Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf BMW už otevřeně říká, že zákaz spalovacích motorů v autech bude mít katastrofální dopady
16.9.2022 | Petr Prokopec
Existuje jen hrstka velkých automobilek, které odmítají držet ústa a krok. A BMW je jednou z nich. Jeho šéf dokáže otevřeně mluvit nejen o reálných dopadech zákazu spalovacích motorů, ale i o jeho alternativách.
BMW patří mezi výrobce aut, kteří nadále odmítají vše vsadit na elektrickou kartu. To považujeme za jediný rozumný přístup, neboť dnes nikdo ani pořádně neví, co se bude dít během letošní zimy. Nedává tak žádný smysl oznamovat, že za 8 nebo 13 let bude povoleno to či ono. Zvláště, když je tím jediným povoleným řešením elektromobilita a současně jsou vytyčovány ambiciózní cíle úspory elektrické energie. To už je opravdová schizofrenie, která nemůže vést k ničemu jinému než k ekonomickému kolapsu. Lidé beroucí statisíce korun měsíčně za práci nemající žádný kvantifikovatelný přínos jsou ale už tak odtrženi do reality, že jim ani to nedochází.
Opakovaně přitom slýcháme, že problémem nemusí být nutně stanový cíl, problémem je politicky, nikoli technicky vytyčená cesta, jak jej dosáhnout. Tento názor zastává i šéf BMW Oliver Zipse, který se k věci nejnověji vyjádřil pro německý magazín Wirtschafts Woche. „Zdá se, že průmysl míří směrem k jedinému řešení, i když politici by měli být otevřeni rozmanitým cestám. Pokud se nám povede každý rok srazit emise o pět procent, dosáhneme ve výsledku výrazného zlepšení. Jakmile ale dojde na tvrdé vypnutí uzávěru, jako je okamžitý zákaz spalovacích motorů, pak to bude mít katastrofální dopady,“ říká Zipse.
Spásu přitom nevidí jen v bateriové elektromobilitě, bojuje i za tu vodíkovou, jakkoli i ta by měla být jen jednou z možností. „Vodík je jediným přírodním materiálem, který může být vyráběn a skladován udržitelným způsobem. Co je ale podstatnější, není kvůli němu třeba budovat vlastní infrastrukturu. Běžnou čerpací stanici můžete na vodíkovou přeměnit během pouhých dvou dnů. Jde tedy o rychle aplikovatelné řešení, na rozdíl od elektromobility, kde potřebujete připojení k síti a kde potřebujete především dobíjecí infrastrukturu pro každý vůz,“ dodal Zipse s tím, že právě z těchto důvodů věří BMW palivovým článkům a nikoli bateriím.
Šéf mnichovské automobilky zároveň uvedl, že pokud se evropský automobilový průmysl skutečně vydá pouze jedním směrem, pak do budoucna bude vypadat zcela odlišně. Dojde totiž na jeho radikální zmenšení, stejně jako bude odlišná struktura. Právě to má nést k oněm katastrofálním dopadům, které dopadnou na každého z nás. Nové auto si totiž bude moci dovolit jen málokdo, místo toho bude většina lidí používat ta stávající. Jejich emisní stopa tak bude stále stejná, místo aby po koupi efektivnějšího vozu klesala.
Neznamená to ovšem, že by se BMW k bateriové elektromobilitě obrátilo zády. Značka vyvíjí platformu Neue Klasse, kterou budou užívat její budoucí elektrická auta. Dorazí na ní má i nová řada 3, která se objeví v roce 2025 a ve srovnání se stávající generací vyrukuje s větším rozvorem a kratšími převisy. Aby přitom BMW udrželo hmotnost na uzdě, ve velkém využilo hliníku, karbonu a karbonem vyztužených plastů. Vůz pak bude nabízet s jedním či dvěma motory a dojezdem údajně přes 700 kilometrů.






BMW začíná stále více kopat za vodík, ve kterém vidí větší smysl než v bateriové elektromobilitě. I proto, že stávající čerpací stanice lze na vodíkové přeměnit během pouhých dvou dnů. Ty přitom zvládnou obsloužit velké množství aut, na rozdíl od dobíjecích stojanů, jenž elektrická auta okupují po dlouhou dobu a je třeba je budovat od nuly. Foto: BMW
Zdroj: Wirtschafts Woche
Bleskovky
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
dnes
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
včera
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Nejčtenější články
Francouzský drtič německých lidových silničních stíhačů je k mání sotva jetý po 1. majiteli ročník 1940, je to sen svého druhu
18.10.2025
Ikona VW mezi SUV po 23 letech skutečně končí, navíc nedůstojně, z avizované náhrady se člověk musí chytat za hlavu
18.10.2025
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025
Dosud neznámá firma ukazuje Porsche, jak znovu dělat žádoucí auta podle jeho vlastního receptu
18.10.2025
Šéf vývoje BMW říká, že firma loni prodala nejvíc osmiválců v historii. Tolik k výsledkům „elektrické revoluce”
19.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
