Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Slavný lyžař ukázal své nejnovější auto, i v Monaku budí pozdvižení
9.5.2019 | Petr Prokopec
Skoro všechna auta, která kdy v životě měl, lze označit za výjimečná. V Monaku, kde už léta žije, by ale většina z nich stěží přitáhla pozornost. Když si ovšem potřetí necháte upravit už v sérii vzácný Mercedes, přehlédne to málokdo.
Norského lyžaře Jona Olssona asi není třeba představovat. Světovou proslulost si získal na horských svazích, v posledních letech je ale vidět hlavně díky svému excentrickému životnímu stylu. Nejvíce je to vidět na jeho autech, která se postupně posunula z výjimečných a extrémní až k naprosto šíleným. Výjimkou v tomto směru není ani Lord Hans, který svou životní pouť odstartoval jako Mercedes-Benz G500 4x4^2. Tak je označena verze osazená portálovými nápravami, jež výšku vozu vyhnaly až na 2,3 metru. Tu Jon v rámci první konverze ještě navýšil o „zahrádku“ jako stvořenou pro náročné off-roadové expedice.
V tu chvíli však bývalý lyžař bydlící v Monaku začal řešit vážné potíže, neboť jeho nové monstrum, které se mimo jiné vyznačuje i motorem o výkonu zhruba 780 koní, bylo pro podzemní garáže knížectví až příliš vysoké. Následovala proto druhá fáze úprav, při níž byla Mercedesu uříznuta střecha. Místo ní pak čelní rám, bočnice a zavazadelník pokrylo ušlechtilé dřevo. Třída G tak začala připomínat jachtu na kolech. Jako otevřený vůz se do podzemních garáží již bez problémů vešla, Olsson ale začal mít potíže jiného rázu.
Po odstranění pevné střechy přišel interiér o veškeré krytí před vnějšími živly. Posádka je tak vydána napospas nástrahám počasí a ačkoliv v něm Jon několikrát vyrazil se svou manželkou na projížďku s deštníky, bylo zjevné, že toto nepohodlí asi dlouho snášet nebude. Zvláště když Lord Hans působil svému majiteli značné obtíže také při samotném řízení, neboť dřevěné obložení čelního rámu znesnadňovalo výhled ven. Olsson se tak vždy musel za volantem podivně zkroutit, aby dosáhl alespoň určité míry pohodlí.
Z těchto důvodů asi nepřekvapí, že třída G zamířila pod skalpel tuningových chirurgů nanovo. A tentokráte by Olsson mohl být již definitivně spokojen. Vůz dostal plátěnou střechu na způsob Jeepu Wrangler, jejíž součástí jsou i boční „okna“. Rozbalit ji lze během dvou minut, což sice náhlou přeháňku řešit nebude, ovšem na delší výlety je již Lord Hans připraven. Navíc byla do interiéru namontována sedadla z Mercedesu-AMG A45, jež mohla být ukotvena mnohem níže. Olssonovi tedy momentálně již nic nebrání ve výhledu ven.
Aby toho nebylo málo, prošel novým kolem ladění i motor. Osmiválcová jednotka ostatně již ve druhé fázi dostala do vínku 800 koní, nově výkon ještě o další padesátku vzrostl. To by v mnoha jiných vozech již mohlo stačit na překonávání rekordů, zde je však výše výkonu tak trochu irelevantní. S plátěnou střechou jezdit lze jezdit maximálně 150 km/h, bez ní si pak může dovolit i dvoustovku. Zda se ale slavný lyžař na takovou hodnotu vůbec kdy dostane, není aktuálně jisté.
Poslední změnou je nový bílý lak, který lépe ladí s Olssonovou oděvní značkou. Ve stejném odstínu je vyvedena i řada detailů v interiéru, třeba střed volantu či obroučky přístrojů. Bílé jsou i pružiny a takto vyparáděný stroj je centrem pozornosti i v Monaku, kde jsou na výjimečná auta zvyklí více než my na stříbrné Octavie.
Jon říká, že své znovu přestavěné auto miluje, ale to říkal o každém, které měl. Vsadíte si, za jak dlouho ho přestane bavit a prodá ho či znovu nechá přestavět? My tomu dáváme tak měsíc, maximálně dva.


Mercedes-Benz G500 4x4^2 se nejprve dočkal přestavby na ještě drsnější off-roadový speciál…


…než mu Jon Olsson vlastnoručně uřízl střechu


Taková konverze se však ukázala být nepraktickou…







…proto se Lord Hans nově vrací již ve třetí reinkarnaci. Kromě plátna přitom dostal i více koní pod kapotu
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
před 8 hodinami
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
dnes
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
včera
Nejčtenější články
Norové našli geniální řešení jedné z největších bolístek moderních aut, měli by ho nabídnout pro všechna
24.11.2025
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Nástupce u nás tak populární Kie Ceed se začal prodávat. Jinde cenami šokuje, u nás může též
24.11.2025
James May prodává další ze svých aut a je to hotový řidičský ideál, Češi a Slováci na něm ale vadu najdou
25.11.2025
Porsche zkouší vykopat spalovací auta z hrobu, jeho nové řešení motorů má dál vyšponovat jejich efektivitu
25.11.2025
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.23. 12:01 - jerry
