Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda představila svou novou klimatizaci, díky zvláštním funkcím jen nechladí
26.7.2019 | Petr Prokopec
Klimatizace se ve většině nových aut stala standardem, a tak automobilky musí nabízet stále víc, aby na trhu dokázali zaujmout. Nová verze Climatronicu Škody tak víc umí.
Momentálně je víceméně jedno, kde na Zemi se nacházíte - s výjimkou pár míst, jakou jsou Himaláje a oba póly u toho pokaždé budou teploty překračující obvyklý normál. Česko tak kupříkladu momentálně připomíná vyprahlou Saharu, kde voda je nad zlato. Pokud tedy musíte cestovat vozem, měli byste se modlit nejen za fungující, ale rovnou za prvotřídní klimatizaci. Jinak se vám totiž může stát, že do cíle dorazíte propocení až na kost, pokud rovnou nepodlehnete dehydrataci či mdlobám.
Možná i proto si Škoda vybrala tento týden, aby představila novou klimatizaci, kterou dostal model Scala. Pracuje s údajně unikátním filtrem a senzorem kvality vzduchu, který má být nadmíru účinným zabijákem senné rýmy. Do kabiny by se tak neměly dostat žádné pyly či prach, jenž vás budou nutit ke kuckání. Stejně tak mohou cestující dle Škody zapomenout na slzející oči, kvůli čemuž již nebudou potřebovat léky navyšující únavu.
Pro aktivaci a zejména blahodárnou účinnost systému je třeba zatáhnout okénka a spustit plně automatický režim klimatizace, tedy včetně automatického uzavírání vnitřního okruhu. Systém pak následně dokáže uzavřít vstup vzduchu, pokud senzory zjistí přítomnost prachu, pylu či jiných nežádoucích částic. Další ze senzorů pak sleduje intenzitu a úhel sklonu slunečních paprsků, načež klimatizace dokáže uzpůsobit teplotu separátně pro každou stranu vozu. Měřena je pak venkovní i vnitřní teplota, stejně jako vlhkost.
Můžeme přitom jen dodat, že automatická klimatizace Climatronic s recirkulací vzduchu je u Škody Scala nabízena standardně u vyššího stupně výbavy Style. Mimo to jí mohou být osazeny i modely jako Octavia či Karoq. Kodiaq a Superb pak mohou mít dokonce třízónovou jednotku, jenž počítá s odděleným ovládáním i pro cestující vzadu. Ještě dále chce ovšem značka zajít u elektromobilů, jenž půjde zchladit ještě před nastoupením, pokud budou stát u stojanu.
Zmínit lze ještě tu skutečnost, že Škoda od května letošního roku disponuje čtyřmi klimatickými komorami pro testování svých aut. Teploty v nich se mohou pohybovat od -60 do +40 stupňů Celsia, nasimulovat lze prakticky jakékoliv podmínky panující během jízdy. Mimo to ovšem značka nezapomíná ani na testy v reálných podmínkách, konkrétně jak v polárních oblastech, tak v tropech, a to kvůli ověření, že cestující zvládnou i takové horko jako to dnešní.
Zajímavé přitom je, že klimatizace je jedním z prvních systémů nového vozu, které jsou při vývoji hotové. Značka k tomu využívá existujících modelů, do kterých napěchuje chystanou techniku. Prototyp samotného auta vzniká až poté - značka totiž musí vyřešit veškeré proudění vzduchu. Z toho důvodu se lidé, kteří mají klimatizaci na starosti, podílí i na návrhu designu. Musí totiž třeba určit, kde budou usazeny výdechy mj. proto, aby vzduch skrze ně proudící nezpůsoboval zbytečný hluk.







Škoda detailně představila svou novou klimatizaci a nechala nahlédnout i do zákulisí jejího vývoje. Povětšinou je celý systém ventilace hotový dříve než prototyp nového vozu
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejčtenější články
V Nizozemsku ještě víc zpomalí domácí nabíjení elektromobilů, většina lidí prý nic lepšího stejně nepotřebuje
16.4.2025Rusové ukázali nové monstrum na rozhánění demonstrantů. Říká si Stěna a funguje stejně brutálně jako vypadá
16.4.2025Tohle by mohlo být hezké čínské auto, je to ale bohužel nové Audi A6 sedan i se svou lacinou plastovou kabinou
16.4.2025Sociální sítě plní důkazy až brutální nekvality nových Audi, rychlost úpadku nechápou ani Němci či kovaní fanoušci
17.4.2025Muž najel s autem 1,6 milionu km a výrobce mu za to dal nové zdarma. Nyní vzal další a znovu s ním ujel 1,6 milionu km
17.4.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 21:10 - northwind
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan