Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda má místo Superbů vyrábět Porsche, na to už Češi moc drazí nejsou
19.12.2019 | Petr Prokopec
Koncern VW v posledních měsících intenzivně řeší, kam přesunout část výroby Škody, neboť česká produkce už je moc drahá. Ovšem, je drahá na Škodu, ne na Porsche a jeho modely.
Svět aut čekají obrovské změny. Výrobci se pozvolna přeorientovávají na elektromobilitu, jež sice není řešením klimatických změn, ovšem automobilky ochrání od likvidačních pokut. Nebude to ovšem zadarmo, ve hře jsou mnohamiliardové náklady. Takové extra výdaje si však při zachování stávajícího uspořádání nemůže dovolit nikdo. Proto postupně jedna značka za druhou oznamují masivní propouštění, stejně tak se ovšem očekávají i další škrty.
Vyšší efektivitu budou muset vykázat především německé automobilky, jež chystají kroky, které tamní odbory jen stěží potěší. Výrobu svých produktů asi začnou stěhovat na východ, tedy do zemí, kde je vyplácena nižší mzda. To vyústí v nemalou finanční úsporu, která je v počínající době elektrické více než vítaná. Toužit po ní má i značka, která se tak možná vrátí do země, ze které pochází její zakladatel.
Pokud pro vás automobily představují něco více než jen pouhé dopravní prostředky, nejspíše asi již začínáte tušit, odkud vítr vane. Řeč je skutečně o Porsche, které by podle našich informací z Mladé Boleslavi mohlo jeden nebo dva své modely vyrábět v České republice. O jaká auta má jít, není známo, místo ale ano - šlo by o továrnu v Kvasinách, kde se dnes vyrábí Superby.
O tom, zda se něco takového stane průchozím, rozhodne stavba nové továrny VW, která měla původně vyrůst v Turecku. Jeho invaze do Sýrie ale záměry změnil. Momentálně tedy není jasné, kde bude podnik vybudován, jakou nakonec bude mít kapacitu a co přesně v něm bude vznikat. Nicméně v Turecku se měl montovat Superb a v Kvasinách by Porsche mohly uvolnit místo i SUV Škoda Karoq a Seat Ateca.
To už spekulujeme, stejně tak se totiž po boku zmíněný esúvéček může vyrábět také některý z modelů Porsche, kterým by skoro jistě bylo také SUV - sporťáky si Němci dál budou vyrábět sami. Realitu ukáže čas, vše má zatím být ve stádiu záměru. S čím lze ale s určitostí počítat už nyní, je fakt, že celosvětová automobilová mapa se začíná měnit. Jak moc, to zjistíme v nejbližších letech, pro spoustu lidí ale toto zjištění nemusí být dvakrát příjemné.






Porsche se možná vrátí do své někdejší domoviny, tedy do Česka. Pokud se tak ale opravdu stane, budou u toho nejspíše vozy jako Macan. Pro Porsche by místní výroba byla levná, Škoda potřebuje levnější, „východnější” řešení
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejčtenější články
Výroba aut v Evropě čelí riziku téměř okamžitého zastavení, varují Němci, tak moc jsme se vydali na milost Číně
2.6.2025Škoda si po 30 letech splnila sen. Auto české značky ve srovnávacím testu jasně porazilo její někdejší vzor, drahé Volvo
2.6.2025Mini SUV od Dacie pro ty, kterým přijde i Duster moc drahý, jako ojeté boduje. Hlavně diesely si znamenitě drží hodnotu
2.6.2025Elektrický Mercedes G je totální propadák. „Auta leží u dealerů jako kusy olova,” říká manažer, i v Číně ho koupilo jen 58 lidí
3.6.2025Další silniční Formule 1 Mercedesu lehla popelem, při jízdě začala hořet. Pro automobilku je stále větším prokletím
3.6.2025