Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové postavili nezastavitelný obojživelník jako z dob SSSR, dali mu i tehdy nevídané ovládání
před 2 hodinami | Petr Prokopec
Může působit jako kus historie, ale je to zcela nově vyvinutý stroj, který dokáže jezdit velmi rychle po souši i po vodě. Nejzajímavější ale nakonec je, jak se ovládá, tímto směrem si svého času netroufli jít ani Sověti.
Možná si ještě vzpomenete na Ultratank s logem Bentley, o němž se koncem minulé dekády alespoň chvíli bavil celý automobilový svět. Nestála za ním britská automobilka, nýbrž člověk zvaný Kosťa se svým bratrem, kteří stojí za kanálem AcademeG na Youtube. Ti se obrátili na ruskou společnost Jagger Garage, která se živí tím, že autům jako Lada Niva dodává buď obrovské off-roadové pneumatiky a portálové nápravy, nebo rovnou pásový pohon. A přesně tím bylo osazeno i ono Bentley, jmenovitě ojetý Continental GT.
Kosťa později uvedl, že se mu povedlo sehnat vůbec nejlevnější britské kupé, jaké bylo k mání. Pochopitelně nebylo ve špičkovém stavu, spíš mělo blíž k vraku. Rám byl totiž ohnutý, převodovka rozsypaná a motoru kromě turbodmychadel chybělo hezkých pár dalších komponentů. Proto nakonec pod přední kapotu zamířil 4,3litrový osmiválec od Toyoty, který byl nejen funkční, ale také levnější a hlavně robustnější. Zakomponován byl ovšem do zcela nového rámu s pásy.
S tímto ústrojím Ultratank dosahoval rychlosti 130 km/h, pročež se stal vůbec nejrychlejším pásákem v historii. Kosťu a Jagger Garage to přitom jen utvrdilo v další spolupráci, která ovšem v mnoha případech už tak plodná nebyla. Třeba starší Renault Twingo posazený též na nový rám s pásovým pohonem byl spíše zklamáním, neboť ve sněhu se z prohrnuté cesty dostal jen pár metrů, než mu došel dech. Mnohá SUV na portálových nápravách pak nevyjela ani menší kopce.
Firma Jagger Garage ovšem nezůstala jen u těchto úprav a čas od času přišla i s vlastními stroji využívajícími pásový pohon. Designově připomínaly sněžnou rolbu, čímž evokovaly speciály z časů SSSR, ovšem oproti ní s nimi bylo možné přebrodit i menší potoky a řeky. Průjezdné se pak staly i jinak nehostinné močály. To ostatně ve svých recenzích neváhal otestovat právě Kosťa, který před rokem začal s firmou pracovat na jejím novém projektu zvaném P-41.
Tento pásák se nedávno dočkal prezentace v Petrohradu, kde společnost Jagger Garage ohlásila i některé z technických parametrů. Zatím blíže nespecifikované pohonné ústrojí doplněné automatickou převodovkou totiž na souši zvládne vyvinout rychlost 90 km/h. Na jednu nádrž pak ujede až 500 km, a pokud s ním zamíříte do vody, můžete dosáhnout i šestikilometrového tempa. Předtím je však třeba P-41 připravit instalací blatníků, které sloužících jako plováky. Je to zkrátka další prakticky nezastavitelný obojživelník jako ze sovětských dob.
Rusové už dopředu ohlašovali, že nový projekt je pro ně tak trochu revolucí i riskem, neupřesnili však, oč přesně jde. To se ukázalo právě až v Petrohradu, kde se ukázalo, že vůz je ovládá skrze tradiční volant. Firma tak přistoupila k nevídanému kroku, neboť klasické ovládání zatím žádný vůz tohoto ražení nedostal. K tomu ji prý přiměly mimo jiné potíže se zmiňovaným Twingem, krom toho ale P-41 disponuje obvyklou konstrukcí tohoto typu strojů, jeho korba a kabina tak stojí na trubkovém rámu.



Projekt P-41 od Jagger Garage připomíná nezastavitelné obojživelníky z dob SSSR. Zatím odhalil jen část svých tajemství, klasické ovládání je ale jasně patrné i přes čelní sklo. Foto: Jagger Garage, tiskové materiály
Zdroj: Jagger Garage
Bleskovky
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
před 8 hodinami
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Rusové postavili nezastavitelný obojživelník jako z dob SSSR, dali mu i tehdy nevídané ovládání
před 2 hodinami
Pušky, náboje a „tvrdej”. Nové řešení „problému příliš levných SUV” bere dech svou okázalou prostopášností
před 4 hodinami
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
před 5 hodinami
Asi jen Bugatti má dnes „normálního” šéfa, takto zareagoval na snahu majitele dostat zpátky na silnice bouraný Chiron
před 7 hodinami
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
