Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda lépe ukázala nový Superb a způsobila poprask, pohled na přístrojovku odhalil brutální šetření na nevhodném místě
12.3.2024 | Petr Miler
A automobilka musela vědět, že tohle není dobré, protože na první sadě oficiální fotek zachytila interiér tak, aby to nebylo příliš patrné. Nová sada fotografií odhaluje tento nepochopitelný lapsus v plné nahotě.
Z nové Škody Superb nejsme na větvi, nepřináší nic přelomového a její vzhled nejlépe zhodnotil svými poznámkami jeden slavný nizozemský designér. Nic to ale nemění na tom, že na ní lze hledět smířlivě, což bylo patrné i z našeho prvotního představení. Superb IV je pořád „ta Škoda” - jde o velké, praktické, široce použitelné auto s řadou chytrých vychytávek, jehož jediným problémem měla být nepřiměřená cena. A to se vcelku potvrzuje, když výrazněji pod 1 milion Kč nekoupíte ani v podstatě úplně standardní provedení se základní výbavou a dvoulitrovým dieselem, o žádné pecce v poměru hodnoty a ceny tady mluvit nelze.
Vzhledem k aktuálním cenám skoro všeho to ale mnozí přesto jistě překousnou, smířit se ovšem nakonec budou muset s ještě jednou, popravdě řečeno zcela nepochopitelnou vadou. Na první sadě fotek byla umně skryta, byť dnes si jí všimnete i tak, čerstvě zveřejněná nová sada oficiálních záběrů ji ale odhaluje v celé její bizarní nahotě.
Nehledejte za tím žádnou naši zášť, popravdě řečeno jsme si této věci ani napodruhé nevšimli, poprask přesto způsobila v prvé řadě ve světě. Mimo jiné Phil Huff na X se začal ptát, co se to sakra schovává za volantem auta. Vypadá to jako nějaký prototyp, pokus implantovat digitální přístrojovou desku z Ali Expressu do vozu s analogovými přístroji, jenže jde o hotové auto v tovární podobě. A ta je opravdu zvláštní.
Architektura přístrojové desky je udělaná tak, jako by v klasické kapličce měla být klasicky zapuštěná přístrojová deska, její digitální pojetí v ní ale zapuštěné není. Je uložené před ní a na kapličku nenavazuje absolutně nijak - tvarem, velikostí, ohraničením, je to prostě jako iPad přilepený na palubku Škody Favorit, víc nic. Není divu, že toto řešení vzbudilo velký údiv.
Situace je navíc o to bizarnější, že sesterský a v mnohém prakticky stejný VW Passat B9 ničím takovým netrpí. Podívejte se na fotky níže, jak je přístrojovka integrovaná do jeho palubky. V Německu designéři zjevně od počátku počítali s tím, že přístrojová deska bude jen digitální a tvoří se zbytkem interiéru úhledný celek. Jak se do škody dostala taková bizarnost, jde mimo nás, o nic jiného než o brutální šetření nákladů ale jít nemůže. Navíc na naprosto nevhodném, velmi viditelném místě.
Působí to tak, jako by automobilka udělala nějakou palubní desku a pro tu musela použít určitou, dost možná totožnou přístrojovku jako v Passatu. A že jedno nezapadá dokonale do druhého se zřejmě zjistilo až moc pozdě na to, aby bylo časově či znovu spíš nákladově najít lepší řešení. Facelift to spraví, ale... Kam dala Škoda oči a soudnost, že tohle bez uzardění (anebo i s ním) pustí do prodeje?



První duben je až za tři týdny, tohle Škoda skutečně bude prodávat ve své milionové vlajkové lodi jako ideální sladění palubní a přístrojové desky. Foto: Škoda Auto
Ve Wolfsburgu si svůj domácí úkol zjevně splnili lépe. Foto: Volkswagen
Zdroj: Škoda Auto, Inspirace: Phil Huff@X
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nejčtenější články
K mání je průkopník luxusních německých stíhačů, „podpultový” Mercedes S od AMG mohlo mít jen 70 vyvolených
7.4.2025Lada začala prodávat první sportovní Nivu v historii, za malé peníze toho nabízí opravdu hodně
7.4.2025Studie ukázala, že na elektromobilech dnes vydělávají pouhé čtyři automobilky. A i to je optimistický pohled na věc
7.4.2025Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji
7.4.2025Malá automobilka asi zapomněla, že je rok 2025, představila nový nejsilnější motor V12 historie silničních aut
7.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva