Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rimac Concept One posílil a zrychlil. Teď má až 1 224 koní a první dealery
9.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Rimac získal nová zastoupení, mimo jiné i v Německu. Novým zákazníkům nabídne silnější základní verzi schopnou zvládnout stovku za 2,5 s.
Vrcholným produktem společnosti Rimac nadále zůstává model Concept S s maximálním výkonem 1 384 koní, točivým momentem 1 800 newtonmetrů v rozmezí od 0 do 6500 otáček za minutu a hmotností sníženou díky karbonovým komponentům a upgradu akumulátorového paketu o 50 kg. Díky těmto parametrům zvládá „eSko“ akceleraci z místa na stovku za 2,5 sekundy, z 0 na 300 se rozjede za 13,1 vteřiny a umí až 365 km/h.
Původní Concept One začínal s výkonem 1 088 koní, 1 600 Nm a kapacitou akumulátorů 82 kWh, chorvatská firma však svůj výchozí stroj po krůčcích neustále vylepšuje. Díky tomu má teď „jednička“ sice stejné maximum točivého momentu, kombinovaný výkon ale poskočil na 1 224 koní a kapacita baterií se zvedla na rovných 90 kWh navzdory snížení hmotnosti z 1 900 na 1 850 kg.
Modernizovaná verze vozu díky tomu ukrojila z času zrychlení na stovku jednu desetinku na výsledných 2,5 sekundy a tím vylepšená dynamika nekončí. Sprint na 200 km/h trvá pouze 6 vteřin místo původních 6,2 a třístovku Rimac pokoří za pouhých čtrnáct sekund, tedy opět o dvě desetinky rychleji. Maximálka 354 kilometrů v hodině zůstává identická, pár kilowatthodin navíc však přidalo na dojezdu. Podle výrobce se akční rádius prodloužil z 330 na 350 km.
Kromě přepracované techniky Conceptu One se Rimac může pochlubit i jinými úspěchy, tentokrát souvisejícími s obchodními příležitostmi. Firma oznámila, že se jí podařilo dostat na severoamerický trh skrze newyorského dealera luxusních a sportovních aut Manhattan Motorcars a má také další partnery. V Německu bude k mání u prodejce Koenigseggu, společnosti Pace Germany v Aachenu (Cáchy) a na Blízkém a Středním východě bude její zájmy zastupovat firmy Alzarooni Group.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.




Rimac Concept One naživo v Ženevě
Základní verze One posílila o rovných 100 kW, místo 1 088 koní jich teď má 1 224.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha