Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf PSA a brzy i FCA říká, že elektromobily lidi nelákají, kupují je jen „zelení závisláci”
6.3.2020 | Mirek Mazal
Zní to jako velká revolta, šéf jedné z největších automobilek světa ale v podstatě řekl jen to, co všichni vidí. Zákazníkům jsou dnes masivně vnucována auta, o něž většina nestojí.
Generální ředitel PSA, tedy Peugeotu a Citroënu, který se brzy má stát i hlavou konglomerátu PSA-FCA a vládnout i Fiatu, Chrysleru, Alfě Romeo, Ferrari, Dodgi, Ramu a dalším přidruženým značkám, píchnul do vosího hnízda. Jako jeden z mála takto vysoce postavených automobilových manažerů nekřičí slova o krásných šatech, když vidí, že císař je nahý. Právě naopak.
Tavares v rozhovoru pro agenturu Reuters doslova uvedl, že elektrické vozy kupují pouze „zelení závisláci“. Podle něj pro taková auta ve výsledku existuje jen velmi malý trh a pragmaticky založení spotřebitelé o elektromobily nejeví zájem.
Náhradní telekonferenci místo debaty přímo v Ženevě Tavares okořenil ještě dalšími výroky, které zejména v Bruselu neuslyší rádi. „Když některé trhy zruší dotace, poptávka se zhroutí,“ řekl s pomyšlením na nizozemský nebo čínský pokles poptávky a následně upozornil na nutnou potřebu zlevnit nabídku modelů s „nulovými emisemi”, aby se portfolio ekologických aut stalo dostupné běžným zákazníkům nejlépe už od roku 2025. „Prodáváme naše elektromobily zeleným maniakům, nedostali jsme se k pragmatikům,“ dodal.
Tavares vidí širší překážky přijetí elektrických aut tam, kde objektivně jsou - v omezeném dojezdu, dlouhém dobíjení, nedostatečné nabíjecí síti, nejistotě spojené s dlouhodobou cenou elektřiny a pochopitelně i ceně samotných aut. Francouzi přesto elektrická auta neignorují a vyvinuli či dále vyvíjí platformy pro plně elektrická a hybridní auta, současně ale nehází přes palubu spalovací motory.
Jeden z nejrespektovanějších automobilových manažerů poslední dekády si je vědom toho, že jím řízené firmy dnes elektromobily vyvíjet a vyrábět musí, neboť zejména EU nedává k ničemu jinému prostor. Netroufne si ale hodit přes palubu skutečně žádané zboží, kdyby plány Bruselu vyletěly komínem. Pakliže se to stane, PSA a FCA se budou s to „velmi obratně přizpůsobit tomu, co zákazníci požadují“, uzavřel Carlos Tavares.


Carlos Tavares dlouhodobě kritizuje nucený přesun k elektromobilům, i současný stav popsal velmi otevřeně
Zdroj: Reuters
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včeraDalší firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včeraZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
včera