Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda poprvé ukázala nový Superb a Kodiaq s hotovými karoseriemi, odhalila detaily z vývoje
12.5.2023 | Petr Prokopec
Stále ještě chystané novinky mají být posledními novými modely značky se spalovacími motory, a tak je třeba si jich náležitě vážit. Teď mají po testech za polárním kruhem, bez problémů fungovat totiž musí i při -30 stupních Celsia.
Pro Škodu se letošní rok zatím vyvíjí o poznání lépe než ten minulý. Mladoboleslavská automobilka u nás prodala již 26 843 nových aut, tedy o takřka třicet procent více než za loňské první čtyři měsíce. Největší zásluhu na tom má Octavia, jenž má na kontě dokonce 6 986 registrací. Špatně se nicméně nevede ani končícím modelům, tedy Superbu a Kodiaqu. Prvního se dosud prodalo 2 321 aut, druhého pak 3 247 kusů. Když si přitom uvědomíme, že ceny startují na 880 900 Kč, respektive 1 069 900 Kč, je to velmi slušný počin.
Automobilka přitom právě u těchto dvou vozů soustavně láká na nové generace, které mají být jejími vůbec posledními, jenž zůstanou v prodeji se spalovacím ústrojím. Zda tomu tak skutečně bude, dnes neví nikdo. Ostatně je otázkou, co bude na podzim, až se začne nejvíce projevovat absence obnovitelných zdrojů a odstavení německých jaderných elektráren. Právě v této době budou Superb čtvrté generace a Kodiaq druhé generace debutovat.
Oba vozy se nedávno ukázaly pod plachtou, nyní je poprvé vidíme s hotovými karoseriemi in natura, třebaže s maskováním. Na detaily si tedy bude ještě třeba vyčkat, i tak je nicméně patrné, že Superb projde pouze evoluční změnou. Stejně jako stávající provedení dostane do vínku modulární platformu MQB a na rozdíl od sesterského Volkswagenu Passat Variant bude k dispozici jako liftback i kombík. Všechny tři vozy se pak budou vyrábět v Bratislavě.
Kodiaq oproti tomu zůstane v Kvasinách. Také v tomto případě dojde na využití architektury MQB, přičemž Škoda již potvrdila, že zákazníci budou moci poprvé u tohoto SUV sáhnout také po plug-in hybridním ústrojí. Po stránce designové pak můžeme očekávat o trochu větší změny než u Superbu. Z fotografií se totiž zdá, že karoserie je více zaoblená. To by pochopitelně mohlo přispět ke snížení vzduchového odporu, a tedy ke snížení spotřeby i emisí.
Superb i Kodiaq již mají za sebou testy v mrazu za polárním kruhem. Kvůli posouzení vlastností při jízdě v zimě totiž Škoda zkoumá vliv sněhu na karoserii i jeho možné vnikání do motorového prostoru a sání vzduchu. Všechny mechanické funkce a elektronika musí fungovat i při teplotách -25 stupňů Celsia, zatímco motor má bez problémů startovat i při mínus třicítce. Za takových podmínek se musí otevřít všechny dveře.
Testovací program je zaměřen rovněž na interiér, zejména pak na výkon topného systému. A stejně tak je pozorována funkčnost jízdních asistentů. Došlo pak i na již zmíněné plug-in hybridní ústrojí, v jehož případě jsou baterie nabíjeny ve zmrzlém stavu a následně je zjišťován dojezd. Něco nám nicméně říká, že Škoda se takovým údajem asi nikdy nepochlubí. Pokud ovšem výrobci chtějí, aby lidé kupovali více elektrifikovaných aut, je větší upřímnost na místě.






Superb a Kodiaq mají za sebou testy za polárním kruhem. Na premiéru pak dojde letos na podzim, přičemž automobilka již potvrdila, že má jít o její poslední nové modely se spalovacím pohonem. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva