Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Altea skončí v květnu 2015, nahradí jej až nové SUV
7.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Španělé hodlají svůj služebně nejstarší model nahradit dvěma SUV. To kompaktní dorazí v roce 2016, menší model pak až na konci dekády.
Ač se to možná na první pohled nezdá, Seat Altea je s námi již deset let. Španělská značka jej totiž představila v roce 2004 jako prvního zástupce nového designového směru. Prakticky stejný vthled pak nesla i druhá generace modelu Leon či třetí generace modelu Toledo, tyto dva vozy ale již dávno mají své nástupce. Altea ovšem nadále setrvává v nabídce značky ve své původní podobě, za což zřejmě můžeme děkovat hlavně španělskému trhu - zatímco všude jinde prodeje tohoto MPV klesají, ve své domovině se stále drží na špici daného segmentu.
Zub času je ovšem neúprosný, pročež Seat aktuálně oznámil, že v květnu příštího roku výrobu modelu Altea ukončí. Přímého nástupce se přitom nedočkáme, segment MPV totiž v posledních letech neláká zástupy zákazníků tak jako kdysi. Asi proto nebude překvapením, když zmíníme, že Španělé hodlají mezeru ve své nabídce zaplácnout novým SUV. A nikoliv jen jedním modelem, ale rovnou dvěma, přičemž první vlaštovku již velmi dobře známe.
Pokud jste nyní pomysleli na SUV, které se bude vyrábět v závodě Škody v českých Kvasinách, pak jste udeřili hřebíček přímo na hlavičku. Tato novinka by měla do prodeje zamířit v roce 2016, díky čemuž bude portfolio Seatu okleštěné jen pár měsíců. Jak jsme přitom uvedli o odstavec výše, již nyní můžeme samozřejmě počítat s jeho výraznějším rozšířením. K takovému kroku však prý dojde až na sklonku dekády.
Důvodů je několik, přičemž ten první souvisí s úspěchem (či případným neúspěchem) prvního SUV. To dosáhne kompaktních rozměrů, přičemž vzejde z platformy Seatu Leon. Druhý model v pořadí oproti tomu zamíří o segment níže, kde hodlá zabojovat proti Nissanu Juke. Kvůli tomu nevsadí na konzervativní přístup a design jako první vlaštovka, ale naopak se jaksepatří odváže.
Dalšími důvody Seatu jsou pak plány celého koncernu, který samozřejmě kdykoliv může zatahat za kormidlo, a také předpokládaná ziskovost. Podle nového plánu totiž španělská značka již nechce vydělávat peníze masovou výrobou, ale každým prodaným exemplářem - ačkoliv tedy i nadále bude hrát prim standardní verze, očekávat můžeme také deriváty jako Cupra či X-Perience.
To samo o sobě neznamená, že bychom se dočkali ostrého SUV, ani tuto možnost však nevylučujeme. Naznačit chceme spíše tolik, že Cupra přináší Seatu větší výdělek než základní Leon. Obě SUV se navíc mají pohybovat v teritoriích, kde lidé nakupují s ohledem na své touhy, nikoliv skutečné potřeby. Vyšší cena korespondující s vyšší výbavou a unikátním stylem je tak logickým tahem.
Kromě toho pak Seat hodlá zapracovat také na své dealerské síti a službách. Na takovém britském trhu totiž takový přístup nese ovoce, neboť prodeje stoupají každým měsícem. Obdobného úspěchu by přitom Španělé rádi dosáhli také v Německu, kde jen v loňském roce bylo otevřeno na 30 nových showroomů a letos jich další čtyřicítka má přibýt (celková síť se tak rozroste na 350 dealerství).
Aby toho nebylo málo, pak Seat pošilhává rovněž po expanzi do zámoří. V hledáčku má již nyní Austrálii a Indii, v obou případech však napřed hodlá zkoumat tamní zvyky a chutě zákazníků. Zejména u protinožců by totiž jakýkoliv riskantní krok mohl skončit velmi špatně, neboť vozy budou muset být na australský trh importovány, zatímco v takové Indii se budou přímo vyrábět.






Seat Altea debutoval již v roce 2004, příští rok se tak odebere do vskutku zaslouženého důchodu
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Prokletí, nebo požehnání? Odchod Ducati z MotoE včera 14:35
- Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách včera 10:20
- Naposled v Evropě, pak následuje zámořská série 10.9.2025
- Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě 9.9.2025
- Duo BMW v šampionátu WSBK 2026 je už kompletní 8.9.2025
Nejnovější články
„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 9 hodinami„Designové návrhy od AI jsou z 99 % na ho...,” prohlásil šéfdesignér Mercedesu. Copak asi říká na ty svoje?
před 11 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
včeraKdyž už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.11. 22:21 - Spectral
- Policejní kontroly a měření 09.11. 20:32 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.10. 18:19 - Vrooom
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 09.08. 18:59 - řidičBOB
- Onboard videa 09.08. 16:14 - řidičBOB