Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda začala ke svým autům dávat záruku na 7 let bez omezení najetých km, snová nabídka ale pro Čechy neplatí
9.9.2022 | Petr Prokopec
Představte si, že si koupíte auto, za 7 let s ním najedete 900 tisíc km a něco se vám na něm pokazí. Místo truchlení ale zajedete do servisu, kde vám jej bezplatně opraví v rámci záruky. Sen? Ne u Škody, ale také ne v Česku.
Záruční lhůta je jedním z argumentů, jak výrobci mohou zákazníky přesvědčit o kvalitě svých produktů. Čím delší dobu nabídnou, tím více důvěry v jejich spolehlivé fungování musí mít. Jakkoli je třeba dodat, že v tomto světě opravdu nic není zadarmo. Abyste tedy mohli u nových aut počítat s tím, že se k nim továrna postaví čelem a nikoliv zády i i po několika letech, pak musíte splnit výrobcem stanovené podmínky. Opomenout tedy nesmíte jedinou garanční prohlídku. A může se stát, že omezeni budete také počtem najetých kilometrů.
Právě poslední překážka nicméně stále častěji padá. Nově k jejímu zrušení přistoupila také Škoda, která standardní záruku navýšila na sedm let při libovolném nájezdu. Mladoboleslavská automobilka se tak dostala na úroveň Kie nebo čínských značek Great Wall Motor a MG. Souběžně s tím stávajícím zákazníkům, kteří měli vozy kryté dosud nabízeném pětiletém období, nabídla, aby si záruku ještě o ony dva roky prodloužili. Kolik si za to nicméně bude účtovat, již upřesněno nebylo.
Pokud ovšem v této chvíli začínáte o pořízení vozu od Škodovky uvažovat, musíme vás ještě na chvíli zarazit. Tato nabídka se netýká českého trhu, kde standardem jsou i nadále pouze dva roky. Připlatit si pak sice můžete i za pětiletou záruku, ovšem musíte počítat s omezením nájezdu na 100 tisíc kilometrů. Respektive na 150 000 km, pokud zalovíte v peněžence o něco hlouběji a třeba v případě Octavie vytáhnete kromě 11 200 Kč ještě dalších 8 500 Kč.
Neomezený sedmiletý standard automobilka zavedla v Austrálii. Po výše zmíněných značkách je přitom teprve čtvrtým výrobcem, který tak učinil. Před touto skupinkou je pak už jen Mitsubishi, které protinožcům nabízí dokonce desetiletou záruční dobu. Podmíněna je ovšem nájezdem maximálně 200 000 km.
Šéf australského zastoupení Škody Michael Irmer k véci uvedl, že sedmiletá záruka nabízena na nejmenším kontinentu je vůbec tou nejvelkorysejší, s jakou je značka kdekoliv ve světě spojena. Pokrývá pak prakticky vše, jakkoliv výjimkou jsou třeba startovací baterie či multimediální systémy.
Lze už jen dodat, že mateřský Volkswagen, stejně jako sesterské duo Seat/Cupra příkladu Škody následovat nehodlají. Prozatím tedy u nich protinožci musí počítat s pětiletou zárukou. I to je nicméně vůči Česku nadstandard, zvláště když ani v těchto případech není nikterak omezen nájezd. Opravdu by tedy nebylo od věci, kdyby se koncern VW Group pochlapil také v Evropě.



Škoda v Austrálii navýšila standardní záruční lhůtu na sedm let, a to navíc bez omezení počtu kilometrů. Pokud si přitom u nás koupíte třeba Octavii, můžete počítat jen se dvěma lety. Respektive s pěti, pokud si připlatíte 11 200 Kč. V takové chvíli ovšem můžete najet jen 100 tisíc kilometrů. Respektive 150 000 km, pokud ještě sáhnete do kapsy pro dalších 8 500 Kč. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Drive
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 2 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před 10 hodinamiElektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
před 11 hodinamiPřekvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
včeraFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
včeraChystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
včera