Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové našli cestu, jak si nový Moskvič 3 pořídit citelně levněji, než za kolik ho nabízí sama automobilka
5.4.2023 | Petr Prokopec
Měla to být jedna ze spás churavějícího ruského trhu s auty, ve skutečnosti se jí ale nezdá být. Důvodem může být cena, která je sice na poměry ruského trhu nízká, nedostává ale očekáváním a dává prostor šedému dovozu.
Zakrátko tomu bude rok, co Renault prodal svou továrnu v Rusku moskevské samosprávě. Ta se následně rozhodla vzkřísit i u nás dobře známou značku Moskvič a ještě před loňskými Vánoci zvládla rozjet výrobu. Je ale otázkou, zda poslední slovo předchozí věty nedat do uvozovek - fakticky jde spíše o smontování segmentů aut, které dorazí z Číny. Pár dalších dílčích modifikací se najde, ou hlavní je ale nakonec nahrazení loga JAC odlišným emblémem. Tím práce Rusů končí, přičemž jedním z důvodů, proč se Moskvič znovu objevil na světě, mělo být učinění čínského SUV JAC JS4, který je základem Moskviče 3 (říká si také Sehol X4), levnějším zbožím.
Automobilový expert Ilja Nazarov, který dříve pracoval rovněž pro Volkswagen, Škodu, Hondu či General Motors, nicméně říká, že realita je trochu jiná. Moskvič 3 totiž oficiálně v zemi startuje na 2 035 000 rublech (cca 548 000 Kč). To je na 4 410 milimetrů dlouhé čínské SUV poněkud vysoká suma, na ruské poměry je ale lákavá. A použitá technika není marná - vůz je nabízen s přeplňovanou jedna-pětkou se 150 koňmi, které pouze na přední kola přenáší automat CVT.
Se stejným ústrojím je nicméně JAC JS4 nabízeno ve své domovině za 1 019 150 rublů (274 000 Kč), pochopitelně v přepočtu. Pár tisíc kilometrů dlouhá cesta tedy přichází na nemalé peníze. Nazarov nicméně odhalil, že transport má na kontě pouze 15procentní navýšení ceny. Dalších 35 procent připadá na provoz továrny, dealery a záruční lhůtu, zatímco téměř 50 procent schramstne stát. Přes milion rublů (269 000 Kč) jde totiž na daně a clo.
Právě nároky vládního aparátu tak mohou být důvodem, proč návrat Moskviče objektivně nepůsobí jako úspěch. Automobilka říká, jak se jí daří, v lednu ale bylo v celé zemi prodáno jen 29 aut modelu 3, v únoru pak 57. V bývalé továrně Renaultu přitom mělo být ještě před koncem roku smontováno 600 aut.
Nazarov tak uvádí cestu, jak se k Moskviči 3 dostat levněji. Spočítal, že pokud si v Rusku u šedých importérů pořídíte čínský originál, vyjde vás to maximálně na 1 799 000 RUB (484 000 Kč), pár stovek pak dáte za nová loga. Stále tak sice nejde o stejnou láci jako v Říši středu, ovšem i tak jde o citelnou úsporu. Otázkou je pak sice záruka, ovšem povětšinou neoficiální dealeři poskytují garanci na minimálně rok, spíše pak dva. Jsou tak stejně velkorysí (třebaže ne až tak spolehliví) jako sama automobilka, která teprve hodlá přijít s tříletou záruční lhůtou.
Aktuálně jsme zvědaví na březnové výsledky, neboť v tuto chvíli by Moskvič měl být již v nabídce všech autorizovaných prodejců, kteří se jej odhodlali nabízet. Nic to ale nezmění na tom, že ruská alternativa je cenově snadno válcována čínským originálem.



Čínský JAC JS4 je v Rusku stále o notnou sumu levnější... Foto: JAC
...než Moskvič 3, který se liší pouze logem. A měl být výhodnější. Foto: Moskvič
Zdroj: Auto Mail.ru
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Další firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včeraAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva