Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rezvani Beast X realitou. Má 710 koní na 839 kg, stovku dá za 2,5 sekundy
24.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
„Nejsilnější a nejexkluzivnější” Beast je rychlejší a silnější než Porsche 911 GT3 RS. Také je ale téměř dvakrát dražší a vznikne pouze v pěti kusech.
Jak automobilka Rezvani slibovala, tak i plní - představila model Beast X, nejsilnější a nejexkluzivnější verzi Beastu, která kdy byla vyrobena, jak říká automobilka. Vskutku, výkon 710 koní a produkci omezenou na pět exemplářů člověk v historii značky Rezvani jen tak nenajde. Také se ale tahle historie začala psát teprve před pár lety.
To ovšem na úctyhodných parametrech Beastu X nic nemění. V útrobách je stále 2,4litrový čtyřválec Honda, který ovšem dostal dvě turbodmychadla Borg Warner. Produkuje 710 koní a může je na zadní kola posílat přes šestistupňový manuál nebo sekvenční převodovku také o šesti kvaltech. Detailů zatím není na světě moc, ale víme, že Beast X má vážit 839 kilogramů a být na 60 mph (97 km/h) za 2,5 vteřiny.
Všechno tohle pochopitelně nebude zadarmo, Beast X přijde na 325 000 dolarů (8,1 milionu korun) základní ceny, což je ve Státech o ohromných 150 tisíc dolarů (3,7 milionu korun) více, než tam dáte za Porsche 911 GT3 RS. Jistě, Rezvani Beast X je na papíře rychlejší, lehčí a může mít manuální převodovku, ale Porsche je pořád Porsche.
Za svých 325 tisíc dolarů dostanete kromě řádně nafouknutého čtyřválce také všemožně stavitelné tlumiče Bilstein, silné brzdy Alcon a samozřejmě bodykit s nepřehlédnutelným křídlem vzadu, rozděleným na dvě půlky. Zda má takováto forma základ v aerodynamice, či je to jen kvůli vzhledu, nevíme. Také vidíme upravené lízátko vpředu, nástavce prahů a jiná kola.
Rezvani Beast X je zároveň prvním strojem divize X značky Rezvani, která bude stát za „nejextrémnějšími a nejexkluzivnějšími” verzemi standardních modelů. Na čem bude pracovat nyní, když Beast X už je na světě, nevíme. Když hovoří o exkluzivitě, možná by mohla být schopna upravit jiné verze Beastu přesně podle přání zákazníka, ale to jen spekulujeme.









Rezvani Beast X nepřehlédnete zejména díky křídlu na zádi




























Pro srovnání podoba předchozí novinky, Beastu Speedster
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 2 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před 47 minutami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 2 hodinami
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
