Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Rapid 2012: podrobná technická data, nové fotky
26.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(doplněno 28.6.) Škoda dnes zveřejnila takřka kompletní technické parametry k jednotlivým verzím nového Rapidu. Podívejte se na ně.
Doplněno 28.6.: O trochu později, než jsme očekávali, se nám podařilo získat konečně alespoň celou jednu ze sad oficiálních fotek Rapidu, které Škoda pořídila. Naleznete ji níže a najdete na ni třeba i podobu řešení umístění oné „tovární škrabky na led” a pořádný pohled na zadní sedadla a zavazadlový prostor. Další zajímavé fotky se snažíme zajistit...
Včerejší oficiální tisková zpráva Seatu ke čtvrté generaci modelu Toledo nám neprozradila téměř žádné nové informace. Dozvěděli jsme se cenu, bližší data k motorizacím si však Španělé nechali pro sebe, takže jsme neměli možnost jasně napsat, jakou pohonnou jednotku motorista za těch v přepočtu 360 tisíc korun dostane. Rozlouskla to Škoda, takže nyní víme, že Seat bude tuto částku požadovat za 1,2 HTP s výkonem 75 koní. Domácí značka ovšem zveřejnila k Rapidu i další detailní informace.
Ne příliš slavná tříválcová dvanáctistovka s atmosférickým plněním dosahuje nejvyšší výkon při 5 400 ot./min. a točivý moment 112 newtonmetrů bude mít řidič pod plynem při 3 750 ot./min. Automobilka slibuje ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou nejvyšší rychlost 175 km/h a čas akcelerace na stovku za 13,9 sekundy. Průměrná spotřeba vychází podle Škody na 6,1 l/100 km.
To je přesně o litr více než papírově vykazuje další pohonná jednotka o téměř identickém objemu, ale s jedním válcem a turbodmychadlem navíc. 1,2 TSI ve slabším provedení s 86 koňskými silami při 4 800 ot./min. a 160 newtonmetry od 1 500 do 3 500 ot./min. přitom může jezdit maximálkou 183 km/h a na 100 km/h se rovněž s pětistupňovým manuálem dostane za 11,8 vteřiny.
Poněkud lépe to s nabídkou převodovek vypadá u silnější varianty motoru 1,2 TSI s výkonem 105 koní při 5 000 ot./min. a maximálním točivým momentem 175 newtonmetrů dostupným od 1 550 do 4 100 ot./min. Parametry k příplatkovému sedmistupňovému dvouspojkovému automatu prozatím nejsou k dispozici, ale se šestistupňovou manuální převodovkou ano. Rapid se s ní rozjede na stovku za 10,3 sekundy a s nohou na podlaze na nejvyšší kvalty by se měl podívat až ke 195 km/h.
S nejvýkonnějším motorem 1,4 TSI takovou možnost volby mít nebudete. Škoda bude bez optání automaticky montovat pod přední kapotu sedmistupňové DSG, které 122 koní při 5 000 ot./min. a rovných 200 newtonmetrů od 1 500 do 4 000 ot./min. změní na 206 km/h nebo sprint z místa na 100 km/h za 9,5 s. Průměrná spotřeba by měla přesto být jen 5,8 litru, což je o čtyři deci více, než firma udává pro silnější 1,2 TSI s manuálem.
Dieselové motorizace jsou dvě, ačkoli přísně vzato jen jedna, o objemu 1,6 litru a ve dvou výkonových variantách. Slabší má 90 koní při 4 200 ot./min. a 230 newtonmetrů od 1 500 do 2 500 ot./min. a bude možné vybrat k ní pětistupňový manuál nebo sedmistupňové DSG. Dynamiku Rapidu s tímto motorem Škoda prozatím neuvedla, slibuje ale spotřebu jen 4,2, respektive 4,3 litru na 100 kilometrů.
K silnějšímu dieselu o 105 koňských silách při 4 400 ot./min. a nejvyšším točivém momentu 250 newtonmetrů od 1 500 do 2 500 ot./min. toho mladoboleslavské značka řekla více. Rapid 1,6 TDI pojede 190 km/h, na stovku zrychlí za 10,6 sekundy a tabulkově by měl brát z nádrže jen 4,4 litru.
