Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sedmistupňový manuál je znovu k mání, dokonce se pojí s vyšší výbavou
28.4.2020 | Petr Prokopec
Manuální převodovky jsou stále více druhem na vymření, minimálně jedna značka jim ale dále věří. Porsche tak do 911 opět vrátila ruční řazení, opět má 7 stupňů a k nim i dokonce paket Sport Chrono zdarma.
S novou generací Porsche 911 vyrukovala automobilka ze Zuffenhausenu již na sklonku roku 2018. V prvé fázi dorazily pouze verze Carrera S a Carrera 4S, nicméně loni se nabídka začala patřičně zahušťovat. A letos jsme se dočkali rovněž inovovaného provedení Turbo S. Je tedy zjevné, že zákazníci mají z čeho vybírat, byť v jednom ohledu zatím jejich možnosti byly značně omezené. Všechny varianty generace 992 dosud disponovaly pouze osmistupňovou automatickou převodovkou PDK. Nyní ale nastal čas na změnu.
Automobilka nově oznámila, že verze Carrera S a Carrera 4S, stejně jako jejich otevřená provedení, budou k dispozici rovněž se sedmistupňovým manuálem. Po tom budou moci zákazníci sáhnout, aniž by museli cokoliv doplácet, což vlastně jen vykresluje ducha současné doby. Zatímco dříve byla trojice pedálů standardem a kvůli automatu bylo třeba sáhnout hlouběji do peněženky, nyní se na obzoru začíná rýsovat pravý opak dané strategie. Manuál se začíná stávat tak výjimečným, že si za něj výrobci budou moci účtovat extra částky.
Jakkoliv lze ovšem předpokládat, že díky ručnímu řazení dojde k lepšímu propojení člověka a stroje, po stránce dynamické lze očekávat lehčí zhoršení. Manuál za převodovkou PDK zaostává o nemalých sedm desetin sekundy, respektive dokonce za devět, pokud je s automatem spojen paket Sport Chrono. Ten je přitom u verzí s manuálem součástí standardní výbavy, a to bez ohledu na to, zda zvolíte silnější či slabší provedení (385 versus 450 koní) nebo kupé či kabriolet.
Zajímavé přitom je, že na rozdíl od minulosti již s automatem není spojena nižší maximálka, místo toho došlo u obou převodovek ke sladění. V případě verzí Carrera S a Carrera S Cabriolet se tak můžete rozjet se dvěma i třemi pedály až na 308 km/h, čtyřkolky končí o čtyři kilometry v hodině níže. Stovku pak u manuálních modelů máte na tachometru za 4,2 sekundy u kupátek, respektive za 4,4 sekundy u kabrioletů. Volba pohonu přitom již v takové chvíli nehraje roli.
Přesunout se tak můžeme ke zmiňovanému paketu Sport Chrono, jehož součástí je i displej zobrazující teplotu pneumatik. Dále přináší funkci automatických meziplynů či dynamické úchyty motoru, stopky nebo okruhovou aplikaci. Zákazníci s ním pak nově mohou spojit systém InnoDrive, jenž využívá dat navigace k vypočtení optimálních bodů akcelerace či decelerace. Mimo to je novinkou i automatický zdvih přední nápravy usnadňující jízdu ve městech.
Ve finále Porsche představuje nový kožený paket 930, jenž přináší sedadla či dveřní panely zdobené diamantovými švy. Spárovat jej nově lze s odstínem Python Green, díky které bude 911 nepřehlédnutelná. To by značce v kombinaci s příchodem manuálu a rozvolněním koronavirových opatření mohlo nahnat zákazníky do showroomů v opravdu velkých houfech. Jakkoliv totiž hlavně malosérioví prodejci pláčou, Porsche krize zatím příliš nezasáhla.



Porsche u modelu 911 vrací do hry manuál, standardně s ním páruje i paket Sport Chrono
Zdroj: Porsche
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 2.7.2025
Nejnovější články
Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 45 minutamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 2 hodinamiNová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před 3 hodinamiElektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
před 5 hodinamiFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva