Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rimac Concept One posílil a zrychlil. Teď má až 1 224 koní a první dealery
9.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Rimac získal nová zastoupení, mimo jiné i v Německu. Novým zákazníkům nabídne silnější základní verzi schopnou zvládnout stovku za 2,5 s.
Vrcholným produktem společnosti Rimac nadále zůstává model Concept S s maximálním výkonem 1 384 koní, točivým momentem 1 800 newtonmetrů v rozmezí od 0 do 6500 otáček za minutu a hmotností sníženou díky karbonovým komponentům a upgradu akumulátorového paketu o 50 kg. Díky těmto parametrům zvládá „eSko“ akceleraci z místa na stovku za 2,5 sekundy, z 0 na 300 se rozjede za 13,1 vteřiny a umí až 365 km/h.
Původní Concept One začínal s výkonem 1 088 koní, 1 600 Nm a kapacitou akumulátorů 82 kWh, chorvatská firma však svůj výchozí stroj po krůčcích neustále vylepšuje. Díky tomu má teď „jednička“ sice stejné maximum točivého momentu, kombinovaný výkon ale poskočil na 1 224 koní a kapacita baterií se zvedla na rovných 90 kWh navzdory snížení hmotnosti z 1 900 na 1 850 kg.
Modernizovaná verze vozu díky tomu ukrojila z času zrychlení na stovku jednu desetinku na výsledných 2,5 sekundy a tím vylepšená dynamika nekončí. Sprint na 200 km/h trvá pouze 6 vteřin místo původních 6,2 a třístovku Rimac pokoří za pouhých čtrnáct sekund, tedy opět o dvě desetinky rychleji. Maximálka 354 kilometrů v hodině zůstává identická, pár kilowatthodin navíc však přidalo na dojezdu. Podle výrobce se akční rádius prodloužil z 330 na 350 km.
Kromě přepracované techniky Conceptu One se Rimac může pochlubit i jinými úspěchy, tentokrát souvisejícími s obchodními příležitostmi. Firma oznámila, že se jí podařilo dostat na severoamerický trh skrze newyorského dealera luxusních a sportovních aut Manhattan Motorcars a má také další partnery. V Německu bude k mání u prodejce Koenigseggu, společnosti Pace Germany v Aachenu (Cáchy) a na Blízkém a Středním východě bude její zájmy zastupovat firmy Alzarooni Group.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.




Rimac Concept One naživo v Ženevě
Základní verze One posílila o rovných 100 kW, místo 1 088 koní jich teď má 1 224.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
včeraIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Petr Najman a jeho tým se rozešli včera 23:09
- Big Coffee Boxer od BMW Motorrad: stylový kávovar včera 12:15
- Jako lídři cestují k Balatonu Marquez, Gonzalez a Rueda včera 10:00
- Moreira v roce 2026 do MotoGP: Honda nebo Yamaha? včera 08:47
- Časový program na Balatonu 20.8.2025
Nejčtenější články
Restaurace Tesly otevřela své brány veřejnosti, návštěva bude zážitkem i pro vaši peněženku
23.7.2025Ceny náhradních baterií mild-hybridů jsou dalším velkým vystřízlivěním ze snu o reálné efektivitě moderních aut
23.7.2025Bugatti ukázalo, kde bude vyrábět nový Tourbillon. Její „Ateliér” má ke klasické továrně hodně daleko
23.7.2025Britové vyzkoušeli ostrou Škodu Elroq RS a říkají jasně: Nejsme pobaveni. Dostala tři hvězdičky z pěti
24.7.2025Německo se postavilo proti zákazu spalovacích aut pro firmy a půjčovny od roku 2030, pro jednou neříká nesmysly
24.7.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.22. 09:23 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.22. 09:13 - Eda
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 21:10 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 08.21. 14:31 - pavproch
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda