Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda vrátila do nabídky Octavii RS. Je silnější i levnější, ale jen na oko
19.10.2018 | Petr Prokopec
Novými pravidly EU vyhnaná a novou homologací Škody do nabídky vrácená Octavia RS má opět své ceny. Na první pohled jsou výhodnější, ale opravdu jen na ten první.
Pokud patříte mezi fanoušky mladoboleslavské automobilky a zoufale jste vyhlíželi návrat Škody Octavia RS do ceníku, dnes jste se dočkali. Než ovšem začnete bouchat šampaňské a odstartujete hrátky v konfigurátoru, máme pro vás špatnou, dobrou a zase špatnou zprávu.
Začít musíme tím, že k mání je momentálně již jen jedno provedení, zatímco dříve v portfoliu trůnily verze RS a RS245. První se přitom pyšnila 230 koňmi, v případě druhé byl výkon zmíněn rovnou v názvu. Automobilka ale kvůli nové homologaci slabší provedení z nabídky vypustila. Pořídit si tedy můžete už jen model s 245 koňmi, ten však podělil základní název RS. Číslovka dostala padáka, stejně jako lze zapomenout na cenu přes 770 tisíc korun. Nově vám totiž Škoda naúčtuje „jen” 766 900 Kč.
Jak jsme ovšem naznačili v úvodu, po oné smutné a dobré zprávě přichází ještě jedna, která je oním důvodem, proč možná na oslavy v mnoha případech nedojde. Ono zlevnění se totiž odehrálo pouze naoko, neboť nové RS přišlo o mnohé prvky výbavy, jimiž provedení RS245 disponovalo již ve standardu. Řeč je především o 19palcových černých litých kolech, místo nichž si musíte vystačit s osmnáctkami. Devatenáctipalcové ráfky lze ale naštěstí pořídit za příplatek, cenu však zvednou o 7 700 Kč.
Pokud chcete na původní úroveň vyšponovat také interiér, nezbude vám rovněž nic jiného než pátrat mezi doplňky. Čalounění kombinující Alcantaru a kůži totiž také není v základu, místo toho vás vyjde na dodatečných 7 500 Kč. Pokud pak tuto sumu navýšíte ještě o 30 tisíc korun, stanete se majiteli vozu ověnčeného paketem RS Challenge Plus, jehož součástí je také adaptivní podvozek DCC, barevný Maxi Dot s funkcí Lap Timer nebo černé koncovky výfuku a černé logo, jenž dříve byly též standardem.
Jakkoliv jsou ovšem tyto hrátky s výbavou, které nakonec vedou k faktickému zdražení vozu, záležitostí nepříjemnou, zákazníci mohou být nakonec vděčni, že si za 19palcová kola nebo kůži v kabině mohou připlatit. U silnější verze dříve standardní diferenciál VAQ s elektrohydraulicky ovládanou uzávěrou totiž nyní nefiguruje ani mezi doplňky. Oficiální vyjádření Škody na toto téma pak sice zatím chybí, nicméně se dá předpokládat, že pokud by tu tento prvek byl, značka by se jím dozajista neváhala pochlubit.
Na druhou stranu, pořád lze konstatovat alespoň tolik, že RS je zpátky v nabídce, a to navíc s 245 koňmi. Levnější vůči předchozímu vrcholu je pouze teoreticky, reálně se totiž váš bankovní účet dočká většího zásahu. Pořád je to ale lepší než předchozí informace, které zmiňovaly návrat tohoto provedení až někdy v příštím roce. Dodat pak již můžeme pouze odkaz na oficiální ceník (PDF 1,5 MB), který lze jako obvykle stáhnout z webových stránek oficiálního zastoupení mladoboleslavské automobilky.


















Škoda Octavia RS se vrátila do ceníku, nově už jen s 245 koňmi. S manuálem přitom startuje na 766 900 Kč
Obejít se však musí bez diferenciálu VAQ, kterým předchozí verze RS245 disponovala. Kromě toho jsou standardem už jen osmnáctky, černé devatenáctky zamířily mezi příplatky
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 4 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nejnovější články
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 4 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 6 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 7 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 9 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1