Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Snaha Renaultu udržet se v třídě ovládané Němci definitivně končí, po loňském fiasku už není kde brát
5.2.2022 | Petr Miler
Neuvěřitelný prodejní propad během relativně krátké doby za sebou mají auta francouzské značky nabízená ve střední třídě. Renault to s nimi dlouho nevzdával, po loňském propadu prodejů až skoro k nule ale v březnu trápení ukončí bez snahy na něj jakkoli navázat.
Z dnešního pohledu to může znít neuvěřitelně, Renault ale svého času prodával ve střední třídě takový trhák, že neměl problém najít mu skoro čtvrt milionu kupců každý rok jen v Evropě. Šlo o model Laguna, který bestselleru téže třídy, zdánlivě neohroženému VW Passat, šel po krku tak moc, že se s 286 tisíci prodanými vozy dostal jen o 39 tisíc dodaných aut výš. To se psal rok 2002 a střední třída vypadala jinak než dnes - okolo 250 tisíc kusů ročně hlásil i Ford v případě Mondea, Peugeot za model 406 a když později přišel s typem 407, pořád se dokázal dostat za hranici 200 tisíc prodaných vozů. Tyhle sněhy jsou ale dávno pryč.
Střední třída se od té doby stala doménou Němců - Passat se pořád pohybuje vysoko, frčí Audi A4, BMW řady 3, Mercedes třídy C... Nenajdeme dnes v podstatě jediné neněmecké auto, které by v tomto segmentu něco znamenalo, ostatně část soupeřů už to zabalila. A kdo ne, paběrkuje - Mondeo už jen čeká na poslední zvonění, Peugeot 508 s loňskými 25 tisíci prodanými vozy stěží něco zmůže a relativně úspěšná Škoda Superb je chtě nechtě znovu derivát německého auta.
Pak je to tu ale ještě jeden souputník, na jehož existenci už mnozí zapomněli. Je to Renault, ale už ne Laguna, neboť ta po pozdějším propadu prodejů střední třídu opustila též. Renault jako takový ale nikoli a ať už se vám to zdá jakkoli neuvěřitelné, ve střední třídě dodnes nabízí model Talisman.
Žádnou velkou díru do světa s ním v Evropě nikdy neudělal, Francouzi ale jako kdyby nechtěli uvěřit, že ještě před 20 léty sahali po koruně krále prodejů a teď v tom samém segmentu neprodávají skoro nic. Ale přesně tak to je - Talisman si loni našel v celé Evropě necelých 6 tisíc kupců a přesto stále neskončil. Dokonce chvíli předtím dostal facelift, ale v době, kdy jsme si doma šili roušky během první koronavirové vlny, si toho málokdo všiml.
Renault tohle auto ještě loni prodával i u nás (v posledních měsících jej už v nabídce nenajdete), byť tedy jen jako kombík, a zákazníkům dodal 33 vozů. Tato prodejní křeč ale nyní končí, neboť automobilka oznámil, že v březnu se Talismanem definitivně zavře voda. Vyroben bude poslední kus a žádný nástupce už nedorazí. Je to smutný konec jednoho příběhu, ale Francouzům patří čest za to, že se do poslední chvíle snažili - jiní poslali kupce těchto aut do showroomů německé konkurence už dávno.






Renault Talisman vlastně není nezajímavé auto, vizuálně ani technicky, prodeje se ale propadly prakticky na nulu. V březnu se za ním tak zavře voda, bez nástupce. Foto: Renault
Zdroje: Renault, JATO Dynamics, SDA
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva