Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Ibiza Cupra R13: limitovaná edice pro Švýcarsko má 210 koní
1.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Malosériová edice Cupra R13 pro Švýcary vznikne ve 150kusové. Německý úpravce ABT jí kromě sportovnějších doplňků vybavil výkonem 210 koní.
Pokud žijete ve Švýcarsku, mohli byste se dostat k jednomu ze 150 kusů Seatu Ibiza Cupra R13 - ta byla ve Švýcarsku uvedena do prodeje již dříve, teprve nyní se ale dočkala většího věhlasu. A tak se jí s menším zpožděním pověnujeme i my. Jedná se o novou speciální verzi využívající komponentů od dvorního tunera koncernu VW, kterým je společnost ABT, nabízena však bude standardní model s plnou zárukou. Nepřekvapí tak, že R13 svými výkony až tak neohromí, přímo od ABTu, známe i zajímavější úpravy. Samotný název edice údajně vznikal hlasováním fandů značky na webových stránkách.
Kola dělají auto, a tak začneme u osmnáctipalcových kol ABT s obutím 215/40 R18, při výčtu pokračujeme zadním difuzorem a střešním spoilerem v barvě karoserie. Zajímavostí, která bude jistě mít větší vliv na jízdní vlastnosti, je sportovní o 20 milimetrů snížený podvozek od KW. Vůz bude nabízen s bílým lakem Nevada nebo černým Black Universe.
Poznávacím znakem se stanou loga R13 na víku zavazadelníku. Kromě standardních prvků převážně známých z běžných verzí Ibizy bychom rádi zmínili zadní parkovací senzory, černé kožené čalounění sedadel, navigační systém a další obvyklé prvky verzí Ibizy. Vůz je rovněž vybaven automatickou klimatizací, tempomatem, xenonovými světlomety se segmenty LED na denní svícení, lepší audiosystém, tónovanými skly, sportovními sedadly a podobně orientovanými hliníkovými pedály.
Z armády elktronických pomocníků nechybí nic, tedy ani ESP s EBA, DSR či elektronická náhražka samosvoru XDS. Ty nejdůležitější komponenty pocházejí od ABTa a sestávají primárně z nové řídicí jednotky, která namísto 180 koní poskytuje motoru 1.4 TSI lépe znějících 210.
Točivý moment poskočil o 40 Nm na 290, což ve výsledku znamená maximální rychlost 233 km/h a zrychlení 0-100 km/h za 6,6 sekundy (o 5 km/h, respektive 0,3 s lepší než u standardní Cupry). Hodnota průměrné spotřeby benzinu (udávané) však dle výrobce zůstává na 5,9 litrech na 100 km. Podle aktuálního kurzu vychází Ibiza Cupra R13 na 32 500 švýcarských franků, tedy zhruba na nějakých 715 tisíc Kč. To není s ohledem na základní cenu vůbec žádná láce.
Seat Ibiza Cupra s přídomkem R13 bude sběratelským artiklem, o 30 koní vyšší výkon asi velké zázraky ale nevyčaruje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
před 4 hodinami - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024 - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
11.5.2024
Nejnovější články
- Jaguar pořád věří, že se dožije svého elektrického snu, ještě letos ukáže sportovně-cestovní elektromobil
před 28 minutami - Šéf Mercedesu definitivně odpískal přechod jen na elektromobily, zastavil vývoj. Další třída S bude znovu spalovací
před hodinou - Hybridní Porsche 911 dorazí už za 14 dní, kontroverzní řešení minimálně do co rychlosti funguje
před 3 hodinami - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
před 4 hodinami - Krachující Fisker se po masivních slevách zkouší zachránit dalším zlevněním, Ocean bude i v Evropě stát jako lepší Octavie
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 05.14. 13:06 - mattonecz
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.14. 12:27 - Truck Daškam
- BMW Divize 05.14. 10:50 - M.Z.
- Video a Nordschleife, the best of 05.14. 10:48 - M.Z.
- Onboard videa 05.13. 23:31 - Truck Daškam
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.13. 15:58 - řidičBOB
- Suzuki obecně 05.13. 11:51 - jarka
- Lampárna (stěžovatelna) 05.12. 17:57 - PepaSFI