Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
S koupí nového auta počkejte, přijdou slevy až 50 procent, říká expert
7.4.2020 | Petr Prokopec
Kam nyní svět ekonomicky směřuje, je tristní, má to ale i své světlé stránky. Pokud máte spadeno na koupi nového vozu, nejspíše brzy budete moci uzavřít obchod, o kterém se vám dříve ani nesnilo.
Veškeré světové dění v současné chvíli ovládá koronavirus, který do značné míry a v některých oborech zastavil téměř veškeré dění. Automobilový sektor mezi ně bezesporu patří, jakkoliv se nastalá situace liší zem od země. Nicméně ve většině případů stojí jak výroba, tak prodej. K uvolnění restrikcí by mělo dojít v řádu týdnů, nikdo ale zatím neví, co přesně se bude dít a co bude následovat. Jisté je ale jedno - jakmile se to stane, lidé se jistě nevydají houfně nakupovat nová auta. A to veškeré problémy jen umocní.
V reakci na tato očekávání automobilový expert Ferdinand Dudenhöffer naznačuje, že aby došlo k rozhýbání trhu, lze zakrátko očekávat slevy na nové vozy ve výši až 50 procent. Tedy alespoň v Německu, kde dealeři mají na skladech obrovské množství aut, které bude nutné prodat. Továrny začnou po uvolnění restrikcí chrlit nové vozy a budou tlačit dealery k jejich koupi.
Dudenhöffer proto předpokládá, že dojde na masivní zlevňování skladových zásob. Vychází přitom nejen ze současného vývoje, ale také z minulosti. Kupříkladu v roce 2017 došlo v Německu na zavedení obrovských environmentálních bonusů, díky nimž jste si nakonec mohli třeba Škodu Octavia či VW Passat koupit o 46 procent levněji, než bylo tou dobou obvyklé, s Golfem pak byla spojena 44procentní sleva. Nyní je však situace o poznání horší, neboť ve hře není ekologie, ale především ekonomická nejistota.
Tyto okolnosti dle automobilového experta nepovedou pouze ke zlevňování, ale rovněž k mnoha bankrotům. Na trh se tak rázem dostane řada aut za ceny, o jakých se nám dříve ani nesnilo. Znovu je však třeba dodat, že se tak stane především v případě značek, které prodávají auta z velké části v předem nakonfigurovaných variantách. Pokud jsou vyráběny hlavně na základě individuálních objednávek zákazníků, skladové zásoby dealerů budou menší a takové budou i slevy.
Ač se tedy momentálně výrobci i dealeři snaží tlačit prodeje přes internet a nabízí mnohdy i více než 30procentní slevy, a to již prakticky ve většině evropských zemí, dle Dudenhöffera by zákazníci měli vyčkat. „Duben bude měsícem, jaký jsme od druhé světové války ještě nezažili. A po krizi lidé nebudou mít peníze na koupi nových aut, ta stará budou řídit o tři roky déle, než by tomu bylo dříve.“ Bez enormních slev tedy v podstatě nebude automobilový průmysl moci dále pokračovat.
Právě to je důvod, proč návrat branže do normálu bude trvat mnohem déle než po globální ekonomické krizi v roce 2008. Dle Dudenhöffera se máme připravit minimálně na desetiletou obnovu průmyslu z recese, velké slevy tedy nejspíše nebudou krátkodobou záležitostí..
Nová auta se v Německu již dosud prodávala často i s více než 30procentní slevou. Díky koronaviru však mají být dle Ferdinanda Dudenhöffera zakrátko k dispozici i za méně než polovinu své někdejší ceny
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 43 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 2 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva