Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Lamborghini říká, že auta mu od covidu prodává YOLO efekt, asi proto je jeho novinka tak nudná
21.8.2024 | Petr Prokopec
Když vám jdou věci tak nějak samy, nutně zlenivíte. Zdá se, že do této pozice se dostalo Lamborghini, jehož nové Temerario je zevnitř totálně nenápadité, zvenčí vypadá jako falešné sporťáky z GTA a technicky jde víc za normami než za přáními zákazníků. Automobilka má přesto vystaráno, ale jak dlouho bude moci spoléhat na to, že bohatí lidé koupí skoro cokoli?
Jednou z nejvíc rezonujících automobilových novinek posledních dnů se stalo nové Lamborghini Temerario. Jen v dobrém to ale nebylo. Kriticky jsme jej označili spíš za špatně faceliftovaný Huracán a dočkali jsme se od vás nespočtu souhlasných reakcí. Zejména designově je vůz na poměry Lamba neobyčejně mdlý už zvenčí a vevnitř nepřichází snad s jediným novým nápadem. Navíc je tu kontroverzní technika.
Italské kupé totiž na rozdíl od předchozího Huracánu nepohání atmosféricky plněný desetiválec, místo toho značka vsadila na přeplňovaný osmiválec. To by až tak nevadilo, pozoruhodně konstruovanou čtyřlitrovou jednotku ale značka spojila s hybridní technikou, která vozu sice přidává i výkon navíc (celkově produkuje až 920 koní), pohotovostní ale hmotnost šponuje až na 1 765 kg. To je na takové auto jednoduše příliš, šéf automobilky Stephan Winkelmann ale tento posun hájí.
„Vždy musíte překonat předchozí generaci, což platí také v případě jízdních vlastností, a tak je pro náš úspěch poměr výkonu a hmotnosti klíčový,“ uvedl v Monterey na adresu vozu pro Yahoo Finance. Winkelmann zastává názor, že hybridizace „je pro Lamborghini ten správný směr“, a to přesto, že Temerario je o takřka 300 kilogramů těžší než Huracán. Utvrzuje ho v tom fakt, že větší Revuelto disponující stejnou koncepcí je minimálně na dva roky dopředu vyprodané.
To je ale trochu ošidné, neboť - jakkoli obchodní úspěch je pořád obchodní úspěch - sám Winkelmann přiznává, že by automobilka rozprodala prakticky cokoli. Hybridní pohon přinášející relativně malý výkon navíc výměnou za ohromný nárůst hmotnosti a nejméně nepříjemnou konstrukční složitost není důvodem, proč lidé tato auta kupují. Zámožné klientele zjevně víceméně stačí, že jde o nové Lambo, což také vysvětluje, proč se automobilka víc nesnažila v případě designu - prostě nemusela, tak proč by to dělala?
Šéf značky totiž otevřeně přiznává to, o čem se v oboru mluví už pěkných pár pátků - že auta od dob koronaviru víc než co jiného prodává tzv. YOLO efekt (You Only Live Once - žijete pouze jednou), kdy se i dříve rozvážní bohatí lide přestali rozpakovat utrácet. Však na co šetřit, když vás zítra může „sejmout” další pandemie? Právě tento přístup dnes automobilce zajišťuje odbyt. „Navzdory globální krizi, kterou tu máme, nebo krizím tam či onde, na trzích nebo v geopolitice, jsme stále silní. Lidé stále chtějí naše auta kupovat a my se musíme potýkat s dlouhými dodacími lhůtaim,” vysvětlil situaci Winkelmman.
Je to na jednu stranu pochopitelný obchodní postup (proč se snažit víc, než musíte, že?), na tu druhou je ale poněkud krátkozraký. Auta bez nadčasového designu a nadčasové techniky postihuje větší propad hodnoty, což je to poslední, co si kupci těchto vozů přejí, na co jsou zvyklí. Winkelmannovi se tak jeho... v jistém slova smyslu lehkovážnost může vrátit jako bumerang a Lamborghini zkomplikovat pozici za 5 nebo 10 let.
Na to ale šéf Lamba nemyslí a říká, že „letošní rok bude perfektní, neboť za sebou máme další rekordní pololetí“. Jenže co přijde třeba za pět deset let, až majitelům Temeraria začnou odcházet baterie a jejich auta budou vzhledově ohromovat ještě méně než dnes? Čas ukáže víc, my bychom se ale v pozici Lamborghini vždy snažili udělat to, nejlepší co můžeme, ne jen to nejlepší, co musíme.



Nové Temerario vsadilo na mdlý vzhled a hybridní techniku, podle nás je to přešlap. Lamborghini ale problém nemá, YOLO-efekt mu prodává už roky prakticky cokoli, co nabídne. Foto: Lamborghini
Zdroj: Yahoo Finance
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 10 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Xavi Fores je jako tester spokojený 14:27
- Akira Yanagawa je stále aktivní 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před hodinou
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 3 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 4 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 6 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
