Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda CitiJet: otevřené Citigo pro Wörthersee odhaleno, má jen dvě sedadla
22.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Učňovský projekt vznikl během pouhých 6 měsíců a ozdobí tradiční tuningový sraz GTI. Výsledkem je nakonec roadster, zadní sedadla zmizela.
Skalpovanou verzi Škody Citigo jsme si již představili v souvislosti s první oficiální ilustrací i následným videem. V obou těchto článcích jsme navíc zmínili prakticky veškeré informace, které jsou o voze známy. Mohlo by se tedy zdát, že nově můžeme hodit do placu již jen první fotografie reálného vozu, na kterém pracovalo 16 žáků Středního strojírenského učiliště po dobu šesti měsíců. Zas tak rychlá ovšem zastávka u modelu CitiJet, který se naživo představí během tradičního srazu GTI u jezera Wörthersee, nebude.
Začneme samozřejmě exteriérem, který se pyšní modrobílou kombinací laku a modře zbarvenými 16palcovými litými koly. Střecha zamířila do věčných lovišť, místo ní tu najdeme ručně vyrobený zadní spoiler nebo ochranné oblouky za sedadly, které zároveň podporují bezrámovou karoserii v tuhosti. Taková kapota motoru je však již plně sériová, stejně jako litrový tříválec MPI, který na přední kola posílá 75 koní.
Přesunout se můžeme do dvoumístného interiéru, který vychází z provedení Citigo Sport. Nechybí tak kůží potažený a kontrastními červenými švy dekorovaný trojramenný volant, madlo ruční brzdy a hlavice řadicí páky. Palubní deska pak byla nalakována na bílo, červené doplňky ovšem najdeme i zde. Stejně jako speciální audiosystém o výkonu 300 wattů, na jehož tóny reaguje ledkové podsvícení.
Nic bližšího o voze však již momentálně známo není, místo toho se tisková zpráva zabývá spíše propojením učiliště a samotné automobilky. Dodat tak můžeme jen tolik, že na projektu participoval i šéfdesignér značky Jozef Kabaň, který je na výsledek učňovské práce jaksepatří hrdý. Ani to ovšem neznamená, že by roadster měl zamířit do sériové produkce.









Škoda CitiJet se naživo ukáže již za týden u rakouského jezera Wörthersee u příležitosti již 33. ročníku tuningového srazu GTI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 10 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 11 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva