Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda poodhalila techniku nového Superbu a Kodiaqu, u Čechů si tím nešplhne ani v nejmenším
21.3.2023 | Petr Prokopec
Ne snad, že by škodovka v posledních dekádách šila svá auta na míru Čechům, aspoň se je ale snažila ušít na míru jiným zákazníkům. Nové vrcholné verze Superbu a Kodiaqu už budou ušity na míru jen potrhlým bruselským normám.
Škoda bude mít v letošním roce opravdu napilno. Mladoboleslavská automobilka totiž chystá facelift modelů Kamiq a Scala. Dorazit má také Enyaq ve výbavě Laurin a Klement, jenž nejspíše nepozvedne jen úroveň komfortu a luxusu, ale rovněž cenu. Vůbec by nás tak nepřekvapilo, kdyby elektrické SUV se všemi doplňky na palubě překročilo 2,1, možná i 2,2 milionu korun. Kolik kupců v takové chvíli osloví, je vskutku otázkou. Na druhou stranu, za značku z levného kraje již Škodu nemůžeme považovat ani v případě spalovacích aut.
S novinkami nicméně stále ještě nejsme u konce, na letošek je totiž rovněž naplánována premiéra druhé generace SUV Kodiaq a čtvrté generace modelu Superb. Ten se znovu vrátí jako sedan a kombík, přičemž celé portfolio dostane tytéž motory. Očekávat tedy můžeme benzinové čtyřválce 1,5 TSI a 2,0 TSI, stejně jako turbodiesel 2,0 TDI. Tohle nezklame, vrchol nabídky ale nebude šit podle představ zákazníků.
Šéf automobilky Klaus Zellmer uvedl, že oba modely čeká rovněž plug-in hybridní ústrojí. Tím Superb již nějaký ten pátek disponuje, Kodiaq ovšem bude možné připojit do zásuvky vůbec poprvé. O detailech ústrojí lze zatím jen spekulovat, půjde ale o vrchol nabídky. Že si tím škodovka šplhne leda u regulátorů, je nabíledni - například v Česku se loni prodalo jen 243 Superbů (z téměř 6,5 tisíce celkem) jako dobíjecích hybridů. A to bychom se vsadili, že as tak 240 z nich si koupily firmy v rámci z prstu vycucané snahy snížit normované emise CO2 svých flotil, které jsou u plug-in hybridů už dobře známou zelenou lží.
Co nabídne jeho novější iterace? Škoda v tomto ohledu mlčí, protože je ale Superb IV vyvíjen po boku nového Volkswagenu Passat (a oba vozy budou dokonce vyráběny ve stejné továrně v Bratislavě), nedá se předpokládat, že by používaly výrazně odlišná pohonná ústrojí. A VW již potvrdil, že jeho budoucí plug-in hybridní ústrojí bude složené z přeplňované jedna-pětky, elektromotorů a větší baterie. Výkon má narůst až na 272 koní, zatímco dojezd se navýší na 100 kilometrů. Toto provedení má navíc vystoupat na vrchol nabídky, pravděpodobně tak již nemůžeme počítat s návratem benzinového dvoulitru produkujícího 280 koní. Ten by díky nižší hmotnosti nabídl lepší dynamiku, ale na to se už nehraje.
Na konkrétní detaily bude třeba vyčkat, což se ostatně netýká pouze motorového prostoru. Oba vozy totiž dostanou evoluční verzi platformy MQB, se kterou již má být spojena vyšší úroveň autonomních systémů. Zda ale bude možné pustit volant z rukou, zatím není jisté. Stejně tak se můžeme i dohadovat, jestli Superb stejně jako Passat dostane 12,3palcový digitální přístrojový štít a 15palcovou obrazovku multimédií - minimálně u vyšších úrovní výbavy tomu tak ale nejspíše bude.
Po stránce designové pak lze čekat spíše jen evoluci, která se v případě Volkswagenu nechala ovlivnit vzhledem elektrické rodiny ID, zatímco Škoda bude čerpat inspiraci u Octavie čtvrté generace. Na trhu pak oba vozy mají vydržet déle než jen do konce dekády, mladoboleslavská automobilka totiž již uvedla, že Superb a Kodiaq budou jejími vůbec posledními vozy, u nichž bude nabízen čistě spalovací pohon. A pak už přijdou jenom samá pozitiva a sociální jistoty, jak také jinak.






Mladoboleslavská automobilka letos chystá hned několik premiér, přičemž nejvýznamnější je příchod nových generací modelu Superb a Kodiaq. Očekávat je máme v druhé půlce roku, mimo jiné s novými dobíjecími hybridy pod kapotou. Přirozený zájem o tyto pohony je přitom minimální, v Česku obzvlášť. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto, Autocar
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 11 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
před 5 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 7 hodinamiToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
před 8 hodinamiToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
před 10 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva