Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf PSA a brzy i FCA říká, že elektromobily lidi nelákají, kupují je jen „zelení závisláci”
6.3.2020 | Mirek Mazal
Zní to jako velká revolta, šéf jedné z největších automobilek světa ale v podstatě řekl jen to, co všichni vidí. Zákazníkům jsou dnes masivně vnucována auta, o něž většina nestojí.
Generální ředitel PSA, tedy Peugeotu a Citroënu, který se brzy má stát i hlavou konglomerátu PSA-FCA a vládnout i Fiatu, Chrysleru, Alfě Romeo, Ferrari, Dodgi, Ramu a dalším přidruženým značkám, píchnul do vosího hnízda. Jako jeden z mála takto vysoce postavených automobilových manažerů nekřičí slova o krásných šatech, když vidí, že císař je nahý. Právě naopak.
Tavares v rozhovoru pro agenturu Reuters doslova uvedl, že elektrické vozy kupují pouze „zelení závisláci“. Podle něj pro taková auta ve výsledku existuje jen velmi malý trh a pragmaticky založení spotřebitelé o elektromobily nejeví zájem.
Náhradní telekonferenci místo debaty přímo v Ženevě Tavares okořenil ještě dalšími výroky, které zejména v Bruselu neuslyší rádi. „Když některé trhy zruší dotace, poptávka se zhroutí,“ řekl s pomyšlením na nizozemský nebo čínský pokles poptávky a následně upozornil na nutnou potřebu zlevnit nabídku modelů s „nulovými emisemi”, aby se portfolio ekologických aut stalo dostupné běžným zákazníkům nejlépe už od roku 2025. „Prodáváme naše elektromobily zeleným maniakům, nedostali jsme se k pragmatikům,“ dodal.
Tavares vidí širší překážky přijetí elektrických aut tam, kde objektivně jsou - v omezeném dojezdu, dlouhém dobíjení, nedostatečné nabíjecí síti, nejistotě spojené s dlouhodobou cenou elektřiny a pochopitelně i ceně samotných aut. Francouzi přesto elektrická auta neignorují a vyvinuli či dále vyvíjí platformy pro plně elektrická a hybridní auta, současně ale nehází přes palubu spalovací motory.
Jeden z nejrespektovanějších automobilových manažerů poslední dekády si je vědom toho, že jím řízené firmy dnes elektromobily vyvíjet a vyrábět musí, neboť zejména EU nedává k ničemu jinému prostor. Netroufne si ale hodit přes palubu skutečně žádané zboží, kdyby plány Bruselu vyletěly komínem. Pakliže se to stane, PSA a FCA se budou s to „velmi obratně přizpůsobit tomu, co zákazníci požadují“, uzavřel Carlos Tavares.
Carlos Tavares dlouhodobě kritizuje nucený přesun k elektromobilům, i současný stav popsal velmi otevřeně
Zdroj: Reuters
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 11 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera