Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Snad ještě nikdo nezašel při kopírování cizích aut a jejich prodeji pod vlastní značkou tak daleko jako Mitsubishi
21.9.2022 | Petr Prokopec
Připadá vám interiér tohoto auta povědomý? A máte pocit, že logo na jeho volantu vypadá jako přelepené přes jiné? No, realita není o mnoho jiná. Mitsubishi v podstatě jen osadilo model Renaultu svým logem a novinka je na světě.
Není žádným tajemstvím, že výrobci aut přešli na modulární platformy a sdílené komponenty. Díky této strategii se už po dekády snaží co nejvíce rozmělnit vývojové a výrobní náklady mezi maximum vyrobených aut, což jim nelze mít za zlé. Zvláště pokud se drží snahy, že vozy různých značek musí i přes stejný základ nadále rozeznatelné na první pohled. Co ovšem aktuálně předvedlo Mitsubishi, nad tím zůstává rozum stát. Novou generaci modelu ASX totiž ze všeho nejvíce vystihuje známý počítačový postup „copy and paste“, tedy zkopírovat a vložit.
ASX totiž není ničím jiným než Renaultem Captur s odlišným logem. Dost by nás proto zajímalo, na kolik přišel vývoj japonské verze. Pokud se nicméně jednalo o více než čtyřcifernou částku, a to navíc v korunách, pak se dá mluvit o přeplácení techniků a designérů. Od originálu se totiž kopie skutečně liší pouze čelní maskou, jiným logem, nápisem na zádi, odstraněním loga Renaultu a instalací trojice diamantů na volant. To je ale skutečně vše, shodná jsou totiž i litá kola.
Bude tedy dost zajímavé, s jakou cenou Mitsubishi přijde. Právě ta víceméně rozhodne, do jakého showroomu klientela nakonec zamíří. Příliš ovšem nepočítáme s tím, že by japonsko-francouzská aliance kradla zákazníky konkurenci. Spíše to vypadá na vnitropodnikovou řež, neboť ASX je prakticky identickou kopií Capturu ve všech možných ohledech. Na xeroxování tedy nedošlo jen u karoserie, ale také v případě interiéru a motorového prostoru.
Rovněž japonský zástupce tedy bude v základu k dispozici s litrovým tříválcem naladěným na 91 koní. Nad něj se pak postaví jedna-trojka, která v kombinaci s šestistupňovým manuálem nabídne 140 koní, zatímco přes sedmistupňový automat bude na přední kola mířit 158 koní. Kromě toho pak dorazí jedna-šestka, která bude k mání v hybridním nebo plug-in hybridním provedení. První zmíněné počítá s celkovým výkonem 143 koní, druhé pak se 159 koňmi.
Jak jsme již zmínili, na překvapení nedochází ani uvnitř. Za volant se tedy může nastěhovat buď základní 4,2palcový displej v kombinaci s analogovými budíky, nebo ryze digitální 7- či 10,25palcový přístrojový štít. V případě obrazovky multimédií pak bude možné volit mezi 7- a 9,3palcovou velikostí, očekávat kromě toho můžete i posuvnou zadní lavici, která ovlivňuje velikost zavazadlového prostoru (332 až 401 litrů).
Lze pak už jen dodat, že 4 228 milimetrů dlouhé, 1 797 mm široké a 1 573 mm vysoké ASX, jenž počítá s rozvorem 2 639 mm, se bude stejně jako identicky velký Captur vyrábět v továrně Renaultu ve španělském městě Valladolidu. K dealerům pak má dorazit v březnu, s pravostrannou verzí pro britský trh se nicméně nepočítá. To je oproti francouzskému originálu asi ten největší rozdíl, Captur totiž v ostrovním království k mání je.
Nové ASX je skutečně pouze Renaultem Captur s odlišnými emblémy a jinou čelní maskou. Japonci sáhli i po identických pohonných jednotkách či interiéru, stejná jsou dokonce i litá kola. Foto: Mitsubishi
Snímky francouzského originálu vám jen dokážou, že nepřeháníme. Foto: Renault
Zdroj: Mitsubishi
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva