Roewe Ei6 je elektromobil s cenou nejlevnější Octavie a dojezdem nejlepších Tesel

Elektromobil s rozumným dojezdem i cenou se zdá být neřešitelným úkolem, Číňané se ale tváří, že řešení mají. Jejich plně elektrické provedení dosud plug-in hybridního Roewe ei6 má dojezd 605 km za cenu pod půl milionu korun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Roewe Ei6 je elektromobil s cenou nejlevnější Octavie a dojezdem nejlepších Tesel

22.2.2020 | Petr Prokopec

Roewe Ei6 je elektromobil s cenou nejlevnější Octavie a dojezdem nejlepších Tesel

/

Elektromobil s rozumným dojezdem i cenou se zdá být neřešitelným úkolem, Číňané se ale tváří, že řešení mají. Jejich plně elektrické provedení dosud plug-in hybridního Roewe ei6 má dojezd 605 km za cenu pod půl milionu korun.

V roce 2016 čínská automobilka SAIC přišla s novým sedanem Roewe i6. Ten v nabídce značky nahradil model 550, oproti kterému došlo k nárůstu v případě délky i rozvoru. Změny se odehrály rovněž pod kapotou, kde namísto někdejší jedna-osmy mohli zákazníci nově sahat buď po litrovém tříválci nebo po 1,5litrovém čtyřválci. Asi nejzajímavější bylo ovšem plug-in hybridní provedení, které dostalo unikátní čelní masku a označení ei6. Značka jej osadila kombinací tříválce a elektromotoru, jenž v prvé fázi produkoval 228 koní.

V loňském roce nicméně SAIC přišlo s menší modernizací, která přivedla do hry i nové provedení ei6 Plus. To již litrovou jednotku nahradilo 1,5litrovým čtyřválcem, se kterou zároveň dorazil i výkonnější elektromotor. Celá soustava tak rázem produkovala působivých 305 koní, s nimiž šlo pokořit stovku za 7,5 sekundy. K tomu nabídla možnost jízdy na elektřinu, kdy baterie o kapacitě 9,1 kWh mají vystačit na 51 km. Nyní Roeww odhalilo další variantu, která se dostane do prodeje ještě letos. Pojmenována byla prakticky stejně jako plug-in hybridní model, jeden rozdíl tu však je - nyní tu totiž máme Ei6. Velké „E“ přitom hraje podstatný rozdíl, neboť odkazuje na ryze elektrické ústrojí, které už žádná benzinová jednotka nedoprovází.

Novinka disponuje elektromotorem o výkonu 184 koní a točivém momentu 258 Nm, v rámci nabídky tohoto modelu tedy nemíří na vrchol. Maximálka navíc byla elektronicky omezena na 185 km/h, zatímco s plug-in hybridním modelem můžete jezdit až dvoustovkou. Kapacita lithium-iontových baterií pak vystoupala na 76 kWh, neboť Číňané zmiňují průměrnou spotřebu 12,6 kWh/100 km a dojezd 605 km.

To je číslo na úrovni nejlepších Tesel a i když bylo vypočítáno podle optimistické evropské normy NEDC, v kombinaci hmotnosti 1 600 kilogramů a zmíněných 76 kWh Ei6 nepoužitelný dojezd jistě mít nebude. Rozvor 2 715 milimetrů zůstává totožný jako ostatních variant, stejně jako šířka 1 835 mm. Elektromobil se nicméně natáhl ze 4 671 na 4 724 mm a navýšil z 1 460 na 1 493 mm.

Modifikován pak ostatně byl každý panel karoserie, uvnitř ale mnoho novinek nečekáme. To ale nejspíše nikomu vadit nebude, neboť Roewe ei6 Plus je dosud nejpokročilejším čínským vozem v rámci internetového připojení. Automobilka SAIC na vývoji spolupracovala se společností Alibaba, jejíž operační systém YunOS byl integrován do palubního menu. Online jste tak neustále, čehož je využíváno zákaznicky i při aktualizacích software vozu.

Tutéž architekturu dostane i elektrické provedení, zákazníci tedy mohou očekávat příchod 10,4palcového centrálního a výškově stylizovaného tabletu, se kterým je spojen 12,3palcový displej. To vše přitom má být k mání za babku, ostatně ei6 Plus je možné pořídit od 147 800 yuanů (cca 484 tisíc Kč). To je na 4,7metru dlouhý hybridní 300koňový sedan v podstatě láce a méně výkonná, plně elektrická verze má být ještě levnější. Jsme tedy kdesi na úrovni nejlevnější, dosud reálně nedostupné verze nové Octavie, která startuje na 456 900 Kč.


Roewe Ei6 je elektromobil s cenou nejlevnější Octavie a dojezdem nejlepších Tesel - 1 - Roewe Ei6 2020 prvni foto 01Roewe Ei6 je elektromobil s cenou nejlevnější Octavie a dojezdem nejlepších Tesel - 2 - Roewe Ei6 2020 prvni foto 02Roewe Ei6 je elektromobil s cenou nejlevnější Octavie a dojezdem nejlepších Tesel - 3 - Roewe Ei6 2020 prvni foto 03Roewe Ei6 je elektromobil s cenou nejlevnější Octavie a dojezdem nejlepších Tesel - 4 - Roewe Ei6 2020 prvni foto 04
Plně elektrické Roewe Ei6 má navázat na úspěch...

Roewe Ei6 je elektromobil s cenou nejlevnější Octavie a dojezdem nejlepších Tesel - 5 - Roewe Ei6 2020 prvni foto 05Roewe Ei6 je elektromobil s cenou nejlevnější Octavie a dojezdem nejlepších Tesel - 6 - Roewe Ei6 2020 prvni foto 06Roewe Ei6 je elektromobil s cenou nejlevnější Octavie a dojezdem nejlepších Tesel - 7 - Roewe Ei6 2020 prvni foto 07Roewe Ei6 je elektromobil s cenou nejlevnější Octavie a dojezdem nejlepších Tesel - 8 - Roewe Ei6 2020 prvni foto 08Roewe Ei6 je elektromobil s cenou nejlevnější Octavie a dojezdem nejlepších Tesel - 9 - Roewe Ei6 2020 prvni foto 09Roewe Ei6 je elektromobil s cenou nejlevnější Octavie a dojezdem nejlepších Tesel - 10 - Roewe Ei6 2020 prvni foto 10
...plug-in hybridního modelu ei6 Plus, který je internetově nejpokročilejším čínským vozem. Za stejné peníze má nabídnout přes 180 elektrických koní a dojezd přes 600 km

Zdroj: SAIC

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše