Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renaultu nezbude než výrazně zlevnit, přiznává šéf značky, prodeje se rychle propadají
18.4.2023 | Petr Prokopec
Ceny nových aut se v posledních letech draly jen výš a výš, nemohlo to ale trvat věčně. Automobilky by tedy jistě byly rády, kdyby to věčně trvalo, někdo ale tuhle hru zkazit musel. Agresivní cenová politika Tesly dostala konkurenty pod tlak.
V posledních letech mířily ceny nových aut jediným směrem, nahoru. Zejména v Česku, kde lidé jako by neměli problém platit víc a víc skoro za cokoli, jsme byli svědky razantního zdražení často prakticky stejných aut o vysoké desítky procent, což je trend, který se nevyhnul ani elektromobilům. Přes razantní růst cen spalovacích aut se elektrické vozy staly kolikrát dražšími ještě víc.
Opětovné zlevnění se zdálo být snem, který nemá šanci přeměnit se v realitu. Nadějí byla bateriová auta z Číny, jenže jak se nakonec ukázalo, ani tudy cesta nevede. To ale nakonec neznamená, že by slevy nemohly přijít, a to dokonce i v případě oněch elektromobilů. Dosud byla pozitivnost vlivu Tesly na celou automobilovou branži přinejmenším sporná, přebytek jejích výrobních kapacit, který vyústil v opravdu razantní zlevňování, ale trh rozhýbal.
Bylo tak jen otázkou času, než ostatní automobilky zareagují, neboť se - nezřídka přes nesmyslná sebevědomá prohlášení - nakonec všichni perou o stejné kupce, kteří jsou vždy do nějaké míry cenově senzitivní. Jako první se ozval šéf Renaultu Fabrice Cambolive, podle nějž jde o výzvu, na kterou francouzská automobilka bude muset zareagovat výrazným zlevněním. Konkrétní zatím nebyl, situaci prý bude řešit „trh od trhu, aby zjistila, co je zapotřebí, aby zůstala ve hře“.
Zrovna Renaultu se ale nedivíme, neboť jeho prodeje se rychle propadají, což v případě elektrických modelů platí dvojnásob. Jeho vlastní čísla jsou o něco optimističtější, podle dat JATO Dynamics ale letos model Zoe ztratil v Evropě meziročně 59 % kupců, Mégane je po přepnutí na elektrický pohon (a to je třeba dodat, že spalovací Mégane už loni v začátkem roku jen dožíval) o 33 % níž. To jsou dramatické poklesy, které jsou patrné i v případě některých spalovacích či hybridních modelů.
V případě elektromobilů se Renault bude muset snažit opravdu hodně. Základní Tesla Model 3 dnes na českém trhu vychází na 1 028 990 Kč, zatímco o takřka půl metru kratší Mégane E-Tech je k mání od 1 205 000 Kč. Udávaný dojezd u francouzského vozu navíc činí jen 450 km, na stovce jste nejdříve za 7,5 sekundy a maximálka byla omezena na pouhých 160 km/h. I se základním Modelem 3 se ale lze rozjet na 225 km/h. Cenu čtyřmetrového Zoe startující na 1 027 000 Kč snad ani nemá smysl komentovat.
Jsme zvědavi, jakým způsobem na Teslu zareaguje koncern VW. Ten sice dříve naznačoval, že si za svými cenami stojí a nehodlá z nich slevit ani haléř, ovšem momentálně nejspíše nebude mít jinou šanci. Takový Model Y totiž u nás nyní startuje na 1 159 900 Kč, za což dostanete dojezd 455 km a stovku za 6,9 sekundy. O deset centimetrů kratší Škoda Enyaq je oproti tomu spojena s částkou 1 239 900 Kč, za níž dostáváte 395 kilometrů dojezdu a 8,8sekundový sprint.
Tesla tak pro jednou skutečně zavelela k pozitivnímu obratu, je ale pochopitelně otázkou, jak moc dlouho bude tento stav únosný. Doufejme, že hned tak neskončí, ceny nových aut jsou opravdu vysoké a často stěží ospravedlnitelné vzhledem k tomu, jakou hodnotu potenciálním kupcům nabízí.



Mégane E-Tech je aktuálně skoro o 180 tisíc korun dražší než základní Model 3, který je větší, rychlejší a nabízí i vyšší dojezd. Není tak divu, že francouzská automobilka avizovala zlevnění, to by slušelo i jiným než elektrickým modelům. Foto: Renault
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
20.12.2025
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Budou závody superbiků na silničních okruzích brzy zakázány? včera 13:14
- Petr Pavel fotografuje kvůli charitativním účelům. 20.12.2025
- Nový standartní program víkendu MS-Superbike 20.12.2025
- Startovní listina 24 startujících žen WorldWCR 2026 20.12.2025
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 19.12.2025
Nejnovější články
Jaguar oficiálně ukončil výrobu všech aut, je to smutná tečka za jedním dlouhým příběhem
před 2 hodinami
„Pan Zelený” zkrachoval. Leasingovka nabízející jen elektromobily dojela přesně na to, na co dojíždí jejich majitelé
včera
Lada začala prodávat svá auta v jedné z nejnebezpečnějších zemí světa, i to je její náhrada za zakázané evropské trhy
včera
Výrobce elektromobilů svým posledním krokem nechtěně přiznal, jak ohromně tato auta ztrácejí hodnotu
včera
Na míru upravené superauto největšího podvodníka světa hudby se potichu prodalo za pořádný balík
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
