Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Roewe 950: Rover? Teď už Buick reloaded, skoro oficiálně
29.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(doplněno) Největší čínská limuzína Roewe se oprošťuje od staré platformy Roveru a sází na techniku Buicku koncernu GM. Toto jsou první fotky.
Doplněno 30. 3.: Nabízíme vám ostřejší a větší fotografie nového Roewe 950 ze všech stran, které dovolují udělat si ucelenější názor na design. Posouzení je na vás, my přidáváme další informace o motorech. Podle španělského Autoblogu se pod kapotou objeví přeplňovaný čtyřválec 2,0 TGI s výkonem 220 koní a agregát 2,4 by měl mít údajně jen 170 koňských sil a ne 186, jak jsme původně uvedli. Naopak u špičkové motorizace se předpokládá, že místo 265 koní vyprodukuje 280 k.
Čínský pohrobek britského Roveru, značka Roewe, již brzy vymění stávající největší model 750, který konstrukčně vychází z limuzíny Rover 75, za novou vlajkovou loď 950. Označení ještě není stoprocentní. Čínská média dlouho psala název R95, ale vedle typových řad 350 a 550 to nedávalo moc velký smysl. Asijští kolegové aktuálně otáčejí a informují o jméně Roewe 950.
Na rozdíl od 550 nemá tento vůz s původním Roverem 75 nic společného. Novinka stojí na platformě Epsilon II, která je společná pro Opel Insignia a také čínský Buick LaCrosse s pohonem předních kol, což je technicky ten samý LaCrosse, který pro Severní Ameriku produkuje kanadská továrna General Motors, akorát s menšími motory.
Karoserie Roewe 950 ovšem malá rozhodně není. Za výchozím Buickem s délkou 5 001 mm zaostává pouze o pět milimetrů. Rozvor je pochopitelně identický - měří 2 837 mm, tedy o 125 mm více než VW Passat a 131 mm méně než BMW řady 5. Šířka čínské limuzíny je 1 857 mm a výška 1 502 mm.
Novinka vznikající v režii čínsko-amerického Shanghai-GM dostane zezačátku tři zážehové motory. Základem se stane dvoulitrový čtyřválec o objemu 2,0 litru s výkonem 154 koní. Nepatrně větší Ecotec 2,4 nabídne 186 koní a vrcholná verze 3,0 V6 s 265 koňskými silami a šestistupňovou automatickou převodovkou.
Výstavní debut automobilu proběhne na autosalonu v Pekingu 23. dubna, prodejci ale začnou registrovat objednávky o dvanáct dní dříve.




Na oficiální záběry to nevypadá, ale to není důležité, nové fotky ukazují vše podstatné








Novinka Roewe stojí na platformě Opelu Insignia a Buicku LaCrosse
Zdroj: blogautomobile.fr, es.autoblog.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 9 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před hodinou
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 2 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 4 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 5 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
