Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rolls-Royce Phantom letos skončí, jako kupé a kabrio nadobro
23.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro milovníky aktivnější jízdy nebo té s větrem ve vlasech má prý značka nové modely Wraith a Dawn. Navíc potřebuje kapacity pro příchod první SUV.
Britská automobilka s dvojitým „R“ ve znaku bude nejspíše jedním z mála výrobců, kteří na autosalonu v Ženevě nepředstaví žádnou zásadní novinku. Očekávat můžeme maximálně příchod nějakého toho zakázkového modelu, tím ale jakákoliv inovace pro letošek skončí. To ovšem neznamená, že by Rolls-Royce usnul na vavřínech a hodlal pouze využívat svého takřka až kultovního statutu. Během pár let se totiž dočkáme modernizace modelové řady Phantom, v jejímž rámci nezůstane kámen na kameni.
Šéf automobilky Torsten Müller-Ötvös aktuálně prohlásil, že stávající provedení vlajkové lodi značky se na sklonku tohoto roku dočká ukončení výroby. Stane se tak po dlouhých 13 letech, což je ve světle soudobých automobilových trendů požehnaná doba. Značka pak následně začne pracovat na montážních linkách, které budou od roku 2018 produkovat novou, již osmou generaci limuzíny. Ta se ovšem vrátí pouze jako sedan, a to nejspíše ve standardní a prodloužené formě.
Počítat ovšem již nemáme s kupé a kabrioletem, které byly odhaleny v letech 2007 a 2008. Na první pohled přitom tento krok nedává zrovna smysl, většina automobilek, i těch zaměřených na specifickou klientelu, totiž pomýšlí na expanzi, nikoliv „zařezávání“ své produkce. Pokud se ale na celou záležitost podíváme ze širší perspektivy, pak jistou logiku má. Značka totiž v posledních letech rozšířila svou nabídku o modely Wraith a Dawn, které zastanou jak jízdu sportovní, tak i tu s větrem ve vlasech.
Tyto menší modely jsou navíc k daným kratochvílím ideálnější než dvoudveřový Phantom, který je při své velikosti a hmotnosti i nadále spíše silničním křižníkem než pozemským rychlým člunem. Rolls-Royce tak vlastně jen racionalizuje svou nabídku. A zároveň si nejspíše dělá prostor pro příchod prvního firemního SUV, které je aktuálně známé jako projekt Cullinan a které se zcela novou hliníkovou platformou dorazí v příštím roce.
Nová architektura bude samozřejmě podepírat také příští Phantom, s jeho příchodem se však počítá až v roce 2018. Značka přitom naznačuje, že ve hře opravdu jsou elektrické či hybridní verze, a to z jednoho prostého důvodu - velká část jejích vozů se pohybuje v centrech metropolí, kam budou mít zakrátko vozy s čistě spalovacími motory přístup zakázán. Jistá forma „bezemisního“ dojezdu tak bude majiteli i zákonem vyžadována.
Vyjma toho se nový Phantom pochlubí také alespoň částečným autonomním řízením, uvnitř by pak nemělo chybět ovládání za pomoci gest a velký důraz bude kladen na konektivitu. To vše bude rámovat design, který by již neměl být tak formální jako u stávající generace. Šéfdesignér značky Giles Taylor jej popisuje jako „charismatičtější a vyhraněnější“, šéf značky Müller-Ötvös se pak nebrání ani slovu „překrásný“.
Jsme tedy skutečně zvědavi, jak bude novinka vypadat. Jak jsme ovšem uvedli, do jejího příchodu ještě nějaký ten pátek zbývá. Aktuálně se tak ještě na chvílí vrátíme ke stávající generaci, konkrétně k onomu kupé a kabrioletu. Ty se v listopadu objeví ve finální edici Zenith, přičemž vzniknout má pouze 50 kusů. Každý z nich ale nejspíše již má svého majitele, neboť značka slibuje příchod lákavých doplňků.
Poslední limitovaná edice modelů Phantom Coupe a Drophead Coupe by měla dostat zvláštní sošku Spirit of Ecstasy i zakázkový přístrojový štít. Unikátní budou také loketní opěrky s vygravírovanými lokalitami odhalení každého vozu, mimo to dorazí i přenosné memento, které „si nebudete moci za peníze koupit“. Kromě velkého zájmu lze tedy počítat s ještě vyšší cenou.

















Současná generace Rolls-Royce Phantom se letos dočká ukončení výroby
Kupé se již s příchodem nové generace nevrátí...
...což platí také o kabrioletu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
před 3 hodinami73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nejnovější články
Škoda se teď pokouší stavět atraktivitu elektrických aut na základě odporu k nim, to už je vrchol zoufalství
před 2 hodinamiČínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
před 3 hodinamiProdeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
před 4 hodinamiNejvětší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
včeraPorsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.07. 23:35 - Eda
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.07. 15:43 - pavproch
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12
- Politický koutek 10.06. 18:01 - řidičBOB