Předpokládá se, že automobilka časem zveřejní ještě druhou sadu parametrů, které budou patřit modelům vybaveným úsporným paketem Green Tec. Ten bude obsahovat tradiční prvky a ne všemi vítané prvky jako je vypínání motoru stop-start nebo pneumatiky s nízkým valivým odporem.
K dalším důležitým informacím k novému Rapidu patří třeba to, že Škoda bude kromě standardního podvozku nabízet také paket určený pro špatné cesty se zvýšenou světlostí, který celkovou výšku auta přizvedne o 15 mm. Potvrzena byla také jednoduchá zadní náprava s vlečenými rameny spojenými torzně pružnou příčkou využité jednak kvůli ceně, ale také prostorové nenáročnosti vhodné pro konstruktéry hledající především velký zavazadelník. O jistější vedení stopy zádě by se však měl postarat o 37 milimetrů širší rozchod ve srovnání s rozchodem přední nápravy.
Škoda si nenechala ujít příležitost a po deštníku, dvoudílném zadní víku nebo vyklápěcí části předního opěradla spolujezdce představila i zde několik zajímavých řešení. Patří k nim třeba škrabka na led a zamrzlý sníh ukrytá pod víčkem palivové nádrže nebo reflexní vesta ukrytá pod předním sedadlem. To jsou každopádně zajímavé detaily, rádi bychom ale znali také částky, za které chce Škoda jednotlivé modely Rapidu prodávat.
Bohužel, ceníkem se okřídlený šíp zatím nepochlubil a i na fotografie je zatím skoupý. K předchozí dvěma ale přidáváme alespoň pár nových kousků, větší galerii vám nabídneme snad ještě dnes. Jakmile se tak stane, určitě fotky doplníme.
Část těchto nových snímků už jste vidět mohli (níže už se neopakují...), většinu ale nikoli.
Pár nových fotek Rapidu ukazuje tak nějak od všeho trochu, kompletní galerii zatím škodovka „nevybalila”
Předchozí dva, asi už notoricky známé snímky...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Neuvěřitelně drzí zloději ukradli majiteli auto během tankování, jeho reakce shrnuje vše
před 8 minutami - Nejnovější Ferrari se podivně jmenuje a ještě hůř vypadá, ukázka jeho akcelerace na 280 km/h vám ale vezme slova z úst
5.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- David Alonso je 13. mistrem světa Moto3 včera 22:28
- Suverénním vítězem se stal Bagnaia, Martin teď vede o pouhých 10 bodů včera 10:11
- Premiérové vítězství Gonzalese, třetí byl odmávnut Salač včera 09:33
- Alonso mistrem světa Moto3 včera 08:53
- Bagnaia vítězem SprintRace v Japonsku 5.10.2024
Nejnovější články
- Neuvěřitelně drzí zloději ukradli majiteli auto během tankování, jeho reakce shrnuje vše
před 8 minutami - Zlatan Ibrahimovič říká, že Volvo je čínská, ne švédská automobilka, i když si ho dekádu platila jako ambasadora
před hodinou - Maserati ukázalo unikátní supersport určený pro potomky jeho zakladatelů. To je ten marketing, který zachrání prodeje?
včera - Poslední nové auto s továrním CD přehrávačem zmizelo z nabídky, pro kdysi převratný nosič je to konec jeho éry
včera - Lada představila svůj nový elektromobil, snad jako jediná u něj použila hned dvojici baterií
včera
Živá témata na fóru
- Dovolená (obecné vlákno - destinace, zážitky) 10.07. 04:51 - Jaggie
- Kdo má přednost? 10.07. 00:41 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.07. 00:35 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 10.07. 00:31 - Předseda
- Pneu koutek 10.06. 21:47 - M.Z.
- BMW Divize 10.06. 14:20 - pavproch
- Cyklistické vlákno 10.06. 14:06 - pavproch
- Rychlodotazy 10.06. 08:27 - honziss