Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejmenší SUV Škody se dočkalo terénní úpravy, v terénu mu ale moc nepomůže
15.1.2020 | Petr Prokopec
Berte tento vůz jako dokonalý obraz doby, ve které terénně se tvářící auta nejsou do terénu a nestanou se takovými ani v terénní úpravě. Přesně toto vystihuje Škodu Kamiq ve verzi Scoutline.
S polovinou ledna byly dosud spojené hlavně premiéry nových aut na detroitském autosalonu severoamerická show ale kvůli veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas změnila termín na letní. Výrobci se proto zjevně začali již s poměrně velkým časovým náskokem věnovat další velké automobilové akci, kterou je Ženeva. Tamní autosalon rozevře své brány na počátku března, přičemž hostit bude i premiéru nové verze Škody Kamiq. Ta přitom plně odpovídá rčení, že pro některé lidi není důležité, co dělají, ale jak u toho vypadají.
Tímto odkazem nemíníme nic špatného. Nicméně je třeba hned na úvod dodat, že Kamiq Scoutline je vyloženě designovou záležitostí. Po stránce technické se totiž vůči základnímu provedení nezměnil ani šroubek. Zákazníci tedy mohou sáhnout třech benzinových a jednom dieselovém motoru, stejně jako mají k dispozici pohonnou jednotku uzpůsobenou spalování CNG. Výkon pohybující se mezi 90 a 150 koňmi ovšem pokaždé míří jen na přední nápravu. Pohon 4x4 není k mání ani za příplatek, očekávat nelze ani zvýšení světlé výšky.
S čím je tedy naopak možné počítat? Po stránce exteriérové dorazily matně černé ochranné lemy spodku karoserie, se kterými jsou spárované stříbrně lakované kryty podvozku vpředu i vzadu. Nechybí ani střešní ližiny, stejně jako nástavec difuzoru či přední spoiler. Základem jsou pak 17palcová litá kola Braga, které je možné za příplatek vyměnit za osmnáctky Crater v leštěném antracitovém provedení. Dále pak dorazila zadní LEDková světla či chromované rámy oken.
Do interiéru se pro změnu nastěhovaly výrazné dekorační prvky, přičemž standardem je jasanové dřevo, zatímco mezi doplňky figuruje broušené provedení. Dále tu máme chromové obroučky výdechů klimatizace, sadu hliníkových pedálů či speciální potah sedadel z prodyšné látky ThermoFlux a mikrovlákna Suedia. Volant, madlo ruční brzdy či hlavice řadicí páky jsou ovšem již potaženy kůží. Na přání je pak možné potáhnout strop černou látkou.
Tím jsou novinky u konce, ve výsledku tedy skutečně nejde o nic zásadního. Nicméně se dá předpokládat, že i to málo bude Škodě stačit k úspěchu. Terénní auta, která nejsou terénní, dnes u zákazníků bodují. Tak proč by nebodovala ještě více, když budou budou na oko ještě více terénní?



Škoda Kamiq Scoutline přiváží pouze designové novinky, po stránce technické se od standardního modelu nikterak neliší
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 5 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 6 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 8 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 9 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 11 hodinami