Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda asi zapomněla, v jaké době žije. Její novinka není elektrická, hybridní, má velký benzin
13.4.2021 | Petr Prokopec
Když se podíváme, s jakými motory přichází na trh konkurenční auta podobného ražení, je to skoro absurdní. Ale je to tak - Škoda místo hybridizace či downsizingu vsadila u poslední novinky ryze na klasiku.
O modernizaci vrcholného českého SUV jsme vcelku podrobně mluvili před pár dny, když automobilka vypustila její oficiální ilustrace. Zároveň dala do placu i několik málo informací, o motorech se ale nezmínila. V souvislosti s aktuálním děním, kdy poslední SUV Renaultu nabízí jako vrcholný motor hybrid s maximálkou 172 km/h, jsme nečekali nic pozitivního, premiéra ale překvapila. Škoda jako by zapomněla, v jaké době a na jakém kontinentu žije a Kodiaq bude do konce jeho životního cyklu, který přijde někdy kolem roku 2025, nabízet bez jediné elektrifikované jednotky.
Tento krok je překvapivý, neboť Škoda v poslední době elektrifikaci prosazuje horem dolem. U svého vrcholného SUV ale zůstává jen u dvou turbodieselů a tří benzinových jednotek. A co více, do hry vrací i variantu RS, která sází na motor, který v dnešní době můžeme označit jako velký benzin. Pod kapotou totiž už nenajdeme jednotku 2,0 TDI, nýbrž 2,0 TSI. Ta nabídne 245 koní, pročež se evidentně jedná o stejný agregát, jaký dostala i Škoda Octavia RS čtvrté generace.
Benzinový Kodiaq RS tedy oproti dieselovému provedení nabral 5 koní, zásadnější je nicméně pokles hmotnosti o 60 kg, o které navíc přijdete na přídi. Vůz bude nepřekvapivě k mání pouze s automatem DSG, který ovšem Škoda taktéž zrevidovala. Převodovka je tak o 5,2 kila lehčí než předchozí jednotka, přičemž i ona se nachází vpředu. Je tak skoro jisté, že sportovní derivát nabídne lepší jízdní vlastnosti a nebude již tak náchylný k nedotáčivosti.
O jízdní dynamice zatím nepadlo ani slovo, ostatně inovovaný Kodiaq dorazí na trh až v červenci. Známy tedy nejsou ani ceny. Oproti současnému stavu lze nicméně očekávat zdražení, neboť všechny dostupné agregáty již spadají do nové rodiny EVO. Produkovat tak mají mnohem méně emisí CO2 i NOx. Základem je pak 1,5 TSI se 150 koňmi, který doplňuje manuál a pohon předních kol. Stejný výkon pak nabízí i slabší 2,0 TDI, u nějž je už standardem automat DSG.
V případě výkonnějšího turbodieselu tu již máme 200 koní, které jsou přenášeny na všechna čtyři kola. Pohon 4x4 je pak ostatně standardem i pro benzinový dvoulitr se 190 koňmi, stejně jako pro výše zmíněnou variantu RS. Tím jsou nicméně zásadní technické změny nejspíše u konce, neboť o podvozku se Škoda vůbec nezmiňuje. Dá se tedy předpokládat, že byl jen lehce poladěn v souvislosti se zmiňovanými motorickými novinkami.
Přesunout se tedy můžeme k vizuálním novinkám, jenž souvisí hlavně s příchodem nových světel. Škoda přitom mluví o „čtyřokém“ designu, jakkoliv dvojice lamp na každé straně byla Kodiaqu vlastní už dříve. Ovšem nově bylo vrchní patro zmenšeno a spodní zvětšeno, neboť již neslouží pouze mlhovkám, ale i potkávacím světlům. Standardem jsou nyní LEDky, připlatit si ovšem budete moci i za matricové diody.
V návaznosti na to byla přepracována čelní maska a jiný je i nárazník. V tom zadním pak nechybí výrazný difuzor, mimo to ovšem dorazil i výraznější střešní spoiler a také zde došlo na úpravu světel. Opomenout pak nesmíme ani modifikovaný design litých kol, které jsou k mání v 17- až 20palcovém designu. V případě verze RS pak Škoda dodává ráfky s plastovými aerodynamickými kryty, které lze sundat.
Co se interiéru týče, novinek je spíše již poskrovnu. Dle očekávání dorazila nová multimédia a digitální přístrojový štít, mimoto jsou k dispozici i sedadla s vyhříváním, chlazením a masážním strojkem. Dále ovšem již jde jen o tradiční faceliftové prvky, jako jsou nové dekory a čalounění. Škoda pak ještě upozorňuje na nové volanty, s těmi ovšem bylo možné koupit Kodiaq již před faceliftem.
Dodat už lze jen tolik, že Škoda představila jak standardní provedení, tak varianty Laurin a Klement, Sportline a RS. V tiskové zprávě se nicméně vůbec nevyskytuje provedení Scout, které tak nejspíše skončilo bez nástupce. Zájem o toto provedení tedy evidentně nebyl příliš velký, pročež značka za jeho inovaci ani nechtěla utrácet. Dá se přitom předpokládat, že podobně smýšlela i u hybridů.
Vizuální proměna faceliftované Škody Kodiaq není příliš dramatická, což ostatně platí také o inovacích v kabině. Foto: Škoda Auto
Skutečným překvapením je nicméně čistě benzinová varianta RS a absence elektrifikovaných pohonů vůbec. Kromě ní značka nabídne i provedení Sportline a Laurin a Klement, Scout se však nejspíše již do nabídky nevrátí. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před hodinou - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 3 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 4 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 5 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva