Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Skutečné ceny elektrické novinky Chevroletu ukazují, že jejich avizované zlevnění zůstává utopií
27.6.2023 | Petr Prokopec
Žádný skutečně levný elektromobil v poměru užitné hodnoty a ceny dnes na trhu zdaleka neexistuje a cifry v cenících v posledních letech jen rostly. Naděje na obrat pak leda zmírá. Takové Silverado EV mělo startovat pod 40 tisíci USD, nic takového ale nakonec neplatí a platit ani nebude.
V březnu roku 2009 odhalila Tesla první prototyp Modelu S a záhy oznámila, že základní cena vozu bude činit 57 400 dolarů. S touto sumou pak skutečně byly spojené první produkční exempláře, které Tesla začala prodávat o tři a půl roku později. V té chvíli jste přitom mohli počítat s paketem baterií o kapacitě 60 kWh, jenž byl nicméně softwarově omezen na pouhých 40 kWh. Dojezd tak činil pouhých 257 km za podmínek v praxi téměř nedosažitelných. S neomezeným paketem pak sice narostl na 370 km, ovšem v té chvíli již Model S vycházel na 67 400 USD a za 85 kWh si Tesla účtovala 77 400 USD (dnes 1,67 milionu Kč)
Od té doby všichni politici, stejně jako manažeři automobilek, mluví o zlevňování elektrického pohonu. Realitou je nicméně spíše pravý opak, i když dnešní bateriová auta nejsou o mnoho použitelnější než jejich předchůdci. Třeba současný Model S Dual Motor má jen o 10 kWh větší akumulátory (95 kWh), s cenou u nás ale startuje na 2 700 900 Kč (v době příchodu na trh české ceny neexistovaly). V podstatě stále stejné, jen párkrát vylepšené auto tak stojí o milion víc. To je skutečně posun k lepšímu.
Nejde nicméně pouze o Teslu, sliby levných elektroaut přichází vniveč i u jiných značek, nejnověji u Chevroletu. Ten ještě před pár měsíci lákal na to, že plně elektrický pick-up Silverado bude startovat pod 40 tisíci dolary (cca 864 000 Kč). Aktuálně však značka oznámila, že jako první zamíří do prodeje verze 4WT, která bude k mání od 79 800 USD (1 asi 724 tisíc Kč). Máme zde tedy prakticky dvojnásobnou sumu, která je navíc určena pouze fleetovým zákazníkům. Soukromníci oproti tomu mohou zvolit jen verzi RST za 106 895 USD (2,3 mil. Kč).
Ani jedno provedení pochopitelně není holým základem, místo toho verze 4WT počítá s bateriemi o kapacitě 200 kWh. Pro většinu lidí je ale klíčová cena, která se už 40 tisícům dolarů oficiálně ani nepřiblíží. Nová odhadovaná budoucí cena základní varianty momentálně narostla již na 50 000 USD (1 080 000 Kč) a nikde není psáno, že to je poslední posun tímto směrem.
Bude tedy zajímavé sledovat, kolik ze stávajících více než 185 tisíc rezervací bude nakonec přetaveno v reálné objednávky. Marketingová šéfka značky Amy Masica se ale nezájmu publika nebojí. Dodává totiž, že pick-up i za vyšší částku vždy nabídne odpovídající hodnotu. A kromě toho je prý dojezd základních modelů stále nad úrovní konkurence. Zatím ale nebyla zmíněna ani kapacita jejich baterií. Aby se však Chevrolet dostal na poloviční sumu oproti verzi RST, budou zákazníci nejspíše moci počítat jen se 100 kWh. Při několikatunové hmotnosti se pak ale příliš daleko na jedno nabití nedostanou.
Zlevňování elektromobilů se tedy nadále nekoná, přičemž Silverado EV je toho jasným důkazem. Aktuálně tak jen dodáme, že provedení 4WT by mělo disponovat 517 koňmi, zatímco RST jich nabídne dokonce 673. Zrychlení z klidu na stovku by se tak mělo odehrát za 4,5 sekundy. To je samozřejmě působivé, jenže při oněch cenách něco takového okusí jen vyvolení. Jak přitom taková dynamika souvisí s ochranou přírody, si rádi od Chevroletu necháme vysvětlit. Realistickou odpověď ale tušíme: Nijak.






Silverado EV bude zpočátku k mání jen ve verzi 4WT osazené bateriemi o kapacitě 200 kWh, posléze pak dorazí i luxusní provedení RST. Ač tedy značka původně slibovala, že ceny budou startovat pod 40 tisíci dolary, realitou je nakonec dvojnásobek. A verze za 40 tisíc USD byla oficiálně odpískána i do budoucna. Foto: Chevrolet
Zdroj: Chevrolet
Bleskovky
Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
včeraČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
28.9.2025Nové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025
Nejnovější články
Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí
před 10 hodinamiŠéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
včeraBývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, stát má až přes půl miliardy a zlomit všechny rekordy
včeraMuž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
včeraMax Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva