Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Škody říká, že šílení s SUV je v Evropě u konce, vrcholný model už nedostaneme
14.5.2019 | Petr Prokopec
Škoda ještě před pár léty nabízela jediné, navíc trochu polovičaté SUV Yeti, teď prodává tří zbrusu nové modely. Bernhard Maier říká, že víc jich už nebude.
Není žádným tajemstvím, že zákazníci momentálně touží hlavně po SUV. Ve Spojených státech už mají na prodejích nových aut 60procentního podílu a Evropa přinejmenším míří stejným směrem. A jakkoliv se očekávalo, že tato móda bude krátkodobá, momentálně stále nebere konce, a tak do tohoto segmentu míří i značky, od kterých bychom podobný krok nikdy dříve nečekali. Takový Rolls-Royce Cullinan je již na trhu, Lamborghini Urus rovněž a Ferrari Purosanque už můžeme očekávat pomalu se zatajeným dechem.
Ve světle těchto skutečností nemohou být slova šéfa Škody překvapivější. Bernhard Maier totiž uvedl, že dosavadní šílení české značky na tomto poli, které znamenalo příchod tří zcela nových SUV během velmi krátké doby, je u konce. Portfolio tvořené třemi modely Kamiq, Karoq a Kodiaq je tak plně dostačující, alespoň v Evropě.
„Nemyslím si, že bychom se museli opičit po konkurenci. Chybí nám snad něco? Nemusíme přeci neustále uvádět na trh stejná auta jako ostatní. Naše nabídka je zisková a úspěšná, přičemž dle zákazníků jsou střelou přesně doprostřed terče.“ Mladoboleslavská automobilka tedy nehodlá tuto část portfolia již dále rozšiřovat, a to ani o vrcholný model Kodiaq GT, který teprve loni uvedla do prodeje v Číně. Právě o tom ale Maier dříve řekl, že by jej na starém kontinentu prodával velmi rád.
I ve stínu tohoto rozporu je tak otázkou, jak moc vážně můžeme Maierova tvrzení brát. Šéf Škody totiž stejně tak před několika týdny uvedl, že automobilka by v loňském roce prodala o 100 tisíc kusů modelu Karoq více, pokud by je měla kde vyrobit. A právě zde nejspíše bude zakopáno jádro pudla. Stejně jako nejsou tajemstvím zákaznické touhy, tak se rovněž ví, že Škoda dosáhla svých produkčních kapacit. A zoufale potřebuje novou továrnu, aby mohla dále růst. Další SUV tedy možná nikoli nechce, ale nemůže vyrábět.
Tím samozřejmě netvrdíme, že jakmile bude nový podnik vystavěn, Škoda přijde s dalším vozem s vyšším podvozkem a zvýšenou stavbou karoserie. Koneckonců by se v dané době měl psát rok 2022, kdy ona móda může již opadat. Nicméně možné to je, přičemž zmíněný Kodiaq GT by zcela jistě měl v Evropě nemalý úspěch.
Zda tomu tak ale opravdu bude, je ve hvězdách, v tuto chvíli je ale jistotou, že se značka soustředí na rozvoj jiných částí své nabídky. Řeč je o faceliftovaném Superbu, který se nakonec neukázal na začátku hokejového mistrovství, ale místo toho bude v Bratislavě odhalen na jeho konci. Vůz se přitom oproti stávajícímu provedení bude lišit hlavně v detailech, což platí i o přídi, kterou ozdobí přeprofilovaný nárazník a lehce modifikovaná maska chladiče.
Očekávat kromě toho můžeme také příchod plnohodnotných matricových LEDek, jenž se u Škody objeví poprvé. Tato technologie přitom počítá s individuálními segmenty diod, jenž mohou být utlumeny v závislosti na pohybu ostatních účastníků provozu. Mimo to se LEDky objeví také vzadu, přičemž trůnit již mezi nimi nebude logo okřídleného šípu, nýbrž nápis Škoda.









Škoda říká, že nabídka tří SUV je v Evropě dostačující
Dnes ryze čínský Kodiaq GT tak u nás definitivně nečekejme, i když šéf automobilky dříve říkal, že by ho tu prodávat chtěl
Značka se nyní soustředí na facelift modelu Superb, který bude odhalen u příležitosti konce hokejového mistrovství
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Nádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před 2 hodinamiLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včeraDalší firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB