Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rimac Concept_S: ostřejší verze Conceptu One má 1 384 koní a velké křídlo
1.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Je-li vám 1 100 koní Rimacu Concept One málo, existuje ještě jedna verze. Je lehčí, silnější a má lepší přítlak. Výroba je ale otázkou.
Pokud se Rimacu Concept One, který se představil v produkční verzi nedávno, říkalo pro jeho výkon „elektrický Veyron”, právě máme před sebou „elektrický Chiron”, skoro. Je to divoké dvojče Rimacu Concept One, které se odhalilo v Ženevě s názvem Concept_S. A má 1 384 koní a 1 800 Nm.
Čtete správně, tohle auto má víc než megawatt výkonu - přesně 1 018 kW - a točivým momentem překoná leckterý mnohalitrový turbodiesel ve velkém nákladním autě. Také je oproti Conceptu One o 50 kg lehčí, což se cení, ale stále jsme na 1 800 kg. Parametry dynamiky jsou však oslnivé - na stovce je za 2,5 s, dvoustovka trvá 5,6 s a třístovka 13,1 s. Maximálka je 365 km/h. Všechny parametry jsou pochopitelně lepší než u Conceptu One.
Podle dostupných informací využívá Rimac Concept_S technologie ze závodů do vrchu na Pikes Peaku. Víme, že o snížení hmotnosti se postarala eliminace zvukové izolace, čalounění interiéru a dokonce také změny při výrobě karbonového šasi. Vůz bude očividně mít i lepší přítlak, jak vidno z lízátka vpředu, křídla vzadu a dalších aerodynamických úprav.
V kabině vidíme alcantarou potažené závodní sedačky s pětibodovými pásy a odhalený karbon. Zůstává ale palubní systém, kterým se ovládají jízdní režimy, stejně jako nastavení vozu mezi nedotáčivou, neutrální a přetáčivou charakteristikou. Palubní systém umí nahrávat telemetrii jízdy a také ji rovnou po internetu posílat do počítače technikům v boxech. Kapacita baterií také zůstává na 82 kWh.
Co nevíme, je, jestli se bude Concept_S vyrábět. A jestli ano, zda jich vznikne dalších osm ke Conceptům One nebo jestli z původních osmi bude několik takto ostřejších. Cenu očekávejme k milionu Eur (27 milionů korun), když Concept One měl stát okolo 800 tisíc.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.











Rimac v Ženevě předvedl nejen verzi S...
...ale i výchozí Concept One v sériové verzi
Rimac Concept_S ohromí hlavně výkonem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Dodnes nejeté monstrum rallyové skupiny smrti je k mání v silniční verzi, stojí už víc než spousta Ferrari
před 9 hodinamiProfesor ekonomie přesně popsal, jak si evropské automobilky zničily svou vlastní budoucnost výměnou za krátkodobý zisk
před 11 hodinamiVietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
včeraPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.30. 22:01 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 07.30. 20:36 - Kavis
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom
- Americké vozy a vše kolem nich 07.30. 09:06 - Stepan