Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda poráží VW na dvou trzích, na nichž po léta vládl, to v Německu neuslyší rádi
2.6.2021 | Petr Miler
Je čas, aby žák překonal svého učitele? Možná ano, v některých případech už se to děje a nelze říci, že by k tomu došlo náhodou. Škoda nyní dokáže podstatu Volkswagenů prodat lépe.
Řekněme si narovinu, že bez VW za zády by žádná Škoda dávno nebyla a pokud přece ano, pak rozhodně ne v podobě, v jaké ji známe dnes. Nelze ji o od německého koncernu separovat, je existenčně závislá na jeho know-how a technice a mimo náruč molochu dosahujícího extrémních úspor z rozsahu při vývoji a výrobě milionů velmi podobných aut by ani za současných cen nejspíše nevydělala ani korunu. Tedy pokud by chtěla nabízet auta stejné úrovně.
Nic z toho ale neznamená, že VW nemůže překonávat, minimálně jako značku. Však kolikrát už jsme v historii byli svědky toho, že žák předčil svého učitele, že od něj přejal vše dobré a přidal k tomu něco svého, co nakonec znamenalo lepší výsledek? Přesně to se v posledních letech zdá být stále častěji případem Škody. Vlastně je to tak už docela dlouho, ale chybějící image nedohoníte během pár let. Až nyní tak i lidé na trzích tradičně okupovaných Volkswagenem začínají věřit, že od škodovky mohou dostat i více za méně.
Důvod? Protože Škoda leckdy skutečně nabízí více za méně. Obvykle jde o větší, praktičtější, leckdy promyšlenější auta, třebaže většinou méně kvalitní. Přidejte stejnou nebo nižší cenu a máte před sebou lepší nabídku. Na rozum ale škodovka hrála úspěšně vždy, nyní přidává jednu podstatnou věc - design. Kolik lidí, tolik chutí, takže si můžete myslet něco jiného, podle nás ale snad každá Škoda vypadá atraktivněji než srovnatelný VW. Ten dále hraje na strunu nudy a jakési generičnosti, česká značka je odvážnější a zřetelně boduje.
Znát je to i na případu jejího prvního pořádného elektromobilu, Enyaqu. V poměru výkon/skutečná cena je to prachmizerná nabídka, také proto se třeba u nás sotva nějaké prodávají. Když ale takové zvíře vrhnete do arény, kde dotace létají vzduchem, najednou to funguje. A srovnatelný VW ID.4 prohrává.
Máme před sebou úplně čerstvá květnová data o prodejích aut z Norska a Nizozemska, tedy dvou trhů posedlých elektromobilitou, které berou každou korunu (v Norsku doslova) z kapes lidí kupujících cokoli jiného a cpou jí do podpory elektroaut. Právě na těchto dvou trzích tak Enyaq nepřekvapivě skóruje a v za uplynulý měsíc v Nizozemsku oslovil 847 lidí, v Norsku 795. Dobře, to mnoho neříká, ale podívejme se, kde je ID.4 - v zemi fjordů a nekonečného přerozdělování (hlavně peněz vydělaných prodejem ropy) si musel vystačit se 774 prodeji, v Nizozemsku dokonce s 202.
V druhém jmenovaném odbytišti tak Škoda nejenže překonala VW s tímto modelem, ale překonala jej zcela - 2 176 oproti 2 155 prodaným autům je sice vítězství o jedna subtilní ňadra, ale vítězství to je. Navíc je třeba dodat, že VW je tradičním, historickým, po dekády obtížně porazitelným vládcem 12 nizozemských provincií. A najednou je před ním jeho vlastní značka. A i v Norsku, další baště VW, to je s německou matkou nahnuté celkově - chybělo 81 prodaných aut (1 337 vs. 1 256), aby Škoda vládla také zde.
Je to pozoruhodný stav, ale nedivíme se - VW ID.4 je mdlý, Škoda Enyaq září. Nekoupili bychom asi jedno z těchto aut, protože bychom s nimi nedojeli nikam, ale kdyby byla na výběr jen ta, ID.4 má pramalé šance uspět. Škoda vlastně jen dále posouvá přednosti i samotných VW, přidává atraktivnější design a za výsledek nechce více. V Německu toto jistě neuslyší rádi a jsme zvědavi, co s tím budou chtít provést - snad nic.






Škoda Enyaq je při své skutečné ceně nekonkurenceschopné auto vedle čehokoli konvenčního, pokud se ale někde dotují elektromobily a cenově zatěžují ostatní vozy, prodejná je. V Nizozemsku a Norsku tak prodejně poráží VW ID.4, v zemi tulipánů i velmi výrazně. Foto: Škoda Auto
Zdroje: BOVAG, OFV
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 2 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejčtenější články
Autor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
18.8.2025Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025Svět se musel zbláznit, když se dnes falešný starý Mercedes prodává dráž než skutečné nové Ferrari
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva