Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia Sedan je zpátky, jen si tak neříká
4.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda skutečně dala Rapidu pro Indii tvář nové Fabie a stvořila tak novou generaci vozu, na který jsme raději zapomněli. Jméno ale zůstává stejné.
Modernizací svého portfolia se mladoboleslavská automobilka nezabývá pouze v Evropě, kde nejnověji odhalila facelift Škody Octavia. Pracuje také na druhém konci světa, konkrétně na o indickém trhu, kde omladila model Rapid. O jeho blížícím se příchodu jsme informovali nedávno na základě špionážních záběrů, z nichž to vypadalo, že automobilka tímto krokem tak trochu vrátí na trh rozpačitou Fabii Sedan. A skutečně to udělala.
Rapid pro Indii totiž je na rozdíl od toho českého sedanem, nikoli liftbackem. A Škoda mu s modernizací dodala tvář, která je k nerozeznání podobná nové Fabii. Pokud by si tedy novinka znovu říkala Fabia Sedan, nikdo by se nemohl divit, až tak daleko ale facelift nezachází - auto je dále Škodou Rapid, jen modelového roku 2017.
Svědčí o tom oficiální tisková zpráva a fotogalerie, která nám o tomto voze říká už úplně vše. Než se do detailů pustíme, raději zopakujeme, že i když jde o dílo české automobilky, České republiky se nijak týkat nebude - je to vůz vyráběný specificky pro Indii, i když se aktuálním faceliftem evropským modelům Škody značně přiblížil.
Zvenčí se facelift opravdu týká hlavně čelních partií, kde nezůstal kámen na kameni - najdeme tu nový nárazník s integrovanými mlhovkami a větším centrálním otvorem. Širší je také maska chladiče s černými vertikálními lamelami a modifikovány byly i světlomety, které dostaly pásek diod pro denní svícení a chromové dekory přesně ve výše zmíněném duchu. Zadní nárazník byl upraven také, zmínit pak můžeme ještě chromovou linku na víku zavazadelníku.
Pozměněna byla také paleta barev a nabídka litých kol. Za dalšími novinkami musíme do interiéru, kde Škoda vyzdvihuje hlavně dvoubarevné hnědo-béžové čalounění a 6,5palcový dotykový displej multimediálního systému, jenž je spárován s technologiemi MirrorLink, Bluetooth či navigací a zpětnou kamerou. Prostor pro nohy dostal podsvícení AmberGlow, dveřní loketní opěrky jsou potaženy koženkou.
Pro indickou Škodu jsou revoluční rovněž klimatizace Climatronic, dešťový senzor, tempomat nebo klimatizovaná schránka před spolujezdcem. Nás jako Evropany ale již tyto prvky neohromí, stejně jako výčet dalších elektronických asistentů zahrnující stabilizační program či kontrolu rozjezdů do kopce. Ve finále pak lze zmínit ještě zadní parkovací senzory či samozatmavovací zpětné zrcátko.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde zásadní novinkou je modernizace 1,5litrového turbodieselu. Ten nově nabízí 110 koní namísto dosavadních 105, točivý momentu 250 Nm však zůstal nezměněn. O jízdní dynamice se již Škoda nezmiňuje, dodává však, že pohonnou jednotku bude možné spárovat s manuálními i automatickými převodovkami. To samé se týká i benzinového motoru 1,6 MPI.
Faceliftovaný Rapid bude s oběma agregáty k dispozici ve třech úrovních výbavy (Active, Ambition a Style). Zákazníci mohou počítat s 460litrovým zavazadelníkem a celou řadou dalších odkládacích prostor, jež zahrnují třeba schránky na lahve ve dveřních panelech.





Faceliftovaná indická Škoda Rapid se ukázala na živých...
Vůz svým pojetím vrací vzpomínky na Fabii Sedan, ale v o něco atraktivnější podobě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Obří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
před hodinouBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včeraS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva