Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ruská domácí výroba „falešných” Hyundai pod vlastní značkou je největší rebrandingové selhání v dějinách aut
18.3.2024 | Petr Miler
V životě jsme mnohokrát byli svědky toho, že někdo svou práci prostě odflákl, a to i na dost vysoké úrovni. Tohle ovšem dalece překračuje meze čehokoli, co by nás byť jen napadlo, že je v automobilovém průmyslu možné.
Už od loňska se schylovalo k tomu, že se v Rusku znovu rozjede lokální výroba aut korejského konglomerátu Hyundai-Kia. To se letos skutečně stalo, a tak jsme vás v únoru mohli informovat, že si Rusové můžou znovu koupit svá oblíbená auta od Hyundai a Kie jako nové vozy. Příběh za tímto návratem je složitý a případně si jej přečtěte ve výše odkazovaném článku, ale ve stručnosti řečeno je ruská továrna korejských automobilek tak soběstačná, že dokáže nové vozy vyrábět i za aktuálně platných sankcí.
Některé problematické díly ze zahraničí jsou přece jen potřeba, protože je ale v Petrohradě mají na skladě v desítkách tisíc exemplářů, vozy jako Hyundai Creta nebo Kia Rio jde vyrábět dál. Původně jsme si mysleli, že produkce těchto modelů bude pokračovat v nezměněné podobě, realita je ale jiná - pokračuje bez jejich původních log a jmen. Ze všeho se tedy staly vozy značky Solaris, které pak přijímají dvojpísmenná označení podle svých původních názvů. Z Hyundai Creta je tak Solaris HC apod.
Jak vůbec výroba mohla být obnovena, není jasné, nikdo nedokáže jednoznačně říci, kde začíná pravda a kde končí přetvářka. Oficiálně si Rusové fabriku koupili a dělají si s ní, co chtějí, včetně oněch skladových dílů. A Korejci nic. Ale věří tomu někdo? Já tedy rozhodně ne. Mám dost zkušeností se softwary na řízení výroby a absolutně si nedovedu představit, jak by někdo mohl přijít k opuštěné fabrice plné strojů a dílů a „jen tak” tam bez podpory původního majitele rozjet výrobu jako dřív, aby na konci byl fungující moderní osobní automobil. Bez zapojení Hyundai a Kie by to prostě nešlo, a tak předpokládáme, že Korejci budou rádi, že takto nepřímo na ruském trhu dál zůstanou. Akorát si tím nechtějí kazit jméno, takže formálně vše probíhá bez nich.
Ať už je to ale jakkoli, Solarisy se nyní dostaly do prodeje a firma AGR Automotive Group, které fabrika formálně patří a zajišťuje také prodej těchto aut, spustila web jim určený a rozjel i distribuci tiskových materiálů. Když se Solarisy začínala, rozeslala pouze pár obskurních fotek vesměs původem od Hyundai s upravenými či odmazanými logy, což sice nedělalo dobrý dojem, v daný moment se to ale dalo pochopit. Teď auta vyrábí, prodává, prezentuje, tak bychom čekali, že vezme pár vyrobených vozů, nafotí je, popř. profesionálně upraví, aby materiály pro zákazníky i média stály za to. „Daže ně go*no!” chce se říci „po jejich”.
Co na vás vykoukne z prezentace jakéhokoli modelu Solarisu je jednoznačně největší rebrandingové selhání v dějinách aut. Rusové neudělali v podstatě nic. Vzali pár starých oficiálních fotek Hyundai, kolikrát v kvalitě, že je snad stáhli z nějakého blogu dysgrafického fanouška značky. A udělali s nimi něco jako alchymista v Císařově pekaři: Patláma, patláma...
„Tasparta maznalika zamáz piskurty,” i ta další slova se tady docela hodí, protože tady někdo nanejvýš zamáznul stará loga ve Photoshopu, občas přilepil nová, občas přidal i jméno modelu na registrační značku, někdy ale vzal snad jen sprej v Paintbrushi. Výsledkem je neuvěřitelný šlendrián, který nejlépe dokumentuje fotogalerie níže. Tohle má být seriózní prezentace nových aut za statisíce? Vážně? Kdybych náhodně vybral studenta střední školy a dal mu takový „rebranding” za úkol s dvěma až třemi větami instrukcí o tom, kde vzít správné fotky a jak je méně okatě upravit, odvede lepší práci. Tohle je zoufale nekvalitní a nekonzistentní výsledek, který se s čímkoli přijatelným míjí o světelný rok.
Věříme, že to Rusové časem vylepší, udělat nebo předělat pár fotek není zase tolik práce. Ale už to, že s tímhle jsou schopni vyrukovat, svědčí cosi o jejich přístupu k věci. Tohle je šité velmi horkou jehlou a skoro se děsíme, čím za takové situace budou samotná auta.


Otevírací fotka k prezentaci Solaris HC je ještě slušná, byť detail ukáže, že perspektiva se jaksi rozpadá a detaily jsou bídné. Foto: Solaris
Jinde grafik raději zvolil úhly, ze kterých původní loga nejsou vidět, popř. fotky ořezal a zbylá loga zakryl. Foto: Solaris
Tady už se jen zamazávalo, je to auto od značky Noname, logo Solarisu chybí. Ale aspoň je dobře zamazáno a někde přibyly i správné „registrační značky”. Foto: Solaris
Ale co je tohle? Na autech zůstala loga Hyundai a Kie na kolech. Foto: Solaris
Někde také zůstala všude, však je to záběr z dálky, ne? Foto: Solaris
Záběry interiérů jsou samostatná kapitola, viděli bychom to na zamazání štětcem v Paintbrushi a rozmazání oblasti v Irfanu. Výsledek stojí za prdlačku, ale tušíme, že za 3 minuty bylo hotovo. Něco takového jsme dosud opravdu nezažili. Foto: Solaris
Zdroj: Solaris
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 8 hodinamiFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
před 10 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 11 hodinamiNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
dnesDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva