Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Rapid nikdy nedostála svému jménu, Rusové to teď zkouší napravit
13.8.2020 | Petr Prokopec
Škoda Rapid svým jménem volá po výkonu a dynamice, ani v jedné ze svých iterací ale nikdy nebyla opravdu rychlá. Od Rusů se dočkala větších kol, agresivnějších nárazníků či 200 koní.
Rapid se v tuzemské nabídce Škody již nějakou tu dobu nevyskytuje. Nahrazen byl novým modelem Scala, který sází nejen na odlišný název, ale také jinou platformu či vzhled. Poněkud paradoxně ale daleko více odpovídá podstatě svého předchůdce, alespoň co se označení týče. Pokud totiž slůvko „rapid“ přeložíme z angličtiny, dostaneme rychlost, prudkost či dravost. Tedy vlastnosti, se kterými předchůdce Škody Scala nemohl být spojován ani v těch nejodvážnějších snech.
Rapid do vínku dostal maloobjemové motory, které nabídly maximálně 125 koní. Relativní pocit rychlosti jste tedy mohli dostat pouze u verze 1,4 TSI, která zvládala zrychlení z klidu na stovku za rovných 9 sekund. Škoda Scala pak sice zůstala u downsizingu, nicméně s novou jedna-pětkou dorazilo 150 koní a 250 Nm točivého momentu namísto předchozích 200 Nm. Akcelerace se tak zkrátila na 8,2 sekundy, maximálka pak vzrostla z 208 na 219 km/h.
Jak jsme tedy zmínili, označení Rapid by mělo být spojeno spíše s novinkou než s jejím předchůdcem. Ten nadále zůstává v prodeji, ovšem pouze v Rusku nebo Číně. Na těchto trzích přitom užívá původní techniku, tedy platformu PQ25 a s ní spojené agregáty. Vše nicméně již halí karoserie, jenž byla po stránce designové inspirována právě modelem Scala. Vůz tedy díky svému názvu i vzhledu působí ještě rychleji než dříve. Přestože je samozřejmě nadále pomalý.
Nyní se Rusové rozhodli, že danou nesrovnalost vyřeší variantou RS. Rapid se tedy dočkal větších litých kol, stejně jako agresivněji stylizovaných nárazníků. Ten zadní přitom lemují rozměrné koncovky výfuku, přičemž povšimnout si můžeme také černě lakovaného spoileru. Ve stejném odstínu jsou pak vyvedeny i kryty zpětných zrcátek, tak jako čelní maska. Na výkonnější motor došlo též, ale stejně jako v předchozích případech pouze ve virtuální rovině.
S reálným provedením bohužel nelze počítat. Škoda je sice v Rusku stále úspěšnější a v červenci dokonce vůbec poprvé v historii pokořila metu 10 tisíc aut prodaných v jednom měsíci, ovšem za tím stojí do značné míry přijatelné ceny dané poněkud obstarožní technikou. Tedy hlavně 1,6litrovým atmosférickým čtyřválcem. To je však strategie, se kterou si Rapid RS rozhodně netyká.
Dá se nicméně předpokládat, že pokud by sportovní derivát přeci jen vznikl, pak by nejspíše pod kapotu dostal přeplňovaný benzinový dvoulitr či minimálně jedna-osmu TSI. Na přední kola by tedy mířilo 200 či 192 koní, což by jistě stačilo na zajímavou dynamiku. Ve druhém případě by navíc ceny ani nemusely vystřelit do nedosažitelných výšin. Nicméně ani tak se „eReSa“ nedočkáme, tedy v případě Rapidu. Scala ve sportovním stále dorazit může, třebaže ani to není pravděpodobné.
Na Škodu Rapid RS se sice kouká hezky, v reálu ale velmi pravděpodobně nikdy nevznikne. Ilustrace: : Kolesa.ru
Zdroj: Kolesa.ru
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 8 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 10 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 11 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch