Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia míří do Ruska s motory a převodovkami, o kterých můžeme jen snít
26.8.2020 | Petr Prokopec
Škoda odhalila, s jakou technikou nabídne novou Octavii čtvrté generace na ruském trhu. Z dostupných motorů u nás není k dispozici ani jeden.
Čtvrtou generaci Škody Octavia jsme si mohli představit již loni na podzim. Vůz od té doby provází řada problémů, zejména kvůli komplikovanému softwaru. Mimo to došlo k poměrně výraznému nárůstu cen, neboť liftback osazený litrovým tříválcem 1,0 TSI a základní úrovní výbavy Active startuje na 493 900 korunách. Když přitom na trh mířila před sedmi lety generace třetí, byl u toho sice méně výkonný, ovšem čtyřválcový motor 1,2 TSI a liftback bylo možné pořídit již za 334 900 Kč.
Nyní novou Škodu Octavia čeká debut na ruském trhu, kde se začne prodávat v září. Ceny zatím známé nejsou, nahlédnout nicméně můžeme pod kapotu. Je ovšem třeba rovnou na úvod zmínit, že selekci pohonných jednotek a převodovek lze Rusům jen závidět. Základem se totiž stane 1,6litrový atmosférický čtyřválec, jehož 110 koní dostane na starosti buď pětistupňový manuál, nebo šestistupňový automat. Oslňující dynamiku pak sice toto provedení nenabídne, s nízkou cenou a výhodami jednodušší konstrukce tohoto agregátu ovšem zákazníci počítat mohou.
Střed nabídky bude okupovat přeplňovaná jedna-čtyřka se 150 koňmi, tedy další motor, který již na českém trhu nepořídíte. Zajímavé přitom je, že Rusové jej nebudou párovat pouze se šestistupňovým manuálem, ale také s osmistupňovým automatem, jenž nahradí dosavadní sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. Rusové jsou tak vůbec první, kdo se u Octavie dočká takového automatu, který Škoda třeba v Austrálii nabízí u SUV Karoq osazeného toutéž jednotkou.
Zajímavé pak je, že na ruském trhu bude rovněž k mání i varianta osazená dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem naladěným na 190 koní. Ani takový model totiž u nás není k dispozici, přičemž je otázkou, zda se ho vůbec dočkáme. Rusko totiž nemusí plnit extrémně tvrdé emisní a spotřebové normy stanovené Evropskou unií, navíc je třeba dodat, že tam nebude k mání varianta RS, za kterou může toto provedení zaskočit. Je tak možné, že Škoda u nás „užrané“ provedení vůbec nenabídne a místo toho zkusí zákazníkům natlačit hybridní variantu s výkonem 204 koní.
Spekulacím ale momentálně průchod dávat nebudeme. Místo toho se vrátíme k ruskému vrcholu, který bude spárován výlučně se sedmistupňovým automatem DSG. Tato převodovka přitom byla jedinou volbou také pro předchozí jedna-osmu, jenž končí s třetí generací. Ta je nicméně na ruském trhu nadále k mání, přičemž startuje na sumě 1 140 000 rublů (cca 334 tisíc Kč). Respektive dokonce ještě níže, pokud objednávku zadáte online a tedy se slevou.
Aktuálně pak už jen můžeme dodat, že výroba Octavie pro ruský trh bude stejně jako dosud probíhat v továrně značky GAZ v Nižném Novgorodu. Aktuálně přitom značka počítá pouze s liftbackem, o kombíku se zatím nemluví. Stejně tak se zatím nedá příliš počítat s příchodem plug-in hybridu, jenž by nejspíše značka musela dotovat. Protože ale v Rusku nic takového nemá kvůli emisím zapotřebí, kombinace jedna-čtyřky a elektromotoru nejspíše nedorazí.









Nová Škoda Octavia míří na ruský trh s motory a převodovkami, o nichž u nás můžeme pouze snít. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva