Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia míří do Ruska s motory a převodovkami, o kterých můžeme jen snít
26.8.2020 | Petr Prokopec
Škoda odhalila, s jakou technikou nabídne novou Octavii čtvrté generace na ruském trhu. Z dostupných motorů u nás není k dispozici ani jeden.
Čtvrtou generaci Škody Octavia jsme si mohli představit již loni na podzim. Vůz od té doby provází řada problémů, zejména kvůli komplikovanému softwaru. Mimo to došlo k poměrně výraznému nárůstu cen, neboť liftback osazený litrovým tříválcem 1,0 TSI a základní úrovní výbavy Active startuje na 493 900 korunách. Když přitom na trh mířila před sedmi lety generace třetí, byl u toho sice méně výkonný, ovšem čtyřválcový motor 1,2 TSI a liftback bylo možné pořídit již za 334 900 Kč.
Nyní novou Škodu Octavia čeká debut na ruském trhu, kde se začne prodávat v září. Ceny zatím známé nejsou, nahlédnout nicméně můžeme pod kapotu. Je ovšem třeba rovnou na úvod zmínit, že selekci pohonných jednotek a převodovek lze Rusům jen závidět. Základem se totiž stane 1,6litrový atmosférický čtyřválec, jehož 110 koní dostane na starosti buď pětistupňový manuál, nebo šestistupňový automat. Oslňující dynamiku pak sice toto provedení nenabídne, s nízkou cenou a výhodami jednodušší konstrukce tohoto agregátu ovšem zákazníci počítat mohou.
Střed nabídky bude okupovat přeplňovaná jedna-čtyřka se 150 koňmi, tedy další motor, který již na českém trhu nepořídíte. Zajímavé přitom je, že Rusové jej nebudou párovat pouze se šestistupňovým manuálem, ale také s osmistupňovým automatem, jenž nahradí dosavadní sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. Rusové jsou tak vůbec první, kdo se u Octavie dočká takového automatu, který Škoda třeba v Austrálii nabízí u SUV Karoq osazeného toutéž jednotkou.
Zajímavé pak je, že na ruském trhu bude rovněž k mání i varianta osazená dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem naladěným na 190 koní. Ani takový model totiž u nás není k dispozici, přičemž je otázkou, zda se ho vůbec dočkáme. Rusko totiž nemusí plnit extrémně tvrdé emisní a spotřebové normy stanovené Evropskou unií, navíc je třeba dodat, že tam nebude k mání varianta RS, za kterou může toto provedení zaskočit. Je tak možné, že Škoda u nás „užrané“ provedení vůbec nenabídne a místo toho zkusí zákazníkům natlačit hybridní variantu s výkonem 204 koní.
Spekulacím ale momentálně průchod dávat nebudeme. Místo toho se vrátíme k ruskému vrcholu, který bude spárován výlučně se sedmistupňovým automatem DSG. Tato převodovka přitom byla jedinou volbou také pro předchozí jedna-osmu, jenž končí s třetí generací. Ta je nicméně na ruském trhu nadále k mání, přičemž startuje na sumě 1 140 000 rublů (cca 334 tisíc Kč). Respektive dokonce ještě níže, pokud objednávku zadáte online a tedy se slevou.
Aktuálně pak už jen můžeme dodat, že výroba Octavie pro ruský trh bude stejně jako dosud probíhat v továrně značky GAZ v Nižném Novgorodu. Aktuálně přitom značka počítá pouze s liftbackem, o kombíku se zatím nemluví. Stejně tak se zatím nedá příliš počítat s příchodem plug-in hybridu, jenž by nejspíše značka musela dotovat. Protože ale v Rusku nic takového nemá kvůli emisím zapotřebí, kombinace jedna-čtyřky a elektromotoru nejspíše nedorazí.
Nová Škoda Octavia míří na ruský trh s motory a převodovkami, o nichž u nás můžeme pouze snít. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 54 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry