Home > Rubriky a sekce > Představení, Tuning > Článek
Ruf Roadster: skutečná targa se vrací
15.10.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Porsche sice nabízí svou moderní interpretaci modelu 911 targa, s tou původní ale mnoho společného nemá, podstatou jen jakýsi velký „šíbr”. I proto Alois Ruf přispěchal se svou variací na targy minulého století.
Věhlasný švýcarský úpravce zjevně příliš nefandí současnému pojetí modelu 911 targa, a tak si stvořil vlastní. Říká mu jednoduše Roadster, jeho ideovým základem je ale 911 targa z roku 1967. Ta se vyznačovala především ochranným rámem za hlavami cestujících a právě tento prvek je u Roadsteru zachován.
Rám předurčuje ztvárnění celé vrchní části vozu. Střecha je složena ze dvou pevných dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů, které mohou být zcela odňaty a uloženy v zavazadlovém prostoru, a dále pak z textilní části doplněné plastovým oknem. Tuto část lze složit podobně jako u běžných kabrioletů s plátěnou střechou, pochopitelně elektricky.
Pojetí střechy umožňuje jízdu ve třech režimech - buď se zcela zataženou střechou jako v kupé, pouze s odňatými střešními panely jako v tarze a nebo s kompletně demontovanou střešní částí jako v roadsteru. Sluší se dodat, že vůz byl testován v aerodynamickém tunelu a měl by tak za všech okolností dopřávat posádce patřičný komfort.
Pojetí vozu dopřává Rufově Roadsteru vcelku originální vzhled, na první pohled byste možná ani neřekli, že jde jen o upravenou 911. O to se krom jiné střechy starají také upravené nárazníky a specifické, devatenáctipalcové kované ráfky.
A co najdeme pod kapotou? Je topochopitelně zážehový „boxer“, v tomto případě s objemem 3,8 l a výkonem 294 kW (přesně 400 koní), jenž je dosahován při 6 600 ot./min. Bohužel, i u tohoto Rufu se stala neměnným standardnem automatická dvouspojková převodovka a s touto kombinací je vůz schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,6 s a dosáhnout rychlosti až 295 km/h. Nesmí chybět informace o tom, jak je tento vůz ekonomický a ekologický - v kombinovaném provozu si vystačí se 10,7 l benzinu na 100 km. Sluší se dodat, že připlatit si bude možno za pohon všech kol, který zřejmě dynamické parametry i spotřebu paliva o něco zhorší.
Pokud by se vám tento švýcarský experiment zalíbil, připravte si 200 000 Eur. Vůz se začne vyrábět na počátku příštího roku.





Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 11 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
