Číňané prodávají za cenu levné Octavie velký elektromobil s dojezdem nejlepších Tesel

Elektromobil s rozumnou velikostí, dojezdem i cenou se zdá být neřešitelným úkolem, Číňané se ale tváří, že řešení mají. Jejich plně elektrické Roewe R ER6 má dojezd 620 km za cenu 530 tisíc korun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Číňané prodávají za cenu levné Octavie velký elektromobil s dojezdem nejlepších Tesel

20.9.2020 | Petr Prokopec

Číňané prodávají za cenu levné Octavie velký elektromobil s dojezdem nejlepších Tesel

/

Foto: Auto Sina

Elektromobil s rozumnou velikostí, dojezdem i cenou se zdá být neřešitelným úkolem, Číňané se ale tváří, že řešení mají. Jejich plně elektrické Roewe R ER6 má dojezd 620 km za cenu 530 tisíc korun.

V roce 2016 čínská automobilka SAIC přišla s tehdy novým sedanem Roewe i6. Ten v nabídce značky nahradil model 550, oproti kterému došlo k nárůstu v případě délky i rozvoru. Změny se odehrály rovněž pod kapotou, kde namísto někdejší jedna-osmy mohli zákazníci nově sahat buď po litrovém tříválci nebo po 1,5litrovém čtyřválci. Zajímavé ale bylo i plug-in hybridní provedení, které dostalo unikátní čelní masku a označení ei6. Značka jej osadila kombinací tříválce a elektromotoru, jenž v prvé fázi produkoval 228 koní.

V loňském roce nicméně SAIC přišlo s menší modernizací, která přivedla do hry i nové provedení ei6 Plus. To již litrovou jednotku nahradilo 1,5litrovým čtyřválcem, se kterou zároveň dorazil i výkonnější elektromotor. Celá soustava tak rázem produkovala působivých 305 koní, s nimiž šlo pokořit stovku za 7,5 sekundy. K tomu nabídla možnost jízdy na elektřinu, kdy baterie o kapacitě 9,1 kWh měly vystačit na 51 km. Jsou to velmi slušné parametry, zvlášť na auto, které přijde jen na 147 800 yuanů, tedy asi 492 tisíc Kč.

Nyní ale Roewe pustilo do prodeje další variantu, která se přes předchozí náznak jiného označení jmenuje R ER6. Vůz s trochu divokým jménem připomínajícím lékařskou pohotovost má už jen elektrický pohon, na atraktivitě mu to ale neubírá. Novinka disponuje elektromotorem o výkonu 184 koní a točivém momentu 258 Nm, takže nejrychlejší nebude, ostatně maximální rychlost je elektronicky omezena na 185 km/h. Kapacita lithium-iontových baterií ale činí ne úplně malých 76 kWh, což při průměrné spotřebě 12,2 kWh na 100 km znamená dojezd 620 km na jedno nabití.

To je číslo na úrovni nejlepších Tesel a i když bylo vypočítáno podle optimistické evropské normy NEDC, v kombinaci hmotnosti 1 600 kilogramů a zmíněných 76 kWh ER6 nepoužitelný dojezd jistě mít nebude. Rozvor 2 715 milimetrů zůstává totožný jako ostatních variant, stejně jako šířka 1 835 mm. Elektromobil se nicméně natáhl ze 4 671 na 4 724 mm a navýšil z 1 460 na 1 493 mm.

Modifikován pak ostatně byl každý panel karoserie, uvnitř se toho mnoho nezměnilo. To ale nejspíše nebude vadit, neboť už Roewe ei6 Plus byl jedním z nejpokročilejších čínských aut v rámci internetového připojení. Automobilka SAIC na vývoji spolupracovala se společností Alibaba, jejíž operační systém YunOS byl integrován do palubního menu. Online jste tak neustále, čehož je využíváno zákaznicky i při aktualizacích software vozu, opět podobně jako u Tesly.

Zákazníci ale mohou počítat s 10,4palcovým centrálním a výškově stylizovaným „tabletem”, se kterým je spojen 12,3palcový displej. To vše je přitom k mání za cenu jen o málo vyšší než u hybridní verze. ER6 začíná s cenou na 160 tisících yuanech, tedy asi na 530 tisících Kč, za to si u nás koupíte jen jednu z nejlevnějších verzí Octavie. A ani plně vybavené provedení na 220 tisíc CNY (asi 730 tisíc Kč) není zdaleka tak drahé, jak bývá u elektrických aut s podobnými parametry obvyklé.


Číňané prodávají za cenu levné Octavie velký elektromobil s dojezdem nejlepších Tesel - 1 - Roewe R ER6 seriovy prvni 01Číňané prodávají za cenu levné Octavie velký elektromobil s dojezdem nejlepších Tesel - 2 - Roewe R ER6 seriovy prvni 02Číňané prodávají za cenu levné Octavie velký elektromobil s dojezdem nejlepších Tesel - 3 - Roewe R ER6 seriovy prvni 03Číňané prodávají za cenu levné Octavie velký elektromobil s dojezdem nejlepších Tesel - 4 - Roewe R ER6 seriovy prvni 04Číňané prodávají za cenu levné Octavie velký elektromobil s dojezdem nejlepších Tesel - 5 - Roewe R ER6 seriovy prvni 05Číňané prodávají za cenu levné Octavie velký elektromobil s dojezdem nejlepších Tesel - 6 - Roewe R ER6 seriovy prvni 06Číňané prodávají za cenu levné Octavie velký elektromobil s dojezdem nejlepších Tesel - 7 - Roewe R ER6 seriovy prvni 07Číňané prodávají za cenu levné Octavie velký elektromobil s dojezdem nejlepších Tesel - 8 - Roewe R ER6 seriovy prvni 08Číňané prodávají za cenu levné Octavie velký elektromobil s dojezdem nejlepších Tesel - 9 - Roewe R ER6 seriovy prvni 09Číňané prodávají za cenu levné Octavie velký elektromobil s dojezdem nejlepších Tesel - 10 - Roewe R ER6 seriovy prvni 10Číňané prodávají za cenu levné Octavie velký elektromobil s dojezdem nejlepších Tesel - 11 - Roewe R ER6 seriovy prvni 11Číňané prodávají za cenu levné Octavie velký elektromobil s dojezdem nejlepších Tesel - 12 - Roewe R ER6 seriovy prvni 12Číňané prodávají za cenu levné Octavie velký elektromobil s dojezdem nejlepších Tesel - 13 - Roewe R ER6 seriovy prvni 13Číňané prodávají za cenu levné Octavie velký elektromobil s dojezdem nejlepších Tesel - 14 - Roewe R ER6 seriovy prvni 14Číňané prodávají za cenu levné Octavie velký elektromobil s dojezdem nejlepších Tesel - 15 - Roewe R ER6 seriovy prvni 15Číňané prodávají za cenu levné Octavie velký elektromobil s dojezdem nejlepších Tesel - 16 - Roewe R ER6 seriovy prvni 16
Plně elektrické Roewe R ER6 se možná jmenuje divně, jeho parametry jsou ale zajímavé, hlavně poměr velikosti, dojezdu a ceny. Foto: SAIC/Auto Sina

Zdroj: SAIC

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.