Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii

Připusťme, že česká značka neproslula zrovna unikátními vozy s jedinečnými specifikacemi, které by si mohl koupit kdokoli, nová doba ale zjevně přináší i ty. Ovšem nikoli levně, ani trochu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii

24.7.2021 | Petr Miler

Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii

/

Foto: Škoda Nederland

Připusťme, že česká značka neproslula zrovna unikátními vozy s jedinečnými specifikacemi, které by si mohl koupit kdokoli, nová doba ale zjevně přináší i ty. Ovšem nikoli levně, ani trochu.

Nedá se říci, že by Škoda Enyaq nabízela široké možnosti konfigurace a podle vyjádření jejího šéfa se něco takového ani nechystá. Naopak, česká automobilka chce už tak ořezané a dále ořezávané možnosti volby jednotlivých modelů (například jediný Karoq s pohonem 4x4 je verze 2,0 TDI DSG) dále omezovat, aby zvýšila efektivitu svého fungování. A to přesto, že své vozy v poslední době zcela bezprecedentním způsobem zdražuje.

Snad aby ukázala, že její auta stále mohou být svá, připravilo její nizozemské zastoupení ve spolupráci s dealerem Huiskes-Kokkeler zcela unikátní provedení nového Enyaqu, které skutečně nemá mít obdobu jinde ve světě. Navíc nejde o vůz, který by Škoda ukázala a pak vám řekla, že si můžete zvolit asi tři možnosti v běžném konfigurátoru - toto auto si nyní může koupit kdokoli.

Oč jde? Nečekejte žádnou rozsáhlou „customizaci”, ale snaha se cení. Specifické provedení Enyaqu vychází z provedení Sportline, které dostalo obvyklé prvky takto označených verzí jako nové nárazníky a snížený podvozek. Tyto věci zůstaly na svém místě, zatímco běžně jsou ale lakované v barvě karoserie vyjma imitace difuzoru a některých drobností, u vozu na fotkách níže je řešení jiné. Části nárazníků jsou stejně jako prahy černé, naopak pseudodifuzor je lakovaný a všude, kde to je jen trochu možné, byla použita znovu lesklá černá barva. K tomu jsou tu zcela specifická, 22" kola, ve kterých se poněkud topí malé kotoučové brzdy vpředu a bubnové vzadu. Zbytek vozu dostal modrou metalízu Race Blue.

Výsledkem je Škoda Enyaq HK Sportline Edition a podle automobilky druhý takový vůz z výrobních linek nesjel. Sami pak posuďte, jak se vám líbí. Vizuálně bychom řekli, že je vše v pořádku, rozpačití jsme ale z toho, na jaký vůz bylo toto všechno navlečeno. Podobné unikáty si zaslouží špičkový technický základ, po tom ale autoři nesáhli. Jde o základní verzi 60 s pouze 180 koňmi výkonu a udávaným dojezdem 390 km, který se snadno promění v poloviční dříve, než přečtete celý název auta. To není úplně reprezentativní.

Navíc je tu jiný problém - cena. Auto je nabízeno k prodeji za 54 995 euro, tedy asi 1,41 milionu Kč. V poměru výkonu a ceny tak Enyaq HK Sportline Edition trochu přepisuje historii, alespoň Škody. Tak málo za tolik peněz snad nikdy dříve u české automobilky koupit nešlo.


Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 1 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 01Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 2 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 02Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 3 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 03Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 4 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 04Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 5 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 05Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 6 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 06Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 7 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 07Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 8 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 08Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 9 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 09Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 10 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 10Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 11 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 10aŠkoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 12 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 11Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 13 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 12Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 14 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 13Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 15 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 14Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 16 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 15Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 17 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 16Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 18 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 17Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 19 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 18Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 20 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 19Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 21 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 20Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 22 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 21Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 23 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 22Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 24 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 24
Škoda Enyaq HK Sportline Edition je vizuálně zajímavé a prý zcela unikátní auto. Na to, co jinak nabízí, je ale absurdně drahé. Foto: Škoda Nederland

Zdroj: Škoda Nederland

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.