinka je další předražený nesmysl
před 2 hodinamiExistuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
před 3 hodinamiVW začal odhalovat další malé SUV. Nevypadá zle, pokud ale zaboduje, bude to jen na svých úkor sourozenců
před 4 hodinamiPorsche vykopli z německého akciového indexu DAX, o míře i rychlosti jeho úpadku to říká vše
před 5 hodinamiVW začal prodávat jeden ze svých největších bestsellerů v novém, auto velké skoro jako Škoda Superb nabízí od 350 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva