Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Slavný lyžař ukázal své nejnovější auto, i v Monaku budí pozdvižení
9.5.2019 | Petr Prokopec
Skoro všechna auta, která kdy v životě měl, lze označit za výjimečná. V Monaku, kde už léta žije, by ale většina z nich stěží přitáhla pozornost. Když si ovšem potřetí necháte upravit už v sérii vzácný Mercedes, přehlédne to málokdo.
Norského lyžaře Jona Olssona asi není třeba představovat. Světovou proslulost si získal na horských svazích, v posledních letech je ale vidět hlavně díky svému excentrickému životnímu stylu. Nejvíce je to vidět na jeho autech, která se postupně posunula z výjimečných a extrémní až k naprosto šíleným. Výjimkou v tomto směru není ani Lord Hans, který svou životní pouť odstartoval jako Mercedes-Benz G500 4x4^2. Tak je označena verze osazená portálovými nápravami, jež výšku vozu vyhnaly až na 2,3 metru. Tu Jon v rámci první konverze ještě navýšil o „zahrádku“ jako stvořenou pro náročné off-roadové expedice.
V tu chvíli však bývalý lyžař bydlící v Monaku začal řešit vážné potíže, neboť jeho nové monstrum, které se mimo jiné vyznačuje i motorem o výkonu zhruba 780 koní, bylo pro podzemní garáže knížectví až příliš vysoké. Následovala proto druhá fáze úprav, při níž byla Mercedesu uříznuta střecha. Místo ní pak čelní rám, bočnice a zavazadelník pokrylo ušlechtilé dřevo. Třída G tak začala připomínat jachtu na kolech. Jako otevřený vůz se do podzemních garáží již bez problémů vešla, Olsson ale začal mít potíže jiného rázu.
Po odstranění pevné střechy přišel interiér o veškeré krytí před vnějšími živly. Posádka je tak vydána napospas nástrahám počasí a ačkoliv v něm Jon několikrát vyrazil se svou manželkou na projížďku s deštníky, bylo zjevné, že toto nepohodlí asi dlouho snášet nebude. Zvláště když Lord Hans působil svému majiteli značné obtíže také při samotném řízení, neboť dřevěné obložení čelního rámu znesnadňovalo výhled ven. Olsson se tak vždy musel za volantem podivně zkroutit, aby dosáhl alespoň určité míry pohodlí.
Z těchto důvodů asi nepřekvapí, že třída G zamířila pod skalpel tuningových chirurgů nanovo. A tentokráte by Olsson mohl být již definitivně spokojen. Vůz dostal plátěnou střechu na způsob Jeepu Wrangler, jejíž součástí jsou i boční „okna“. Rozbalit ji lze během dvou minut, což sice náhlou přeháňku řešit nebude, ovšem na delší výlety je již Lord Hans připraven. Navíc byla do interiéru namontována sedadla z Mercedesu-AMG A45, jež mohla být ukotvena mnohem níže. Olssonovi tedy momentálně již nic nebrání ve výhledu ven.
Aby toho nebylo málo, prošel novým kolem ladění i motor. Osmiválcová jednotka ostatně již ve druhé fázi dostala do vínku 800 koní, nově výkon ještě o další padesátku vzrostl. To by v mnoha jiných vozech již mohlo stačit na překonávání rekordů, zde je však výše výkonu tak trochu irelevantní. S plátěnou střechou jezdit lze jezdit maximálně 150 km/h, bez ní si pak může dovolit i dvoustovku. Zda se ale slavný lyžař na takovou hodnotu vůbec kdy dostane, není aktuálně jisté.
Poslední změnou je nový bílý lak, který lépe ladí s Olssonovou oděvní značkou. Ve stejném odstínu je vyvedena i řada detailů v interiéru, třeba střed volantu či obroučky přístrojů. Bílé jsou i pružiny a takto vyparáděný stroj je centrem pozornosti i v Monaku, kde jsou na výjimečná auta zvyklí více než my na stříbrné Octavie.
Jon říká, že své znovu přestavěné auto miluje, ale to říkal o každém, které měl. Vsadíte si, za jak dlouho ho přestane bavit a prodá ho či znovu nechá přestavět? My tomu dáváme tak měsíc, maximálně dva.


Mercedes-Benz G500 4x4^2 se nejprve dočkal přestavby na ještě drsnější off-roadový speciál…


…než mu Jon Olsson vlastnoručně uřízl střechu


Taková konverze se však ukázala být nepraktickou…







…proto se Lord Hans nově vrací již ve třetí reinkarnaci. Kromě plátna přitom dostal i více koní pod kapotu
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 11 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
