Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte?
8.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jedním z důvodů, proč se zákazníci stále více přiklání k vozům kategorie SUV, je jejich údajná bezpečnost. Je taková opravdu nová Škoda Karoq?
Euro NCAP zveřejnilo výsledky nové várky crash testů, který je tentokráte docela požehnaně - do zdi bylo posláno hned osm aut. Jedním z nich byla i Škoda Karoq, která právě začíná svou kariéru. Zdá se, že to bude obvyklý škodovácký příběh. V říjnu bylo zaregistrováno 415 vozů, což s přehledem stačilo na třetí místo v daném segmentu. Šlo přitom stále o vozy dealerů a samotné automobilky, s těmi zákaznickými se pytel roztrhne až tento měsíc.
Na Karoq jsme se už dříve detailně podívali prostřednictvím jeho konfigurátoru, nyní se vydáme ještě hlouběji pod povrch, tedy k samotné konstrukci a bezpečnostním systémům. Pokud sledujete naše zprávy o crash testech nových aut, nejspíše vás nepřekvapí, že nové SUV dostalo od Euro NCAP plný počet hvězd - stejným hodnocením se pochlubil sesterský Seat Ateca.
Zajímavé ovšem je, že v jednotlivých kategoriích se tuzemský i španělský vůz liší, tedy kromě ochrany dospělé posádky, za kterou oba získaly 93 procent. Výsledky v jiných kategoriích je ovšem i tak jiné, Karoq podle crash testů Euro NCAP lépe obstojí při bočním nárazu, zatímco při čelním hrozí menší riziko poranění u Seatu. Pokud jde o náraz celou částí přídě, je u Španěla v lehčím ohrožení pouze hrudník řidiče, v případě Škody jsou však ve hře i stejné partie spolujezdce.
Přesunout se můžeme k ochraně dětí, za kterou si Karoq odváží 79 procent, tedy o pět méně než v případě Seatu. Za tím stojí zejména vysoké riziko poranění hrudníku u šestiletých ratolestí, v případě desetiletých je pro změnu u českého SUV vyvíjen vyšší tlak na krční partie. Škoda ovšem vrací úder u ochrany chodců, neboť její příď je přívětivější k hlavě, pánvi i nohám pěších. Také má lepší hodnocení u autonomních brzd, za které dostala 73 procent, tedy o dva body více než Seat.
Ve finále lze zmínit kategorii elektronických berliček, na kterou Euro NCAP klade stále větší důraz. To je patrné i z vývoje posledních let, kdy ještě před nedávnem se prvky jako autonomní brzdy podílely na celkovém hodnocení 10 procenty, nyní je to ovšem již 20 %. Zde Karoq opět prohrál, od testovacích komisařů dostal 58 %, tedy o dva méně. Za tím stojí hlavně funkce omezovače rychlosti, jež pracuje s přesností pouze na 10 km/h, nikoliv na 5 km/h jako u Španěla.
Kterého z koncernových sourozenců tedy v případě zájmu zvolíte, to již necháme na vás, každý se v určité oblasti pyšní pozitivy i negativy. Tím ale prozatím končíme, výsledky zbývající sedmičky - tedy Citroënu C3 Aircross, Mitsubishi Eclipse Cross, Opelu Crossland X, Seatu Arona, Volva XC60 a Volkswagenu Polo a T-Roc - si můžete projít alespoň telegraficky v tabulkách níže.
Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.
Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP
![Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte? - 1 - Euro NCAP 2017 Skoda Karoq 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte? - 2 - Euro NCAP 2017 Skoda Karoq 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte? - 3 - Euro NCAP 2017 Skoda Karoq 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte? - 4 - Euro NCAP 2017 Skoda Karoq 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Tabulka s klíčovými výsledky Škody Karoq
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Škody Karoq na stránkách Euro NCAP.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nejnovější články
Nové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před hodinouUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včeraMuž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včeraNový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včeraGM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.26. 22:58 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.26. 17:35 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 07.26. 15:00 - pavproch
- BMW Divize 07.26. 14:38 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha