Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sedmistupňový manuál je znovu k mání, dokonce se pojí s vyšší výbavou
28.4.2020 | Petr Prokopec
Manuální převodovky jsou stále více druhem na vymření, minimálně jedna značka jim ale dále věří. Porsche tak do 911 opět vrátila ruční řazení, opět má 7 stupňů a k nim i dokonce paket Sport Chrono zdarma.
S novou generací Porsche 911 vyrukovala automobilka ze Zuffenhausenu již na sklonku roku 2018. V prvé fázi dorazily pouze verze Carrera S a Carrera 4S, nicméně loni se nabídka začala patřičně zahušťovat. A letos jsme se dočkali rovněž inovovaného provedení Turbo S. Je tedy zjevné, že zákazníci mají z čeho vybírat, byť v jednom ohledu zatím jejich možnosti byly značně omezené. Všechny varianty generace 992 dosud disponovaly pouze osmistupňovou automatickou převodovkou PDK. Nyní ale nastal čas na změnu.
Automobilka nově oznámila, že verze Carrera S a Carrera 4S, stejně jako jejich otevřená provedení, budou k dispozici rovněž se sedmistupňovým manuálem. Po tom budou moci zákazníci sáhnout, aniž by museli cokoliv doplácet, což vlastně jen vykresluje ducha současné doby. Zatímco dříve byla trojice pedálů standardem a kvůli automatu bylo třeba sáhnout hlouběji do peněženky, nyní se na obzoru začíná rýsovat pravý opak dané strategie. Manuál se začíná stávat tak výjimečným, že si za něj výrobci budou moci účtovat extra částky.
Jakkoliv lze ovšem předpokládat, že díky ručnímu řazení dojde k lepšímu propojení člověka a stroje, po stránce dynamické lze očekávat lehčí zhoršení. Manuál za převodovkou PDK zaostává o nemalých sedm desetin sekundy, respektive dokonce za devět, pokud je s automatem spojen paket Sport Chrono. Ten je přitom u verzí s manuálem součástí standardní výbavy, a to bez ohledu na to, zda zvolíte silnější či slabší provedení (385 versus 450 koní) nebo kupé či kabriolet.
Zajímavé přitom je, že na rozdíl od minulosti již s automatem není spojena nižší maximálka, místo toho došlo u obou převodovek ke sladění. V případě verzí Carrera S a Carrera S Cabriolet se tak můžete rozjet se dvěma i třemi pedály až na 308 km/h, čtyřkolky končí o čtyři kilometry v hodině níže. Stovku pak u manuálních modelů máte na tachometru za 4,2 sekundy u kupátek, respektive za 4,4 sekundy u kabrioletů. Volba pohonu přitom již v takové chvíli nehraje roli.
Přesunout se tak můžeme ke zmiňovanému paketu Sport Chrono, jehož součástí je i displej zobrazující teplotu pneumatik. Dále přináší funkci automatických meziplynů či dynamické úchyty motoru, stopky nebo okruhovou aplikaci. Zákazníci s ním pak nově mohou spojit systém InnoDrive, jenž využívá dat navigace k vypočtení optimálních bodů akcelerace či decelerace. Mimo to je novinkou i automatický zdvih přední nápravy usnadňující jízdu ve městech.
Ve finále Porsche představuje nový kožený paket 930, jenž přináší sedadla či dveřní panely zdobené diamantovými švy. Spárovat jej nově lze s odstínem Python Green, díky které bude 911 nepřehlédnutelná. To by značce v kombinaci s příchodem manuálu a rozvolněním koronavirových opatření mohlo nahnat zákazníky do showroomů v opravdu velkých houfech. Jakkoliv totiž hlavně malosérioví prodejci pláčou, Porsche krize zatím příliš nezasáhla.
Porsche u modelu 911 vrací do hry manuál, standardně s ním páruje i paket Sport Chrono
Zdroj: Porsche
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva