Samsung SM7 Nova: facelift přinesl hlavně Wi-Fi verzi technologie MirrorLink

Také v Koreji propojili mobilní telefony s automobilem, ovšem nově přes Wi-Fi. Mimo to sedan SM7 srazil hmotnost za pomoci hořčíkové přepážky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Samsung SM7 Nova: facelift přinesl hlavně Wi-Fi verzi technologie MirrorLink

5.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Samsung SM7 Nova: facelift přinesl hlavně Wi-Fi verzi technologie MirrorLink

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Také v Koreji propojili mobilní telefony s automobilem, ovšem nově přes Wi-Fi. Mimo to sedan SM7 srazil hmotnost za pomoci hořčíkové přepážky.

O vlajkové lodi korejské automobilky Samsung jsme se naposledy zmiňovali v roce 2011, kdy světlo světa spatřila druhá generace. Nyní se model SM7 podrobil lehčímu faceliftu, který do jeho názvu přihrál přídomek Nova. Mimo to pak můžeme hovořit o několika kosmetických a mechanických změnách, ke kterým se přidává také modernizovaný interiér. Pokaždé však jde víceméně jen o drobnosti, které by měly zájem o takřka pětimetrový sedan vyburcovat natolik, aby značka na domácím trhu prodala minimálně 800 kusů měsíčně.

Představení faceliftu můžeme začít pohledem na exteriér, kde se vlastně nezměnily pouze světlomety. Jiná čelní maska si ovšem vyžádala také přepracování kapoty a nárazníku, do kterého jsou zasazeny LEDky pro denní svícení. Mimo to pak modernizací prošla rovněž záď, kde najdeme nové koncovky výfuku. Veškeré ostatní prvky ale již zůstávají u starého stylu, což kupodivu platí také o selekci litých kol.

Přesunout se tedy můžeme do interiéru, kde je onou zásadní novinkou možnost spárování mobilního telefonu s multimediálním systémem. Jde o technologii zrcadlení, jakou třeba koncern VW Group užívá pod názvem MirrorLink. Korejci ovšem při párování techniky nepoužívají rozhraní Bluetooth, místo toho pokyny navigace či hudbu přenáší bezdrátově přes Wi-Fi.

Je samozřejmě otázkou, která technologie je lepší, Samsungu ovšem do karet hraje fakt, že možnost párování telefonu a multimediálního systému nabízí standardně ve všech výbavách. Mimo to se pak Korejci chlubí také netradičním užíváním hořčíku, z nějž je přepážka mezi sedadly a zavazadelníkem. Ta přitom váží jen 1,4 kg, tedy o 2,2 kila méně než konvenční provedení.

Tím ovšem mechanický přerod končí, v rámci motorového prostoru již najdeme tytéž pohonné jednotky jako před faceliftem. Na výběr je tedy 2,5litrový šestiválec naladěný na 193 koní nebo 3,5litrový motor V6 produkující koní 262. Značka ovšem dodává, že zvažuje představení dieselové verze, neboť spřízněný Renault má v tomto ohledu co nabídnout.

To se ovšem již bavíme o další modernizaci, která minimálně pár měsíců nedorazí. Prozatím tedy Korejci mohou vybírat mezi zmíněnými dvěma benzinovými agregáty, přičemž ceny se pohybují v rozmezí 30 400 000 a 38 700 000 korejských wonů (632 300 až 805 000 Kč).


Samsung SM7 Nova: facelift přinesl hlavně Wi-Fi verzi technologie MirrorLink - 1 - Samsung SM7 Nova prvni sada 01Samsung SM7 Nova: facelift přinesl hlavně Wi-Fi verzi technologie MirrorLink - 2 - Samsung SM7 Nova prvni sada 02Samsung SM7 Nova: facelift přinesl hlavně Wi-Fi verzi technologie MirrorLink - 3 - Samsung SM7 Nova prvni sada 03Samsung SM7 Nova: facelift přinesl hlavně Wi-Fi verzi technologie MirrorLink - 4 - Samsung SM7 Nova prvni sada 04Samsung SM7 Nova: facelift přinesl hlavně Wi-Fi verzi technologie MirrorLink - 5 - Samsung SM7 Nova prvni sada 05Samsung SM7 Nova: facelift přinesl hlavně Wi-Fi verzi technologie MirrorLink - 6 - Samsung SM7 Nova prvni sada 06Samsung SM7 Nova: facelift přinesl hlavně Wi-Fi verzi technologie MirrorLink - 7 - Samsung SM7 Nova prvni sada 07Samsung SM7 Nova: facelift přinesl hlavně Wi-Fi verzi technologie MirrorLink - 8 - Samsung SM7 Nova prvni sada 08
Samsung SM7 Nova se zvenčí pyšní přepracovanou přídí, uvnitř pak nabízí Wi-Fi verzi technologie MirrorLink

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše