Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sébastien Loeb se ve 47 letech vrátil do WRC. Omladinu porazil rozdílem třídy, nakonec udolal i mistra světa
23.1.2022 | Petr Miler
Teprve v takové momenty je vidět, jakým rozdílem převyšuje veškeré své soupeře. I s padesátkou na krku - a právě tak starou spolujezdkyní - dokáže porážet všechny z nich, dokonce i po zásadních změnách technických regulací.
Svého času se říkalo, že ze světového šampionátu v rallye odchází jen proto, aby také nechal vyhrát někoho jiného. A byť to mohlo znít jako úsměvná nadsázka, dnešní optikou to přesně tak vypadá. Řeč je o Sébastienu Loebovi, devítinásobném světovém šampiónovi, který uzavřel svou kariéru stálého pilota týmu WRC v roce 2012 a od té doby se potlouká po různých automobilových závodech všeho druhu. Ještě v roce 2013 si střihnul 4 závody a vyhrál 2, v roce 2018 zvládl 3 a vyhrál 1 a letos se na start postavil po dvouleté pauze znovu.
Stalo se tak na čerstvě dojetém podniku v Monte Carlu, jedné z nejslavnějších soutěží vůbec, které se neobvykle zúčastnil v barvách Fordu (resp. týmu M-Sport, který lze označit za polotovární). Účast to byla o to specifičtější, že nová sezóna přinesla podobně podstatnou změnu pravidel, kterou za pár týdnů čeká i Formulei 1 a ze soutěžních speciálů udělala 500koňové hybridy. Jsou těžší, ale také rychlejší, takže jde o dost jiná auta, než na jaká mohl být Loeb zvyklý. A přizpůsobujte se... čemukoli ve 47 letech, navíc s 50letou spolujezdkyní Isabelle Galmiche jako navigátorkou.
Jenže tohle duo „sportovních důchodců” nakonec soutěž vyhrálo. A nebylo to nic ani trochu náhodného, ale projev naprosté dominance legendy rallyového závodění, které stačil jeden jediný člověk. Muž, který tak trochu vyrostl po jeho boku a získal osm titulů mistra světa po jeho odchodu včetně toho loňského, Sébastien Ogier.
Právě tohle duo si z Monte Carla udělalo vlastní show a svedlo v něm úchvatný souboj daleko před veškerou konkurencí. Za delší kus provazu nejprve tahal Loeb, v sobotu se ale štěstí přiklonilo na stranu Ogiera, který si postupně vybudoval více jak 20sekundový náskok zejména na horských pasážích střídajících sníh a mokrý povrch. V neděli se ale situace znovu otočila - Loeb nepolevil a poté, co se Ogier musel potýkat s defektem pneumatiky, nastupoval 47letý harcovník do poslední erzety s 9,5sekudovým náskokem. V té Ogier ulil start a dostal 10sekundový trest, ovšem i kdyby jej nedostal, prohrál by stejně - Loeb byl beztak o sekundu rychlejší.
Slavnější z obou Sébastienů se tak postaral o senzační 80. vítězství své kariéry a první pro svou spolujezdkyni. Její úspěch navíc znamená první vítězství ženy v závodě mistrovství světa po 25 letech. Je to fascinující věc a můžeme se jen ptát, co všechno by Loeb dokázal, kdyby po uplynulých 10 let nadále působil ve WRC. Extrémně talentovaný pilot, který svou kariéru začal tak, že jako elektrikář na stáži jezdil „jako blázen” ve firmě, kde si jej všiml jeho šéf coby majitel Ferrari a automobilový nadšenec, je tak mimořádným zjevem, že je i 10 let po konci vysloveně aktivní kariéry pro naprostou většinu mladších pilotů nedostižný. Škoda, že letos nepojede znovu celý ročník...









M-Sport Ford letos nasadil do prvního závodu sezóny legendárního Seba Loeba a nebyl to jen marketingový tah. V rallye Monte Carlo vyhrál, když nakonec udolal i úřadujícího mistra světa Sébastiena Ogiera. Foto: M-Sport Ford
Zdroj: WRC
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
K mání je daleko nejlevnější Ferrari F430 v Evropě. Je krásné a nestojí víc než lepší Škody, jeho majitel zemřel
6.6.2025VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6.6.2025Elektrický propadák Dodge stihla další katastrofa. Novináři ukázali, jak sám od sebe zrychluje, automobilka svou reakcí vše dokonala
6.6.2025Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB